Op het moment studeer ik DGK in Gent, maar omdat ik op het moment van inschrijven nog niet wist hoe ik de examens had gemaakt, had ik ook in Utrecht meegedaan. Nu heb ik in Gent alles gehaald, maar ben ik ook binnen in Utrecht
Alleen nu komt het, ik weet niet zo goed wat ik wil!Hier in Gent vind ik het op zich prima, ik heb alles gehaald en ik vind het wel gezellig. Maar ik vind het wel jammer dat ik weinig tijd over heb voor andere dingen, en dat ik soms dingen moet leren die echt nergens over gaan voor een toekomstig dierenarts. Een voordeel van hier vind ik dat ik hier in kleine huisdieren en onderzoek tegelijk kan afstuderen. Weet iemand hoe dat in Utrecht zit? Ik zou namelijk graag onderzoek en praktijk kleine huisdieren combineren. Verder heb ik gehoord dat vanuit Gent de kans op een baan iets groter is, dat vind ik ook wel belangrijk. Maar het kan ook dat mensen dat alleen zeggen omdat ze weten dat ik in Gent studeer, idk. Hebben mensen die in Utrecht/Gent afgestudeerd zijn daar ervaring mee?
Verder ben ik wel benieuwd naar de roosters van Utrecht, lange dagen? En worden de lessen van Utrecht opgenomen of niet? En hoe bevalt het dat de leerstof in het Engels is?
Mijn voordelen voor beide op een rijtje (ook voor mezelf haha)
Gent
-Ik heb alles gehaald
-Ik vind het hier wel gezellig
-Diploma iets meer waarde
-Het scheelt 2 jaar
-Onderzoek en kleine huisdieren
Utrecht
-Wss red ik het daar ook wel
-Ontmoet ik daar ook mensen
-Minder tijd kwijt aan onzin kennis stampen
-Meer praktijk
-Niet meer op kamers
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en antwoorden, alvast bedankt!
. 
Wat je doet is een universitaire opleiding, dat is academisch en betekent vooral : een brede theoretische kennis. Misschien ligt daar in Nederland minder de nadruk op, maar hier in België is het toch vooral als je praktijk wilt, dat je hogeschool moet gaan doen. 
Niet dat de studie bij ons makkelijker is hoor, maar deze studenten gaven vooral aan dat de roosters bij ons gewoon veel prettiger zijn. 
en nog erger 'persoonlijke en professionele ontwikkeling'. Wat heb ík daar als klant aan, ik heb liever dat mijn VA of DA in díe tijd meer geleerd had over z'n vak.