Bij ons thuis komt regelmatig (ongevraagd) de glazenwasser langs. Het is zo'n twee jaar geleden begonnen en in eerste instantie vonden we het wel makkelijk om iedere 8 weken de ramen aan de buitenkant te laten wassen (als ik ergens een hekel aan heb...
), maar al gauw kwamen we er achter dat er totaal geen regelmaat in zit. De ene keer komt hij dus om de 8 weken, de andere keer om de 4 weken.. En soms is het ook gewoon helemaal niet nodig en heb ik het zelf al gedaan. Maar als ik dan niet thuis ben, gaat de ramenwasser evengoed aan de slag en mag ik daarna alsnog afrekenen. Uiteraard snap ik dat de beste man betaald wil worden voor zijn werk, maar daar heb ik toch helemaal niet om gevraagd? Gisteren was het gewoon 18 euro
We hadden er ook niet op gerekend en geen kleingeld in huis, dus het was nog een heel gedoe om hem te betalen 
Ik vind het prima dat hij de ramen wast wanneer het nodig is, maar op eigen houtje aan de slag gaan wanneer ik daar niet om heb gevraagd... Dat gaat me te ver.
Hoe gaat dat bij jullie?
Dat waren bepaald geen frisse jongens (
) die glazenwassers
Hebben de stad in wijken verdeeld en o wee als iemand actief is in de wijk van een ander. Geweld schuwden ze niet.