Mijn balkon is iniemienie, hij wordt gloeiend heet, vandaar de bijnaam sauna, maar toch vind ik het jammer dat ik er eigenlijk niks mee doe. Nu heb ik m net maar weer eens onkruidvrij gemaakt en de groene aanslag schoongemaakt (dat hg spul is echt geniaal).
Mijn grootste probleem is eigenlijk dat het er zo ontiegelijk warm wordt, dat je er weg zweet. Ik had zo net al makkelijk in bikini daar kunnen zonnen
Hoe houden jullie het een beetje doenbaar in de zomer? Helpt zo'n schaduwdoek bijvoorbeeld? Ik heb een balkon parasol, maar het mag weer niet te hard waaien want ik zit drie hoog bovenin... Voor de beeldvorming, mijn balkon ligt eigenlijk 'terug' zeg maar, de zijkanten zijn de muur van de woonkamer aan de ene kant en slaapkamer aan de andere kant, dus het waait niks. Planten zou je denken dat niet overleven, maar mijn aardbeienplantje en passiebloem leven nu al drie jaar, terwijl ik ze dus echt schandalig verwaarloos. Tip voor nog meer van zulke planten die graag verwaarloosd en verbrand worden zijn dus ook welkom
Ik mag niks, helemaal niks ophangen/veranderen... Had toen ik er net woonde zo'n vogelhuisje al eens opgehangen, totdat we een brief kregen met foto's van iedereen die van alles moet verwijderen, want er mocht niks in het zicht gehangen worden. Vandaar dat ik aan een doek dacht, die kan ik er weer vanaf halen
Ik heb de hele dag zon, hij komt aan de ene kant op, draait, en gaat aan de andere kant weer onder.
Tip voor een plant die alles overleefd en lekker groot wordt (en dus voor schaduw zorgt) Bamboe. Ik heb er zelf ook een, ideale plant.
Bamboe! Die is leuk ja, daar ga ik eens naar op zoek. Zo'n setje heb ik ook, ideaal, kan m ook zo inklappen als ik plek nodig heb om te lopen

Waarom had ik daar ook nog niet aan gedacht.

!