In je eentje uit eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

In je eentje uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 18:04

Ik zal maar met de deur in huis vallen: ik ben uitgenodigd om volgende week te spreken op een evenement in het buitenland. Er is een hotel voor me geboekt en ik heb er zelf nog een paar dagen aangeplakt, bij wijze van een verdiende vakantie. :+ Nu is het probleem een beetje dat ik alleen ga. Ik vind alleen door een stad zwerven heerlijk, alleen shoppen ook, maar om de één of andere reden vind ik alleen in een restaurant zitten best een ongemakkelijk en eng idee. :o

Ik heb op internet al tips gevonden, zoals een boek of iPad meenemen, maar eigenlijk ben ik benieuwd naar praktijkervaringen. Dus: wie van jullie is er wel eens alleen uit eten geweest, deed je iets tijdens het eten en hoe voorkwam je dat je je ongemakkelijk voelde? :D
Laatst bijgewerkt door Littera op 04-05-17 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Re: In je eentje uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:06

Ik ben afgelopen zomer alleen op vakantie geweest en nam met uiteten idd mijn Ipad/E-book mee :D dacht dat het ongemakkelijk zou zijn, maar viel me echt mee.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:07

Vind het eigenlijk wel lekker rustig. Vaak moet ik een paar uur wachten op de trein en zit ik lekker met laptop/boek :+

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:08

Ja, vaak gedaan op zakenreizen. Niet heel gezellig maar prima te doen. Ik probeer een beetje casual restaurants uit te zoeken, pubs of eetcafés, dan maak je soms ook nog leuk contact met andere mensen daar.
In hele nette/officiële restaurants voel ik me wel een beetje gek.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:09

Ik ben een keer in mijn eentje uitgebreid gaan lunchen in een restaurant en dat was ook niet naar of ongemakkelijk. Had wel een ebook inderdaad :)

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:11

Ik neem overigens meestal geen boek oid mee, wel m'n telefoon.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:12

Haal een maaltijdsalade van de AH en eet die op je kamer op

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:13

Heel herkenbaar! Ik ben een groot fan van lange en korte reizen in mijn up, maar in je eentje in een restaurant zitten vind ik nooit wennen.
En in grote steden meestal zelfs nog wat ingewikkelder / vervelender. Daar ga je toch eerder op in een massa, terwijl je anders vanzelf aanspraak hebt op je 'anders' zijn :)

Ik vind een boek lezen of iPadden meestal nog ongezelliger dan gewoon in mijn eentje voor me uit zitten staren. Dus ga liever op zoek naar gezelschap :)
Ik was onlangs in Kopenhagen en daar hadden ze op verschillende plekken een hele leuke formule. Met zijn allen eten wat de pot schaft aan lange tafels. Heel erg gezellig en super goedkoop!
Zo heeft iedere stad wel plekjes die je net even moet weten te vinden.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 18:21

Amalarab schreef:
Haal een maaltijdsalade van de AH en eet die op je kamer op

Dat zou inderdaad kunnen, maar ik wil optimaal genieten en daar hoort in de hotelkamer zitten met een maaltijdsalade niet bij. :D

Leuk trouwens om alle ervaringen te lezen, grappig dat iedereen het anders beleeft!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:24

Gewoon een telefoon/iPad mee en gaan met die hap! Mijn vriend zat afgelopen vrijdag nog alleen ergens te eten, waren gewoon aan het appen ondertussen :+
Ik ga zelf alleen naar iets van de Hema als ik alleen ben; ik ga dan nergens uitgebreid zitten lunchen/dineren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:25

Tijd geleden dat ik dat heb gedaan maar ik vond ook de plekken die wat meer 'gewoontjes' waren wel fijn, zo zat ik wel eens bij de Hema of de la place. Echte restaurants zou ik denk ik niet goed in durven in mijn eentje. Ik zie wel vaker mensen alleen zitten trouwens, die zitten dan ook vaak met een laptop of ander 'iets' op tafel :)

Zelf heb ik vaker een schetsboek bij de hand maar dat moet maar net je hobby zijn.

En ik bestel het lekkerste dat ze op het menu hebben, dan ben ik vanzelf te veel afgeleid door het eten om nog ergens anders aan te denken :')

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:27

Ik zoek vaak restaurantjes uit, waarbij je het gevoel hebt, dat je er geen ongemakkelijk gevoel bij hebt. Je wilt uiteindelijk toch ook alleen maar lekker eten.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:31

Niemand vind het vreemd als er iemand alleen zit hoor ;) Ben enkele malen alleen in het buitenland geweest. Vermaakte me prima door mensen te kijken en de telefoon te checken. Als je alleen gaat zal opvallen dat er meer mensen alleen ergens zitten. Het is alleen even wennen. Als je graag met anderen babbelt is het niet anders dan in de rij bij de buurtsuper. :') Je krijgt gemakkelijk contact en de meeste mensen zullen je niet eens vragen waarom je alleen bent. :j
Na die ervaring is het voor mij totaal geen probleem meer om ergens alleen te gaan zitten eten. Een mens moet toch eten!?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:32

Doe ik vaak op zakenreis. Niets aan de hand. Ik neem meestal mijn laptop mee.

Je kan ook roomservice nemen als het je het zoo vervelend vind?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:32

Gewoon lekker op Iens zoeken waar daar in de buurt leuke restaurantjes zijn.
Weet je ook of je moet reserveren en wat de kosten ongeveer zijn.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:33

Ja hoor, gewoon doen! Mijn ervaring is dat het in het buitenland iets gebruikelijker is om in je eentje te gaan eten dan in Nederland.

Ik was eens in Duitsland in mijn eentje aan het eten, toen achter mij een Nederlands gezin ging zitten. Kleine jochie vroeg aan zijn vader waarom "die dame daar in haar eentje zat te eten". Papa antwoordde dat 'die dame' vast geen familie of vrienden had. Toen heb ik maar geantwoord dat dat wel mee viel en mijn vriend in het ziekenhuis daar lag. Ik heb nog nooit iemand zo snel zo rood zien worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:36

Ik zou het gewoon lekker doen als jij het wil! Desnoods neem je inderdaad je tablet ofzo mee, en vooral gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat jij alleen een hapje gaat eten daar! :) Veel plezier ook!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:37

:D Szan, dat is het leuke ervan. Laat ze maar even gissen en dan de knip op de neus.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:39

Ik ben naar Hamburg alleen gegaan omdat mn relatie over was en ik toch familie wilde bezoeken.
Ik heb nog zo'n geweldige tijd gehad in een stad! Uren rondhangen in de boekenwinkel en lekker door de stad slenteren maar ik was ook best bang voor het avondeten. Maar ik kwam een restaurant tegen waar je met een iPad moest bestellen en dus iedereen naast elkaar zit, super gezellig! Dus misschien kun je zo'n soort restaurant vinden?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:47

Ik reis regelmatig alleen en wil dan ook best eens een lekker hapje eten, dus ik ga gerust alleen in een restaurant zitten. Neem er dan wel eentje waar het niet zo druk is, zodat ik niet het gevoel heb dat ik een tafel bezet hou waar ook twee personen aan kunnen zitten.. maar voor de rest is het niet ongemakkelijk oid. Zie het vrijwel niemand doen, dus idd een boek mee tegen de ongemakkelijkheid om in het niets te staren :')

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:57

Ja ik ben wel alleen uit eten geweest! Vind het persoonlijk ook helemaal niet ongemakkelijk, een situatie is zo ongemakkelijk als je hem zelf maakt :D
Ik heb wel eens mijn ereader meegenomen en ook wel eens gevraagd om een tafeltje bij het raam zodat ik lekker mensen kon kijken tijdens het wachten op mijn eten :) Nou moet ik zeggen dat ik nooit bij erg 'luxe restaurants' ga eten, maar dat heeft meer met budget te maken.

Edit: Ik ben trouwens wel in mijn eentje naar het 'top of Vancouver revolving restaurant geweest', dat is behoorlijk duur en wel wat meer 'luxe'. Maar daar heb ik alleen een toetje gegeten, werd daardoor wel enigzins gek aangekeken maar dat kwam meer doordat ik geen maaltijd hoefde maar alleen een toetje dan dat ik in mijn eentje was :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:07

Totaal geen moeite mee om alleen uit eten gaan.
Voordeel is dat je helemaal alleen kan bepalen waar en wat je gaat eten en hoe lang je blijft zitten.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 19:13

Szan schreef:
Ja hoor, gewoon doen! Mijn ervaring is dat het in het buitenland iets gebruikelijker is om in je eentje te gaan eten dan in Nederland.

Ik was eens in Duitsland in mijn eentje aan het eten, toen achter mij een Nederlands gezin ging zitten. Kleine jochie vroeg aan zijn vader waarom "die dame daar in haar eentje zat te eten". Papa antwoordde dat 'die dame' vast geen familie of vrienden had. Toen heb ik maar geantwoord dat dat wel mee viel en mijn vriend in het ziekenhuis daar lag. Ik heb nog nooit iemand zo snel zo rood zien worden :D

Hahahaha, dat moet een heerlijk gevoel zijn geweest. Sommige mensen ook. :')

De tip om een "casual" restaurant te zoeken klinkt goed, en ik ga ook eens kijken of er zo'n restaurant is waar je met een iPad kunt bestellen. :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:16

Ik heb op vakantie in Servië ook alleen gegeten in restaurants. Grap was dat 2 van de 3x er iemand naast me zat aan een tafeltje die ook alleen was :)
Ik vind het ook altijd wel gek hoor, maar wanneer ik eenmaal zit prima. Ik koos inderdaad wel de wat casual restaurants en boek of telefoon mee voor het geval ik me echt zou vervelen.
Ook zo al eens uiteindelijk bij een vrouw aangeschoven die ook op zakenreis was, prima.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:44

Ik doe het ook wel eens als ik ergens moet overnachten voor mijn werk. Zelfs wel eens in het wat luxere restaurant van het hotel aan een 4-persoonstafel gezeten. Is helemaal prima, maar een telefoon of boek is wel aan te raden, zodat je je niet verveeld. Ik merk wel dat ik vaak wat minder geduld heb om ook een toetje te nemen, maar dat doe ik thuis ook niet, dus dat is niet veel anders.

Gewoon lekker doen dus en je merkt vanzelf wat je wel en niet fijn vindt!