Ik ben nooit heel goed in sparen geweest, ik doe geen buitensporige uitgaven en denk er altijd wel over na, maar als ik iets wil hebben en het nodig vind, koop ik het. In mei ga ik op vakantie en daarna heb ik besloten maar eens serieus te gaan sparen. Met mijn salaris moet ik tussen de 250 en 500 kunnen sparen zonder al teveel moeite.. Nu red ik dit zelden.
Ik heb hiervoor een budget bepaald voor boodschappen, persoonlijke verzorging, huishoudelijke uitgaven, uitgaan, uit eten, enz. Brandstof ed laat ik erbuiten, aangezien ik toch naar het werk moet

Hoe pakken jullie dit aan? Ik moet eigenlijk mijn pinpas thuis laten, hier ga ik namelijk de mist in, achteraf zet ik alles wel bij elkaar, maar door de maand heen heb ik dan bijna geen inzicht.. Voor mij zal het werken om het bedrag in cash te pinnen (wekelijks of voor de hele maand?) en hier de week/maand mee door te moeten komen. Hoe doen jullie dit? Gebruik je hier een app oid voor? Wat is handig?

)
) bij de sns.
bakker kan ik niks mee ivm voedselallergie ook. Ik heb ook twee honden en heb twee autos. (Hoogbejaarde atos en een iets minder bejaarde maar roestige ford transit bus). Maar ja wel twee heel oudjes die ik in vaste lasten met zijn tweeen voor 100 euro heb staan. Maar geen paard meer, geen dure kleding, parfum of vaak stappen. Alleen leesmap voor wat afleiding met een paar boekjes. Grondig in geschrapt wel. Geen andere abbonementen oid. Geen dure telefoonrekening mobiel. Daar betaal ik 10 euro per maand voor. Inclusief beperkt internet.