Vaders en vriendjes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Vaders en vriendjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 20:45

Ik moet even me verhaal gewoon kwijt...

Toen ik een jaar of 16/17 was had ik niet de goeie vriendje waarvan het ook snel uit was gegaan.
Daarna nog 2 keer iets gebeurd met jongens.
En sinds dien is me vader erg beschermd natuurlijk begrijp ik dat.
Als ik een jongen leuk vind staat mijn vader er tussen die zegt dan allemaal dingen dat ik de jongen dan negeer nooit meer spreek..
maar nu ik ken een jongen die ik al vanaf school al kon.
Sinds 2 jaar tijd hebben we wel eens contact het vloog eerst weg even tijd niet meer gesproken en daarna toch wel weer.
Maar toch door de gesprekken begonnen we elkaar toch leuk te vinden en dan van de week ook met elkaar afgesproken.
Me vader was al dagen voor dat we elkaar zagen al niet te genieten daarna dus gesprek gehad dat we het gewoon rustig aan doen eerst elkaar veel meer zien.
Van de week kwam ie met iets van ja je hebt hem gesproken en je vriendin(noem haar naam niet) ook en dat jullie naar de vivaldi gaan(ijswinkel) ik dacht echt van huh hoe weet hij dat nou.
Dus ik ook vragen en zegt ie ja ik heb iets dat ik je berichten kan lezen. Het begon eerst van de week met een screenshot(per ongeluk genaakt) in me fotoalbum dat ie die had gezien maar niet op me telefoon.
Maar vannacht had mijn vader dus in me telefoon gekeken en berichten van hem verwijderd die hij naar me stuurde.. want ik miste namelijk een bericht en dacht van he dat is me vader. Ook aan hem gevraagd en hij gaf toe want de jongen had me vannacht ook berichtjes gestuurd met ik hou van je die ik dus niet heb gezien. En me vader vond hem wanhopig en hij was opdringerig.
Ik verwijder sommige gesprekken omdat ik dus bang ben dat me vader ze leest.
Nou had ik hem vanmorgen ook een berichtje gestuurd en 2 uur later ofzo verwijderd.
Toen in thuis kwam was me vader al niet te genieten we hadden voor dat ik weg ging een gesprek gehad dat ik het gewoon rustig aan doe en de komende tijd weinig tijd heb om echt af te spreken.
Maar heb dan net gevraagd wat er was en hij vroeg heb je berichtje van hem gekregen ik zei nee dus hij zegt zo lieg niet want hij had dit en dat gestuurd. Ik dacht echt van hij heeft dus wel zo iets dat je op ander mans telefoon watshapp berichten kan lezen.. en ben ook boos geworden naar boven gegaan en naar me moeder gelopen en verteld. Zoals me moeder zegt dat ik 21 ben los gelaten moet worden of dat ik in nonnen pak moet lopen de rest van me leven ofzo en dat ie te ver gaat..
oké ik weet dat ik ook eerlijk moet zijn. Maar betreft met jongens durf ik het gewoon niet tegen me vader omdat ie er zo diep op ingaat..

Misschien denken jullie de zinnen kloppen niet hellemaal.. maar ben niet zo goed in dit soort dingen schrijven en typ ik wat ik denk..

crazycactus

Re: Vaders en vriendjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:48

Je bent 21.... waar bemoeit die vent zich mee. Je bent volwassen, foute keuzes maken hoort bij het leven, en hij hoort al helemaaal niet in jou privé berichtjes te neuzen. Tuurlijk blijf je altijd pappa's kleine meisje, maar hij kan ook té ver gaan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:50

Het is best lastig te lezen vind ik..

Maar duidelijk dat je vader een hele grote grens over gaat! Ik zou echt met je moeder samen om de tafel gaan, want je berichten lezen en zelfs verwijderen??

Daarnaast zou ik persoonlijk ook mijn hele telefoon resetten en daarna overal nieuwe wachtwoorden op zetten..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:52

Gatver wat is jouw vader ongezond bezig. je bent een volwassen vrouw van 21 en hij neust in je telefoon? Bizar, dat is echt geen normaal gedrag hoor.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:53

Waarom kijkt je paps überhaupt in je telefoon?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:53

Ook al schrijf je wat je denkt, interpunctie gebruiken maakt het lezen voor anderen een stuk makkelijker :).

Ik vraag me serieus af waar je vader het lef vandaan haalt om in je telefoon te neuzen en zelfs berichten te verwijderen. Dat is echt schending van privacy, ik zou echt woest op mijn vader zijn en hij zou met een héél goed excuus mogen komen. Wat een raar gedoe zeg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:55

En idd telefoon blokkeren, overal nieuwe wachtwoorden op en voor jezelf opkomen. Jouw leven, jouw zaken, dit is echt heel ongezond hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:57

Wat supercreepy zeg en vooral oneerlijk. Ik zou in ieder geval even geen whatsapp meer gebruiken, blijkbaar heeft je vader iets raars geïnstalleerd? Probeer Telegram eens.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:02

Kun je misschien met je telefoon naar een servicepunt om naar een app te vragen die je vader heeft geïnstalleerd? Zij kunnen dit wellicht voor je verwijderen. Dit is echt geen gezonde situatie. :n

Heb je het hier ook al in een wederzijds gesprek met je vader over gehad?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 21:03

Wat ik er ook bij moet vertellen me ouders betalen me tellefoon rekening ooit hadden ze dus toen ook gezegd dat ze dus gewoon mogen kijken..
maar ga morgen met me moeder over hebben dat ik het ga betalen en me tellefoon inderdaad wat jullie zeggen resetten.

Voor me zelf opkomen tegen over me ouders heb ik altijd een laag pitje voor.. ik doe namelijk niet zo omdat me vader me al ver al naar toe brengt kwa wedstrijden met me paard.. en daarom weinig tegen heb durf.. omdat ik niemand anders heb die dat voor me wilt doen.. misschien heel raar..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:05

Ik denk dat het tijd is dat je eens op eigen benen gaat staan.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 21:06

Jolien87 schreef:
Kun je misschien met je telefoon naar een servicepunt om naar een app te vragen die je vader heeft geïnstalleerd? Zij kunnen dit wellicht voor je verwijderen. Dit is echt geen gezonde situatie. :n

Ik heb zelfs in zijn tellefoon gekeken wat voor rare app het is waar die bij was dan. Maar kon niks vinden..
we hebben vannochtend dan een gesprek gehad dat ik er op zei van heb eigenlijk weinig tijd er voor voor een jongen. En dat ik hem eerst vaker dan wil zien en niet binnen een maand iets hebben. zegt ie ja wat wil je van me vetrouwen geduld enzo ik zei ja. Maar dus ik vetrouw hem nog niet hellemaal dat ik dus er om ga liegen om de jongen..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:07

Of ze betalen of niet
Je gsm is toch wel enigzins prive
Ze weten dat je contact hebt met die jongen
Vertel ze gewoon dat je weet dat er wel eens dingen mis gegaan zijn
Maar dat je met deze jongen serieus bent en hij met jouw
En daar kunnen ze t mee doen als een geruststelling
Je ben 21 geen 12

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:07

ik weet niet hoe ik zou reageren, maar ik zou zeker not amused zijn, van een vader met zulke acties.

ben blij dat mijn ouders mij niet zo controleren, en anders maak ik er opmerkingen over, die zij niet zo heel erg leuk vinden en zelfs schamend zijn voor hun.

ik zou bv recht voor hun neus zeggen " waar bemoei jij je mee, mijn leven, zijn mijn concequenties"

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:08

lieveli schreef:
Ik denk dat het tijd is dat je eens op eigen benen gaat staan.

Dat ja.

21 is echt geen leeftijd om zo afhankelijk van pappie en mammie te zijn. Ik was 13 toen ik mijn eerste telefoon kreeg destijds, mijn ouders hebben nooit ook maar overwogen om erin te neuzen. Dat is echt niet acceptabel. Verdien je eigen geld, betaal je eigen rekeningen en zorg in vredesnaam dat je vader zich buiten jouw privezaken houd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:09

trysteffy schreef:
Wat ik er ook bij moet vertellen me ouders betalen me tellefoon rekening ooit hadden ze dus toen ook gezegd dat ze dus gewoon mogen kijken..
maar ga morgen met me moeder over hebben dat ik het ga betalen en me tellefoon inderdaad wat jullie zeggen resetten.

Voor me zelf opkomen tegen over me ouders heb ik altijd een laag pitje voor.. ik doe namelijk niet zo omdat me vader me al ver al naar toe brengt kwa wedstrijden met me paard.. en daarom weinig tegen heb durf.. omdat ik niemand anders heb die dat voor me wilt doen.. misschien heel raar..

Dit klinkt niet als een gezonde relatie/verstandhouding met je vader. Wat vind je belangrijker? Gezonde privacy en vrijheid of dat hij je naar wedstrijden rijdt maar je ondertussen blijkbaar wel kan onderdrukken.

Op jouw leeftijd zou het mooi zijn als je onafhankelijk(er) wordt van je ouders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:11

Hallo, je bent 21. Al zou je heel Hoorn platseksen, het is jouw leven zeg. Tenzij je een verstandelijke beperking hebt zou ik geen reden kunnen bedenken waarom jouw vader bepaalt wie je ziet en welke berichten je leest.

Jemig, op jouw leeftijd had ik echt wel de regie over mijn eigen leventje.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:13

Even kort door de bocht: dit is je reinste privacyschending.

TS: je bent 21. Je vader is te ver aan het gaan. Zelfs als je 15 was geweest heeft hij nog steeds niet het recht om zomaar in jouw privésfeer te gaan zitten snuffelen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:13

Hee ts,

Het wordt denk ik tijd dat je gaat bedenken welke kant je leven uit gaat en wat je belangrijk vind.

Laat je de rest van je leven door je vader bepalen omdat hij zo fijne taxi is of...

Ga je voor jezelf opkomen en al gaat dit ten koste van je gehele paardenbezit dan heb je wel de keuze. Je bent nu 21, dat is wel gebruikelijk de leeftijd dat je ouders je los mogen laten.

Misschien eens denken aan op kamers gaan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:14

trysteffy schreef:
Jolien87 schreef:

Ik heb zelfs in zijn tellefoon gekeken wat voor rare app het is waar die bij was dan. Maar kon niks vinden..
we hebben vannochtend dan een gesprek gehad dat ik er op zei van heb eigenlijk weinig tijd er voor voor een jongen. En dat ik hem eerst vaker dan wil zien en niet binnen een maand iets hebben. zegt ie ja wat wil je van me vetrouwen geduld enzo ik zei ja. Maar dus ik vetrouw hem nog niet hellemaal dat ik dus er om ga liegen om de jongen..

Heeft hij je whatsapp niet gekoppeld aan zijn computer? Moet je in je whatsapp naar web whatsapp gaan en kan je zien of die ergens op aangemeld staat en kan je ook afmelden evt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 21:19

lieveli schreef:
Hallo, je bent 21. Al zou je heel Hoorn platseksen, het is jouw leven zeg. Tenzij je een verstandelijke beperking hebt zou ik geen reden kunnen bedenken waarom jouw vader bepaalt wie je ziet en welke berichten je leest.

Jemig, op jouw leeftijd had ik echt wel de regie over mijn eigen leventje.

Helaas heb ik die wel een lichte.. maar dat zegt niks over hoe ik doe en kan want ik kan gewoon werken en naar me paard..

Toen ik dus rond de 15 was dacht ik dat het normaal was dat je ouders je tellefoon wel eens controleerde ook met gesprekken omdat het ook vaak in het nieuws kwam.
Maar toen ik 18 werd dacht ik dat het nu wel privé was maar hun betaalde tot heden dan door met de rekening.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 21:20

Gianti schreef:
trysteffy
[quote="Jolien87 schreef:

Heeft hij je whatsapp niet gekoppeld aan zijn computer? Moet je in je whatsapp naar web whatsapp gaan en kan je zien of die ergens op aangemeld staat en kan je ook afmelden evt[/quote]

Vandaag is hij niet op de pc geweest ik zal is gaan kijken.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 21:23

Afbeelding

Dit zal het zeker zijn?
Die had ik van de week op afmelden gedrukt..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:26

In hoeverre kun jij zelf inschatten of een jongen een goed persoon is? Als je een lichte beperking hebt, snap ik de bescherming wel. Ik zou dat toch eens in een gesprek benadrukken, dat je het zelf wil proberen en niet zo overbeschermd wil worden.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 21:30

Ik kan dat wel redelijk ver inschatten..
mijn moeder laat mij erg los en die weet dat het wel goed komt na 4/5 jaar geen contact met jongens te hebben.. en probeerd me moeder ook duidelijk tegen hem te zijn dat ik nu inderdaad 21 ben en volwassen meid ben die het heus wel weet..
maar mijn vader is gewoon hallo het is mijn kleine meid blijf daar van af.