Bankpas en telefoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerbomb

Bankpas en telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 15:45

Hoi!

Even een simpel vraagje maar voor een telefoonleek als ik toch een vraag.

Ik zie overal mobiele telefoonhoesjes, covers/frontjes te koop met aan de linkerkant plaats voor bankpassen en rechts je telefoon. Mij is altijd verteld dat je je passen ver bij je telefoon uit de buurt moest houden anders werken ze niet meer. Is dit uit het jaar 0 en werkt dat nu anders? Kun je gewoon veilig je passen in het hoesje stoppen naast je mobiel?

Even een foto ter voorbeeld.

Afbeelding

ingvdh

Re: Bankpas en telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:46

Ik heb zo al ruim een jaar mijn pasje zitten en hij doet het nog steeds!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:47

De reden dat ik dit niet zou willen is als je nu je telefoon kwijtraakt...je ook je pasjes kwijt bent.
Anders kan je een telefoon of portemonnee kwijtraken, maar heb je in ieder geval de ander nog :')
Tenzij je natuurlijk alles in een handtas hebt zitten en raak je die kwijt :)*

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:48

K heb daar echt nog nooit van gehoird. Alleszins werken mijn bankkaarten nog perfect.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:48

Ik heb al heel lang mijn pasjes zo naast mijn telefoon als ik niet thuis ben, geen problemen mee gehad. Alle pasjes werken nog :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:49

Door je telefoon zou de werking van de magneetstrip verstoord worden. Dit geldt/gold ook voor magneten in portemonnee's en handtassen ed.

Tegenwoordig gebruiken we (bijna) nergens meer de magneetstrip en kun je zonder groot risico je bankpas in je telefoonhoesje bewaren :)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 15:50

Oké duidelijk. Ik kom dus uit het het dinosaurus tijdperk.. Voel me ineens oud met mijn 30 jaartjes haha :+

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:50

Ik en mams hebben dit ook en ook een aantal vriendinnen, nooit ergens last van gehad :) Maar heb er inderdaad ook wel eens van gehoord.. maar nooit verder over nagedacht.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:52

Dat heeft volgens mij te maken met een magnetisch veld. Op veel toonbanken wordt ook gewaarschuwd je bankpas niet op de toonbank te leggen. Wat er exact gebeurt weet ik niet, maar voor zo ver ik weet kan het bij je telefoon geen kwaad. :)

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:54

Ik heb het weleens gehad met een toegangskaartje voor je hotelkamer. Ik bewaarde heel wat passen op de manier van de afbeelding, nooit problemen mee gehad. Veel passen werken nu met chip, dat scheelt. Toen ik echter dat kaartje daarin deed, deed deze het (tot 3x toe haha) niet meer. Het hotel vertelde me dit toen inderdaad ook en toen ik 'm in mijn portemonnee bewaarde bleef de kaart het inderdaad gewoon doen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:57

Ik heb inmiddels 2 bankpassen gehad die het niet meer deden, de bank gaf de telefoon ook de schuld omdat die in dezelfde tas zit als mijn portemonnee, en dat dat te dichtbij zou zijn. Of het in deze tijd nog zo is weer ik niet, de eerste keer dat het mij overkwam was met een 'gewone' ouderwetse mobiele telefoon, en de 2e keer had ik wel al een smartphone maar in dat geval was het pasje ook al best oud, misschien dat die het gewoon uit ouderdom heeft begeven. Dit was in de periode dat de magneetstrip al niet meer gebruikt werd.

Heel eerlijk, ik weet het niet... ik hou er in elk geval geen rekening meer meer. Ik leg mijn pasjes niet letterlijk tegen mijn telefoon aan zoals op je plaatje maar mijn telefoon en bankpassen zitten wel in dezelfde tas. Dan hadden ze maar geen gebruiksvoorwerp moeten worden, als het kapot gaat dan vervang ik het wel een keer. Zo vaak gaan ze niet kapot, ik haal vaker een nieuwe telefoon dan een nieuwe bankpas

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:00

Flowerbomb schreef:
Oké duidelijk. Ik kom dus uit het het dinosaurus tijdperk.. Voel me ineens oud met mijn 30 jaartjes haha :+

Hahaha dat zijn je eigen woorden he! :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:05

linnnh schreef:
Flowerbomb schreef:

Hahaha dat zijn je eigen woorden he! :(:)

>;) Ik ben 30 en ik heb mijn telefoon en bankpas al jaren in 1 hoesje -O-

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:14

Eerst was dit wel, maar sinds we pinnen met de chip, gebeurt dit niet meer :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:16

Toen ik drie jaar geleden een hostel pasje met een magneetstrip kreeg, en die heel naïef bij mijn telefoon stopte, kon ik inderdaad het hostel niet meer in :'). Pinps enzo werkt niet meer met een magneetstrip, ik heb hem al jaren in mijn hoesje en dat gaat prima.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:23

Zelfs vroeger hoefde je niet zo bang te zijn dat je bankpas niet meer zou werken. De magneetstrippen van bankpassen zijn van erg goede kwaliteit, waardoor ze niet zo gevoelig zijn voor magnetische velden. Het is een ander verhaal bij goedkope magneetstrippen zoals bijvoorbeeld op parkeerkaartjes. Ik zou echter toch afraden bankpasjes in telefoonhoesjes te bewaren, want de kans dat je dan beide kwijtraakt is een stuk groter.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:27

Ik vroeg me dat laatst ook af xD Ik hoorde lang geleden wel eens dat je bijvoorbeeld ook met OV-chipkaart bij het inchecken in de bus of bij trein, niet je mobiel erbij moest houden omdat dat schadelijk zou zijn ofzo, met de stralingen. Maar zijn zoveel mensen die zo'n mobielhoesje met pasjes hebben en hun OV-chipkaart inchecken door dat hoesje heen. Vroeg me af of dat nog steeds schade aan kon richten. Maar blijkbaar niet meer dus.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:34

Ik vroeg het me laatst ook af en ik ben 31 :+
In de winkel zag ik een vrouw met zo'n telefoon portemonnee en ik was verbaasd dat haar pasje nog werkte! Maar de uitleg van de chip is inderdaad heel logisch.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:39

enige nadeel is dat de pasjes wel krasjes op t scherm geven. Daarom een glaasje erop gedaan. werkt al jaren super.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 13:53

Dank allemaal voor de reacties!:D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:04

Als ik mijn bankpas bij mijn telefoon in de buurt heb krijg ik steeds de melding dat de chip niet gelezen kan worden. Zowel telefoon als pas houden er niks aan over, maar handig is anders.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:18

Daar heb ik ook last van Nies_, maar dat is een functie op je telefoon die je uit kan zetten. Iets van NFC reader ofzo. Dat hebben trouwens ook niet alle smartphones. Mijn sony wel maar dat heb ik gewoon uitgezet, gebruik het toch nooit.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:47

Flowerbomb schreef:

Ik ben 28 en ik dacht exact hetzelfde als jij... maar nu weet ik in iedergeval door dit topic dat ik niet bag hoef te zijn dat mijn pas het niet meer doet als mijn telefoon en pas bij elkaar in de buurt komen :')

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:50

Flowerbomb schreef:
Mij is altijd verteld dat je je passen ver bij je telefoon uit de buurt moest houden anders werken ze niet meer.

Ik ken dit verhaal ook. Durf het ook nooit zo goed bij elkaar te doen. Doe het soms even maar. Dacht idd dat het met een magneet te maken had. Maar snap nu hoe het zit.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:52

Sanned schreef:
Daar heb ik ook last van Nies_, maar dat is een functie op je telefoon die je uit kan zetten. Iets van NFC reader ofzo. Dat hebben trouwens ook niet alle smartphones. Mijn sony wel maar dat heb ik gewoon uitgezet, gebruik het toch nooit.

Heb het gelijk uitgezet!