Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 20:49

...En hoe ging je er mee om?

Naar aanleiding van een wat apart topic over een afwijzing, vroeg ik het me af.

TO begint: Ik heb ooit een verkeerde brief gestuurd naar een school waar ik wilde werken. Het was een VMBO school maar de brief was gericht aan een HAVO/VWO. Ik kwam er pas achter toen ik een afwijzing kreeg waarin stond dat ze graag mijn sollicitatie in overweging wilden nemen mits ik op de hoogte was van het niveau :+ Ik voelde me zo klein! Een excuusbrief gestuurd en er nóóit meer gesolliciteerd. :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:54

Voor mijn afstudeerjaar op de Pabo moest ik solliciteren voor een stageplek. Ik had 3 heel fijne gesprekken gehad en op 2 scholen kwam ik uiteindelijk als winnaar uit de bus. De 3e school vond dat ik te dichtbij woonde (1 straat verderop) waardoor ze mij niet op de 1e plek hadden gezet. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:55

Telt een afwijzing via een mail naar een van de collega's ook? :+

Had ergens gesolliciteerd een hele tijd terug,en kreeg een mail terug die blijkbaar naar mevrouw d'r collega had gemoeten. Kwam erop neer dat d'r collega me maar met een excuus moest afpoeieren, ze had zelf geen zin om me persoonlijk af te wijzen maar ze hoefde me zeer zeker niet op gesprek te hebben.

Heb toen wel een mail terug gestuurd met de vraag of ik wellicht op haar functie kon solliciteren, omdat ik tenminste wél weet hoe ik een mail correct moet forwarden, en gevraagd of, als haar functie niet open stond, ik haar wellicht kon voorzien van een functie 'hoe mail ik mijn collega en hoe verwijder ik een sollicitant uit de CC'.

Niks meer op teruggehoord, ook geen excuses. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:57

Voor mijn mbo opleiding veehouderij.
Had een intakegesprek en ze probeerden mij er gewoon af te praten.
Of ik het wel zeker wist als meisje zijnde, of ik wel tegen seksistische grapjes kon van de jongens...

fjordjes

Re: Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:59

Afgewezen omdat ik een vrouw ben.
Afgewezen vanwege m'n overgewicht.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:00

Ik heb eens gesolliciteerd op een baan als spellingschecker en las in mijn afwijzing dat ik een spelfout in mijn brief had gemaakt :o
En het was nog waar ook, ik voelde me echt een dombo toen hahaha :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:00

fjordjes schreef:

Heftig.. Hoe benoemden ze dat?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:01

de ergste afwijzingen algemeen, zijn die waar je niets hoort en een paar keer erachteraan moet gaan om afgewezen te worden.

Daarnaast de afwijzingen die niet kloppen, waarbij eentje de kroon spande

"Joanna,

We zullen niet met je verder gaan.
Je hebt te weinig ervaring, bovendien spreek je geen engels.

met vriendelijke groet,

xxx"

ik stuurde terug:
"Beste xxx,

wellicht heeft u zich in de sollicitant vergist?
Mijn naam is namelijk Lizanne, ik heb 5 jaar ervaring (wat een pré zou kunnen zijn voor deze startersfunctie), en ik spreek vloeiend engels.

Natuurlijk kom ik graag langs om mezelf voor te stellen om te bewijzen dat dit ook zo is.

Ik hoor graag van u,

met vriendelijke groet,

Lizanne"

de reactie daarop was nogal grof:

"Joanna,

nu vragen we je al helemaal niet op gesprek.
"

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:02

Hier ook door overgewicht. Was voor een vacature van promotie medewerker. Dus folders, proefmonstertjes uitdelen en koken in winkels.

Moest schoenmaat en kledingmaat opgeven. Mijn maat stond er ook tussen om te selecteren. Krijg je afwijzingsmail met dat ze mensen zochten met XS of S. En dan ook best beledigend dat ik raar was om erop te solliciteren met mijn maat. Zet dat dan in die vacature |o

oja en geen motivatie of cv nodig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:03

Khirshanta; oh dat namen niet goed in de mail vermelden komt me ook maar al te bekend voor. Zo ben ik ook een keer ineens een 'meneer' geweest. :+ En me gewoon stug 'Meneer xxx' blijven noemen in de mailcorrespondentie. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:03

Ik mocht op gesprek komen bij de Hema, ze hadden ook nog andere kandidaten, dus ze zouden me aan het eind van de week terug bellen. Prima. Of toch niet, want het belletje bleef uit. Na een week of twee zelf maar gebeld, ze wisten nergens van... Ik heb vast geen indruk gemaakt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:04

Ik solliciteerde op een baan bij een hondentrainer/fokker

Ze zochten iemand met de volgende eisen
Kennis van gedrag en medisch
Ruime honden ervaring met aantoonbare diploma's

Nou ik als paraveterinar die gedrag heeft gestuurd en daarnaast meerdere honden met diploma's en certificaten heeft afgericht dacht fijn echt iets voor mij gelijk solliciteren.
Kreeg ik van het uitzendbureau terug dat ze iemand zochten die met dieren kon werken en daar ook trainingsbewijs van kon voorleggen zoal de diploma gg. Eehh dat liet ik toch zien door m'n Cv, kopieën diploma's en sollicitatiebrief.
Duidelijk had dit uitzendbureau geen kaas gegeten van de africhting en dier gerichte opleidingen. Naar een extra reactie met uitleg en het verzoek om dit telefonisch verder toe te lichten kreeg ik een korte mail terug met "de baan al weg" :?

fjordjes

Corelli schreef:
fjordjes schreef:

Heftig.. Hoe benoemden ze dat?

De eerste was een bedrijf dat zocht naar mensen die kippen deden vangen om in de vrachtwagen te zetten. Stond ook in de vacature m/v. Had gesolliciteerd en ze belden mij dat ze alleen mannen zochten want ja die waren sterker.

De tweede was via een uitzendbureau voor onder andere agrarisch werk. Kraamafdeling op een varkenshouderij. Na een week zeiden ze dat ik mezelf in de weg zou zitten vanwege m'n overgewicht. (En al z'n kleindochters waren ook niet de smalste maar goed) Bij de laatste stond ik echt met m'n bek vol tanden.
Heb het maar naast me neer gelegd.

Eloya

Dat ik veel te oud was en dat had moeten weten voordat ik solliciteerde dat ik hun alleen maar extra werk bezorgde omdat zij nu mijn sollicitatie moesten lezen en verwerken/afwijzen XD
ik was net 18 en was voor baantje in de supermarkt XD en er stond geen leeftijdsgrens in de sollicitatie of de eisen

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:05

khirshanta schreef:
de ergste afwijzingen algemeen, zijn die waar je niets hoort en een paar keer erachteraan moet gaan om afgewezen te worden.

Daarnaast de afwijzingen die niet kloppen, waarbij eentje de kroon spande

"Joanna,

We zullen niet met je verder gaan.
Je hebt te weinig ervaring, bovendien spreek je geen engels.

met vriendelijke groet,

xxx"

ik stuurde terug:
"Beste xxx,

wellicht heeft u zich in de sollicitant vergist?
Mijn naam is namelijk Lizanne, ik heb 5 jaar ervaring (wat een pré zou kunnen zijn voor deze startersfunctie), en ik spreek vloeiend engels.

Natuurlijk kom ik graag langs om mezelf voor te stellen om te bewijzen dat dit ook zo is.

Ik hoor graag van u,

met vriendelijke groet,

Lizanne"

de reactie daarop was nogal grof:

"Joanna,

nu vragen we je al helemaal niet op gesprek.
"

_/-\o_ _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:05

Ooit gesolliciteerd op een functie als hbo psycholoog, was een startersfunctie notabene. Ik werd afgewezen omdat ik geen ervaring had en mijn opleiding niet aansloot bij de vacature. Mogen jullie één keer raden wat ik gestudeerd heb. Volgens mij staat de vacature nog steeds open :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:06

Ik mocht ooit door mijn moeder op gesprek komen in het ziekenhuis voor een administratieve baan. Maar ik had heel de vacature nooit gelezen dus zit heel leuk te vertellen dat alleen op zo'n kantoortje beetje typen niks voor mij was.... Je raad al wat de functie voornamelijk inhield probeerde me er nog uit te banketstaaf want zocht gewoon tijdelijk werk maar niet gelukt _O- ik werd toen wel nog gebeld met een banketstaaf smoes waarom het niks geworden was maar dat was volgens mij meer omdat ik de dochter van was haha

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:09

Sollicitatie voor een baantje op zaterdag bij een makelaarskantoor, nou ze zouden me zéker voor woensdag bellen. Ik weet niet welke woensdag dat moest zijn, maar 3 weken later kreeg ik een belletje. ''Ja, we zijn toch voor iemand anders gegaan.'' Tsja, dat had ik inmiddels wel begrepen :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:09

Anoniem schreef:
Telt een afwijzing via een mail naar een van de collega's ook? :+

Had ergens gesolliciteerd een hele tijd terug,en kreeg een mail terug die blijkbaar naar mevrouw d'r collega had gemoeten. Kwam erop neer dat d'r collega me maar met een excuus moest afpoeieren, ze had zelf geen zin om me persoonlijk af te wijzen maar ze hoefde me zeer zeker niet op gesprek te hebben.

Heb toen wel een mail terug gestuurd met de vraag of ik wellicht op haar functie kon solliciteren, omdat ik tenminste wél weet hoe ik een mail correct moet forwarden, en gevraagd of, als haar functie niet open stond, ik haar wellicht kon voorzien van een functie 'hoe mail ik mijn collega en hoe verwijder ik een sollicitant uit de CC'.

Niks meer op teruggehoord, ook geen excuses. :+

Ik heb dit ook gehad maar in positieve zin. Ik was toch ergens anders aangenomen dus dit kdv gebeld dat ik met die andere verder ging. Komt er een mail binnen die naar de collega's moest dat Ik helaas afgezegd had en dat ze dat enorm jammer vonden

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:12

Mag een afwijzing van beide kanten ook? Ik ging eens solliciteren als grafisch vormgever, ik had nog bij mijn contact persoon gevraagd naar de dresscode omdat ik geen persoon ben om hele dagen in een rok of net pak rond te lopen. Neehoor geen probleem... en ik mocht op gesprek komen. De locatie was mij toch een joekel van een luxe villa, midden in een wijk VOL advocatenkantoren. Binnen was alles wit, iedereen liep strak in het pak en overal stonden designer meubelen, kunst, en mac computers. Kom je daar aan in je 'casual friday' outfit.

Ik heb mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld tijdens een sollicitatie, ze zouden nog contact opnemen en dat hebben ze goddank niet gedaan!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:13

Ik vond het vooral echt naar dat ze enorm enthousiast zijn en zeggen dat jij hem zeker word en vervolgens krijg je een afwijzingsmail.

khirshanta

Re: Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:15

Zeg het dan inderdaad eerlijk...maar na de zoveelste afwijzing leg je je er gemakkelijker bij neer

Anna_98

Geen sollicitatie, maar ik heb wel eens een mondeling tentamen niet gehaald, met de mededeling dat het door mijn gebrek aan persoonlijke ontwikkeling kwam, en dat ik daar hard aan moest werken omdat ik het anders heel zwaar zou krijgen in het tweede jaar. Dat was voor mij toch wel de druppel waardoor ik ben gestopt met de opleiding. En Tussenjaar is ook goed voor de persoonlijke ontwikkeling toch?

Jolien87

Oeh, nu vergeet ik haast mijn belangrijkste. :=
Ik heb namelijk nietsvermoedend op een vaste baan gesolliciteerd en ik werd nog aangenomen ook! Na 4 jaar invalwerk in het onderwijs had ik de hoop op een vaste baan al redelijk opgegeven. Ik was allang blij als ik een paar weken achtereen kon invallen. Toen er dus een vacature opende voor een school bij mij in de buurt voor de rest van het schooljaar wilde ik het er wel op wagen. Ik vond het wel wat overdreven dat er voor die paar maanden een uitgebreide sollicitatieprocedure incl. proefles was maar oké, als dat betekende dat ik voor de rest van het schooljaar voorzien was van werk dan vond ik dat wel de moeite waard.
Enfin, ik kwam door de eerste ronde heen en werd uitgenodigd om een proefles te komen geven. Toen stond het angstzweet me al in de bilnaad, kun je, je voorstellen hoe dat was geweest als ik op dat moment had geweten dat het om een vaste aanstelling ging.
Goed, dezelfde middag werd ik nog gebeld dat ze me graag wilden hebben. Mooi, nu was ik weer een paar maanden onder de pannen. Maar nee, het bleek toch echt voor een vaste aanstelling te zijn. Ik heb het wel drie keer moeten vragen en zelfs toen ik mijn contract kreeg waarin stond 'vaste aanstelling voor onbepaalde tijd' heb ik het aan Jan en allemaal laten zien met de vraag of ik nu écht een vaste baan had. Ik kon het gewoon niet geloven.
Achteraf ben ik blij dat ik dat niet wist tijdens het solliciteren want als ik toen had geweten dat er een vaste baan op het spel stond dan was ik ter plekke van de zenuwen knock out gegaan. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:17

Ik ben eens afgewezen bij een schoenenwinkel omdat ik geen representatief uiterlijk had... -O-
Stond letterlijk in de mail. Beetje jammer... :Y)