Afgelopen zaterdag was het natuurlijk Open Huizen dag en de uitgelezen mogelijkheid om eens te gaan kijken. Ik had een huis gezien, die had ook open huis, dus daar naartoe geweest. Huis leek me erg leuk, moet nog wat aan gedaan worden in mijn ogen (maarja, als je ouderlijk huis altijd tiptop afgewerkt is, stel je die eisen nu eenmaal). Alleen was er één probleem, wat ik wel een dingetje vindt...
Het gaat hier om een jaren 70 rij-woning, eensgezinswoning. Voldoende ruimte voor mij alleen. Voormalig huurwoning. Degene die er nu woont heeft het heel erg mooi opgeknapt. Zo is er in de badkamer boven een toilet bij gekomen. Het hele huis bekeken, alleen zijn er een paar dingen waarvan ik niet weet wat ik er mee moet.
Het eerste is een minimaal dingetje, de bovenverdieping is niet voorzien van dubbel glas. De vraag is bij vervanging of je ook meteen het kozijn moet aanpakken. Best kostbaar, want het zijn grote kozijnen.
Het tweede dingetje vind ik veel belangrijker... De wasmachine! Deze staat momenteel op zolder (bereikbaar via een vlizotrap), dat vind ik helemaal niet handig. Maar er is ook plaats voor de wasmachine beneden in de voorraadkast onder de trap. (hier zit dus ook een afvoer, evenals op zolder)
Zolder wil ik beslist niet
Maar de voorraadkast vind ik ook wel erg praktisch en dat is die niet meer zonder wasmachine. Daarbij ben ik gewend dat je een wasmachine én droger hebt en dat deze bij elkaar staan. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben. Mijn opties zijn vrij gelimiteerd, of je moet de halve badkamer er weer uit slopen om daar een afvoer naartoe te leiden, vanaf een slaapkamer. Teven is er nog ruimte voor een kleine uitbouw aan het huis, waarmee ik de vrij kleine keuken ook groter kan maken. Maar een wasmachine in de keuken vind ik ook niet 'je van het'.
Al met al een hoop twijfels, m'n vader is heel erg handig en heeft ook veel handige kennissen, net als ik. Dat is al fijn natuurlijk. Ik ben gewend om alles 'zelf' te doen (dat hebben mijn ouders altijd gedaan, wat een hoop kosten heeft bespaard), dus niet alles hoeft via een bedrijf geregeld te worden.
Dus ik bedacht, laat ik het eens op Bokt vragen. Wie weet hebben jullie geniale ideeen?
Wat betreft 'wachten op een ander huis', natuurlijk, dat kan. Ik heb alleen beperkte beslistijd nadat mijn verklaring er is (ik weet niet hoelang ik hier nog kan werken, leidinggevende wil het zo lang mogelijk rekken) en er is op dit moment maar weinig te koop, wat ik zou willen hebben. Dus ik wil me toch even wat verder verdiepen in dit huis, voordat ik het afserveer en uiteindelijk op een plek terecht kom waar ik liever niet zou willen wonen. (want de plaats waar dit huis staat, is wel een plaats waar ik best zou willen wonen)