even een kleine beschrijving van de situatie:
M'n vriend en ik wonen nu samen in het huis van zijn bomma, wat wij huren. Er is al een paar keer gepraat geweest over evt het huis kopen. Nu is de prijs die ze willen rond de 200 000 euro (evt bespreekbaar om naar 180 000 te zakken).
Dus met het oog om dit huis te kopen zijn mijn vriend en ik eens gaan kijken naar leningen.
Nu komt het: we hebben niet genoeg spaargeld... We hebben wel wat opzij staan maar geen 30 000 euro wat de banken vragen! (in't verleden beiden serieuze financiële tegenslag gehad).
Dus ik weet nu niet meer goed wat we moeten doen.
Ik moet nie per se dit huis hebben.
ik wil gewoon niet meer huren want we gooien elke maand geld weg.
Nu was ik al aan het denken aan zo prefab woningen of sleutel op de deur. maar is dat goedkoper? en is dat realistisch?
Ik heb gewoon het gevoel dat we nu vast zitten en nog jaren gaan moeten huren, wat ervoor zorgt dat we niet goed kunnen sparen dus we zitten een beetje in een cirkeltje.
Zijn er oplossingen waar we naar kunnen kijken? zowel om geld te lenen als een soort van woning ofzo??
K hoop dat ik een beetje duidelijk ben...
We zijn trouwens van BELGIE
Ze hebben wat gefoefeld met de kosten (beetje links, beetje rechts, echt alles erin gepropt). Wij hebben nu een hypotheek van 25 jaar en een persoonlijke lening van 10 jaar. 30 jaar geven ze bijna niet meer in Belgie namelijk.
Bekijk de ramen (dubbel glas?), electriciteit, water, scheuren in muren, plafond, keuken, badkamer.. Als je dat allemaal moet vervangen, zit je met een gigantische kost. Dan is nieuwbouw goedkoper.