Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Suzanne F. schreef:Is hij meteen weer rustig als je hem bij je neemt en aan de borst legt?
Krijst hij meteen als hij wakker wordt?
Ik weet dat iemand hier op Bokt met haar dochter zelfs slaaponderzoeken heeft gehad omdat ze steeds krijsend wakker werd. Leken een soort nachtmerries ofzo. Volgens mij was het Benangelique maar weet het niet meer zeker.
Mijn dochter sliep ook nooit door maar werd niet krijsend wakker. Ze werd gewoon wakker, wilde drinken en sliep weer verder. Eerst meerdere keren per nacht, later 1 keer. En dat heeft jaren geduurd. Volgens mij sliep ze pas een nacht door toen ze een jaar of 3 was.

om daarna rond 21.30 volledig verdwaasd naar huis te gaan. Maar de hele tijd naar een krijsend baby/peuter te luisteren... Paardenfan25 schreef:Het kan inderdaad nachtangst zijn. Houd even bij hoe laat het gebeurt. Waarschijnlijk, als hij op hetzelfde tijdstip altijd gaat slapen, om dezelfde tijd s nachts. Zet dan de wekker iets van tevoren en maak hem even kort wakker.
Nachtangst is een reactie van het lichaam voordat het in diepe slaap komt; het lichaam schiet dan in stress modus. Dit kan je voor zijn.
Onze oudste zoon heeft dit jaren gehad. Het was ineens over toen wij hem wakker maakten om te laten plassen. Later zag ik op de BBC een programma over slaapstoornissen en hadden ze het hierover.
Onze zoon was ook niet te kalmeren en niet aanspreekbaar. Waarschijnlijk hebben wij destijds het patroon per ongeluk doorbroken toen hij zindelijk werd.
Hij is nu overigens 15 en niet meer uit bed te krijgen![]()
Sterkte, want ik weet hoe rot het is....
enzino schreef:Dit lijkt me niet iets wat je simpel opgelost kan krijgen op bokt, de problemen kunnen een stuk dieper liggen dan je denkt en wat voor de een heeft gewerkt kan averechts werken voor de ander.
Ik kan je daarom van harte het boek "Solve your child's sleep problems" van Richard Ferber aanraden.
Naast dat er veel slaapproblemen in besproken worden, inclusief mogelijke oplossingen, geef het je ook een beter begrip van slaap bij kinderen en hoe je problemen in de toekomst kan voorkomen.
joehoe hier nog een mannetje van 9 maanden die s nachts de boel op stelten zet. Hij wordt ook vaak huilend wakker. Heel onrustig in zijn slaap. Kan soms elk half uur wakker worden.