Nieuwe telefoon voor een achterloper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Nieuwe telefoon voor een achterloper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 12:13

Oke. Help.

Mijn oude trouwe smartphonetje is echt aan vervanging toe. Prima te doen als ik op werk zit, maar dat 3x per dag opladen is voor gewoon gebruik toch een beetje lastig :Y) Ik wil immers wel bereikbaar blijven en ik baal stiekem wel dat ik niet meer mijn ritjes zo frequent kan monitoren met dat ding, omdat hij GPS en endomono niet echt trekt. En om nu 100 powerbanks mee te slepen is ook weer zo....

Ik moet er aan geloven. Ik moet een nieuwe telefoon. En dan begint mijn zoektocht en vooral frustratie. Want die krengen zijn tegenwoordig allemaal te groot, te duur, en kunnen helemaal niets meer hebben. De Samsung S III mini is misschien verouderd, traag en leeglopend, je kan een hoop zeggen, maar die kan WEL tegen een stootje, fijn klein etc. En ik ben niet zo handig / zuinig met mijn footjes, en ze vallen toch wel regelmatig.... (iets met kluns... :(:) )

Nu had ik even een ingeving en heb ik een Samsung A3 in mijn handen gehad, maar helaas kon die een valletje niet echt aan en ligt die alweer ter reparatie. Niet echt hoopvol dus.

Mijn vraag, hebben jullie tips?? Mijn eisen:

- niet te duur (vrij kansloos met de huidige prijzen)
- niet te groot (De S III mini is zo heerlijk handzaam...)
- Kan tegen een stootje (of ubergoeie hoesjes die dit mogelijk maken)
- eventueel met accu die je nog ZELF kan wisselen

Ik heb verder niet veel eisen. Ik wil kunnen whatsappen, foto's maken (kwaliteit zal altijd beter zijn dan de S III mini gok ik en kon ik ook mee werken ;)), en ik wil GPS voor Endomondo tijdens mijn ritjes. Wie oh wie heeft er tips en adviezen?

Het liefst ga ik terug naar de nokia, maar dan ga ik whatsapp missen en dat kan niet meer :Y) :Y)

Esaqar

Re: Nieuwe telefoon voor een achterloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:20

Oe ik lees even mee, dus sorry niet echt een nuttig antwoord. :')
Heb zelf op dit moment een Samsung S3 Neo, dus iets groter, maar die laad ik ook 3 keer per dag op. Beetje jammer :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:24

Samsung S5 mini, is even groot als de S3, ik ben er super blij mee :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:24

Je hebt nu nog een actie voor de iphone 5s. Is dan met abbo voor 7,50 per maand en iphone 4,50 per maand (of in 1x voor 100nogwat). Vandaag is wel de laatste dag van de actie ;)
Had een beetje t zelfde, nu nog Galaxy S3 neo. Maar hij laadt vrijwel niet meer op en is de hele tijd leeg. Dus vandaar maar gebruik gemaakt van die actie, krijg m als t goed is vandaag binnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:25

Goof

Anoniem

Huawei :) Stuk goedkoper en prima telefoons. Ik heb zelf de p8 lite gehad, iets meer dan honderd euro.

Nymphe

Ik heb geen tips qua telefoon aangezien ik helemaal blij ben met een iphone (duur en geen wisselbare accu) maar ik ben ook helemaal blij met mijn hoesje van Lifeproof! Ik heb er wat in moeten investeren maar dan heb je ook wat ;)

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:26

De Sony Xperia Z5 compact misschien? Ik heb deze nu ruim een jaar en bevalt me zeer goed, ook al een paar keer laten vallen maar doet het nog goed.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:29

Baileyi schreef:
De Sony Xperia Z5 compact misschien? Ik heb deze nu ruim een jaar en bevalt me zeer goed, ook al een paar keer laten vallen maar doet het nog goed.

Die heb ik ook, erg fijn en stevig.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:30

Is oneplus niet wat? Heb m nu 3 jaar, begint nu pas met batterij te prutsen

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:34

x_Jeanine_x schreef:
Samsung S5 mini, is even groot als de S3, ik ben er super blij mee :)

Jaa geweldige telefoon! Heb hem zelf 2.5 jaar gebruikt en nu heeft mijn moeder er plezier van. Hij blijft snel gaat niet snel leeg en kan prima tegen een stootje. :j

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:36

Edit:dubbelpost
Laatst bijgewerkt door czarina op 31-03-17 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:38

kohtje schreef:
Baileyi schreef:

Die heb ik ook, erg fijn en stevig.

Zijn deze beter dan de Z3? Want die barste bij mij aan alle kanten alleen nog maar door de hitte die de batterij produceerde en bj vrienden het zelfde verhaal .

Ts deze zijn wel groter van formaat dan de S3 mini.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:43

Ik zou voor Huawei gaan :j die zijn stuk goedkoper en je hebt er ook mooie handzame telefoontjes tussen zitten en ik vind ze vrij stevig! ze hebben mij tot nu toe overleefd

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_hu ... 88346.html zoiets ald deze, niet heel duur maar kan alles

Alleen het nadeel aan 'goedkopere/oudere' telefoon kopen is dat al heel snel je telefoon niet meer geupdate word en dat je op geven moment sommige apps daardoor niet meer kunt updaten omdat die besturingssysteem niet meer gebruikt word

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:55

czarina schreef:
Zijn deze beter dan de Z3? Want die barste bij mij aan alle kanten alleen nog maar door de hitte die de batterij produceerde en bj vrienden het zelfde verhaal .

Ts deze zijn wel groter van formaat dan de S3 mini.

Ik heb geen Z3 gehad dus kan het niet vergelijken, maar zelfs als ik een aantal uur spelletjes speel of zware apps gebruik word hij niet heet. De batterij gaat ook lang mee voor een smartphone, zelfs als je de hele dag spelletjes doet. Verder is bij mij de behuizing nog gewoon goed en scherm nooit gebroken oid, hij heeft wel wat krasjes maar dat is mijn eigen schuld haha.
Hij is inderdaad wat groter dan de S3 mini, maar past gewoon in een broekzak en is voor mijn kleine handen goed te gebruiken!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:59

Ik raad ook Huawei aan ;) . Hele goede telefoons en verwisselbare accu. Ook niet duur voor de kwaliteit. Denk dat ze ook wel kleinere modellen hebben al ben ik van de mijne (Huawei P8 Lite) ook heel tevreden!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:02

Ik heb de S3 , S4 en nu de S5 mini. Qua formaat verschillende ze niet veel en verder heerlijke telefoons!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:08

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:04

Ik vind de telefoons van tegenwoordig ook onhandig groot :n
Ik heb zelf de iPhone SE en die past nog net in mijn kleinste broekzak. Echt een heerlijke telefoon <3 Lekker snel, makkelijk in gebruik, de accu gaat super lang mee (bij nauwelijks gebruik een dag of 5 en bij intensief gebruik zeker 2 dagen en ze zijn niet enorm duur (vergeleken met andere gloednieuwe telefoons). Mijn vorige iPhone ging ruim 5 jaar mee en ik ga er van uit dat deze dat ook met gemak moet halen.
Voor iPhone zijn er volgens mij ook meer hoesjes te vinden, zelfs de echte zware kluns-proof hoesjes (maar die maken je telefoon wel weer wat groter :+ )
De iPhone 5S heeft dezelfde maat maar is wat ouder en dus ook goedkoper.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:06

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:10

Same problem here met de s4mini :+

Toch heb ik nu een samsung a3 2017 besteld, en op ali express 2 beschermhoesjes besteld en zo'n transparant beeldscherm plasticje ;)
De telefoon is ietsje groter dan de s3/s4 mini, maar nog wel lekker handzaam en past in mn broekzak!! (heel belangrijk haha)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:56

Mijn s7 edge is al vaak gevallen en nog steeds heel ;) dus die kan wel tegen een stootje en ook tegen een beetje water.
Groot is die wel, dat wel. Ik vind dat zelf wel prettig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:01

Wiko! :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:07

Als je een robuste telefoon wilt, neem een Cat https://www.geeektech.com/nl/geeek-wate ... 0wodYDAD6Q :D Is alleen voorbeeld er zijn meer modellen. Die zijn robust. Wederhelft heeft er 1, ding heeft wat te verduren, werkt prima met whatsapp enz.

Ik heb zelf een nogal tere Acer, wederhelfts afdankertje. Maar zit er hard over te denken mijn aloude Sony Experia 10 mini weer in gebruik te nemen. Die is super klein en kan ook een hoop hebben. Alleen geloof niet dat whatsapp daarop wil werken. Het zit op de Acer maar ik gebruik het nooit. En heb alleen de Acer in gebruik vanwege dat die een dubbele sim heeft (heb NL en DE telefoonkaart).