Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nabster schreef:Waarom ben je dan in hemelsnaam verpleegkunde gaan doen als je niet durft prikken? Of durf je het enkel in België niet?
Ik vind het trouwens terecht dat mbo verpleegkundigen dit in Nederland veelal niet mogen. Van mij mag de term ziekenverzorgende dan ook weer terug komen. Ik werk veel met zogenaamde verpleegkundigen, maar velen bakken er werkelijk niks van. Erbarmelijke kennis van handelingen en ziekte/medicatieleer. Ik zeg niet dat dat bij jou, of bij alle mbo vpk zo is, maar het valt me wel op in min werkvelden. Van mij mogen echt oude titels terug. Of VEEL betere bijscholing en VEEL hogere eisen aan het verlengen van de BIG registratie.
verootjoo schreef:Ik ken meerdere mensen die bloedprikken oefenen bij de bloedbank. Daar komen mensen die niet bang zijn om geprikt te worden omdat ze het vaak doen en dan is het ook minder erg dat een minder ervaren prikker prikt.
madeliefw schreef:Ja maar alleen als je bevoegd en bekwaam bent. Dus als je het zelf te eng vindt dan liever eerst op school weer oefenen. Daarnaast denk ik dat ook Belgen er heus wel voor open staan wat het verschil is. Ik zeg namelijk niet dat onze/Nederlandse manier beter is.