Ik zal het even uitleggen, ik zit namelijk momenteel in een situatie waar ik echt helemaal geen zin in had, maar toch moet ik er wat mee.
Vorig jaar heb ik een camera van een concertfotograaf overgekocht. Ik kende deze kerel al wat langer want fotografie, festivals, kom je elkaar nog wel eens tegen. Deze camera kostte mij toen 1300 euro, nieuw is ie ooit 6000 geweest dus leek me een prima prijs. Lens er nog bij overgenomen, ging allemaal heel soepel (misschien iets té soepel nu ik dus terugkijk). Vorig jaar te horen gekregen dat de camera 4 jaar oud was, en ik er nog jaaaaren mee kan doen (ik heb dit zwart op wit) . Ook te horen gekregen dat er met deze camera 300.000 clicks mee gemaakt kunnen worden en dat ie daar nog lang niet op zat (ook zwart op wit).
Een jaar heb ik heerlijk met deze camera kunnen schieten, totdat ie een paar weken terug (toen ik hem net een jaar had) kapot ging. Zelf niks mee gedaan, maar de sluiter is gewoon versleten. Laten nakijken, onderzoeken en klopt, gewoon ouderdom. Stel, hij had onder de 300.000 clicks gezeten dan was er geen probleem geweest, dan had zijn verhaal geklopt (ook is het dan een fout van Canon en krijg je de reparatie van hun). Echter kreeg ik informatie over een aantal clicks terug waar ik nogal van stond te kijken. Namelijk een half miljoen
(en om precies te zijn 522314 ) Zelf even nog uit zitten rekenen of ik er in een jaar misschien wel 200.000 mee heb kunnen schieten, wat totale nonsense is. Dat zijn er 547 per dag gemiddeld. Ik ben een scholier, en schoot zo nu en dan een festival of concert (waar ik dan inderdaad flink wat schoot wel). Ik ben geen professioneel fotograaf dus hij heeft ook wel eens een maandje niks gedaan. 200.000 kunnen het er dus nooit zijn, hij zal sowieso erboven hebben gezeten toen ik hem over kocht. Dom van mij vorig jaar, om niet even te vragen hoeveel clicks dat de cam precies had, maar daar heb ik nu niks aan (behalve dat ik weet hoe ik het voortaan ga doen ).
Heb ook nog even zitten rekenen hoeveel ik er ongeveer in dit jaar heb kunnen maken. Kwam uit op 20.000
De reparatiekosten bedragen even 629,39 , en dit vind ik niet fair voor de tijdbom die ik afgelopen jaar voor 1300,- gekocht heb.
Ik kom hem nog wel eens tegen en heb zijn contactgegevens nog, en ik ga hier ook zeker werk van maken. Alleen weet ik niet in hoeverre ik in mijn recht sta en feitelijk kan zeggen dat ik hier gelijk heb.
Weten jullie hier misschien meer van? Alvast bedankt, groetjes!
Ik weet verder niet zo goed wat je kan doen, heb er 0 verstand van 

Daarom staat er ook een vraagteken achter het woordje opgelicht