Van west naar oost

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Van west naar oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 11:50

Hallo allemaal.

Nou om even te beginnen ik ben een gezellige meid van 23. Een ras echte Westlander.. die altijd riep.. Ik ga nooit het Westland uit!! Hahaha

Ik loop al aantal maanden rond met het idee hier weg te willen uit de randstad en richting het oosten tegaan (Drenthe etc). Om gewoon opnieuw te beginnen in alle rust daar. Ik heb hier in 't Westland natuurlijk alles, vrienden, familie, werk. Maar het begint hier steeds drukker te worden en om je paard te willen stallen hier (met binnenbakje) zit je al gauw op de 350 euro erg duur das allemaal.

Ik vroeg mij af of hier ook mensen zijn die dit soort (dromen/ verre verhuizingen ) hebben onderdaan en of dat goed bevallen is?

Ik ben vrij laag geschoold helaas, dus qua werk kom ik al gauw op schoonmaker etc. Ik heb nogal faalangst op werk gebied.

Ik hoor jullie graag

Tiggs

Re: Van west naar oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:58

Wat verwacht je daar te vinden wat je hier niet hebt?

Ik zou er zelf niet aan moeten denken...

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 12:05

Tiggs schreef:

Meer rust, ruimte en misschien wel een eigen paard hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:32

michelle933 schreef:
Tiggs schreef:

Maar hoe wil je dat betalen van een schoonmaakbaan? Hij zal in pension moeten, je hebt immers geen familie/vrienden hier die je kunnen helpen.

Verder natuurlijk een aanrader om in het mooie noorden te gaan wonen ;) :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:35

Daar je topic beter op Leven Zonder Paarden past, verplaats ik deze .

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 12:37

Dus omdat ik in de schoonmaak zit verdien ik gelijk maar slecht? Zo slecht verdien ik niet haha. Jammer altijd die vooroordelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:38

michelle933 schreef:
Pardon? Dus omdat ik in de schoonmaak zit verdien ik gelijk maar slecht? Zo slecht verdien ik niet. Jammer altijd die vooroordelen

Je bent je ervan bewust dat de lonen hier wat lager liggen? ;) Ik weet niet hoe jij van 12/1300 euro een paard wil onderhouden :+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:39

Hier bewust de keuze gemaakt om in het noordoosten te blijven wonen terwijl mijn carrière schreeuwt: kom naar de randstad!
ik hou van de ruimte en rust en van het feit dat het hier altijd een stukje rustiger gaat.
Financieel maakt het voor mij geen klap uit overigens.
ik zou me eerst eens gaan oriënteren ts, aansluiting vinden bij "de stugge noorderling" bijvoorbeeld is voor iemand uit het westen best een opgave ;)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 12:40

Wildgirl schreef:
Hier bewust de keuze gemaakt om in het noordoosten te blijven wonen terwijl mijn carrière schreeuwt: kom naar de randstad!
ik hou van de ruimte en rust en van het feit dat het hier altijd een stukje rustiger gaat.
Financieel maakt het voor mij geen klap uit overigens.
ik zou me eerst eens gaan oriënteren ts, aansluiting vinden bij "de stugge noorderling" bijvoorbeeld is voor iemand uit het westen best een opgave ;)

Ja ik weet niet of ze dat in het oosten ook zijn. Van het Friese publiek weet ik idd dat ze errug stug zijn hihi

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 12:41

Relaxed schreef:
michelle933 schreef:
Pardon? Dus omdat ik in de schoonmaak zit verdien ik gelijk maar slecht? Zo slecht verdien ik niet. Jammer altijd die vooroordelen

Je bent je ervan bewust dat de lonen hier wat lager liggen? ;) Ik weet niet hoe jij van 12/1300 euro een paard wil onderhouden :+

Ik ga hier maar verder niet op in

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:44

Relaxed schreef:
michelle933 schreef:

Maar hoe wil je dat betalen van een schoonmaakbaan? Hij zal in pension moeten, je hebt immers geen familie/vrienden hier die je kunnen helpen.

Hoe bedoel je dit? Dat ze geen mensen heeft waar ze haar paard gratis/tegen lage kosten kan stallen?

En als TS een bescheiden huis met een lapje grond koopt kan ze haar paard ook aan huis houden, dus wat hebben familie en vrienden daarmee te maken dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:45

Als ze dat kan kopen ja. Succes TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:39

Nou doen zou in zeggen! Hier wel als Belg sprekend maar recent verhuisd. Ook van randstad en hectisch leven naar veel meer rust, meer natuur etc. Qua werk kon ik gelukkig overgeplaats worden. Waar ik zat betaalde ik voor een pak voordroog €45/€50. Hier betaal ik €30/35. Tja, met 4 paarden is dat een flink verschil. Het is wel aanpassen. Ik werk in een tankstation nu op de grens belgisch limburg en Nederland. Nou, ik versta ze vaak niet :P

Verder kan ik enkel positief zijn. Ik heb de rust gevonden die ik zocht.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:45

Als je dat financieel redt dan zou ik de stap zeker wagen, je dromen achterna.
Heb je al samen met iemand die er verstand van heeft gekeken naar het financiële plaatje en of je droom haalbaar is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:49

*West-naar-Oost-verhuizer meldt zich!* :wave:

Twee jaar geleden van de randstad naar Enschede verhuisd en ik vond het echt een verademing! _O_

Wij wonen in het centrum maar met 10 minuten fietsen sta je in het bos :+:

Ik verbaas me over de prijzen voor stalling hier. :j

Het levenstempo is hier gewoon een stukje lager dan in de randstad. Mensen groeten elkaar op straat...

Als ik weer in Amsterdam bel dan voel ik me anoniem en soms zelfs eenzaam. Niemand kijkt elkaar aan. Zo maf!

Zodra ik de IJssel weer over ben voel ik me weer echt thuis. Het weer is hier beter...

En ondanks dat ik gewaarschuwd was maak je snel genoeg vrienden. Daar is bokt voor mij ook een tool bij geweest trouwens.

Drenthe is mooi. Schijnt nog wel wat stugger te zijn dan Twente afhankelijk van waar je terecht komt. Hou er rekening mee dat het wel belangrijk is om wat aanpassingsvermogen te hebben voor je verhuist.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:15

Hier ook een west naar oost verhuizer :D

Ik ben van Heemskerk naar Almelo verhuisd en ik vind het heerlijk! Meer groen, meer ruimte, goedkoper wonen, maar toch een leuke stad.
Mensen zijn hier ook vriendelijker, echter. Het is niet oppervlakkig zoals in de Randstad. Ze zijn eerst wat afwachtend, maar 'als je binnen bent, ben je binnen.'
Wel leuk dat Lente en ik hetzelfde ervaren. :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:29

Ik ben nu 3 keer in mn eentje verhuisd binnen het noord oosten van NL. Alleen verhuizen zou ik je prima aanraden. Wel bekijken waar je heen verhuisd, ik heb wel moeite gehad met de mensen. Ik zou je dan idd achterhoek adviseren tov oost groningen bijvoorbeeld. Ook qua omgeving voor stalling is er veel verschil. Nabij Groningen stad is het zandgrond en relatief veel stalling, dus prijzen zijn oke en paarden veel buiten. Maar hier in oost groningen is kleigrond. Paarden swinters ophokken of alleen houden is hier nog wel geaccepteerd. De stalling bij mij achter komen ze overdag de gehele dag buiten en is een binnenbak bij, kost 250 euro....

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:39

Het proberen waard als ik zo hier boven lees , maar kijk even of er wel werk voor je is.
Want daar moet alles toch van betaald worden.
Succes!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:41

Drenthe is niet het oosten, maar het noorden :D
En deze Drent zegt…kies inderdaad meer richting oosten, daar is men minder stug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:43

Ik ben een niet stugge Fries :oo :))

Mam is van westen naar noord gegaan , pap van Groningen naar Friesland . Ik kom weleens bij familie in de zaan maar snap wel dat mam er weg ging (met opa en oma ) , hier is het rustig en al heb je minder faciliteiten (heel weinig winkels in verhouding oa) maar zou niet kunnen aarden in de randstad :n .

Friesland heb je kleine dorpen , je hebt Friezen die alleen maar Fries praten maar ook genoeg die switchen. Ik spreek ook alleen nederlands en als ze het horen switchen ze wel en anders praat ik stug mijn niet zo soepele Fries terug en soms switchen ze dan nog :=

Hier is veel water , wat bos her en der . Denk dat Drenthe wel een mooie plek is om heen te gaan vanuit de randstad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:45

Nou voor 1200/1300 kun je prima een paard onderhouden volgens mij...
Stallingen zijn hier ongeveer rond de 200 met binnenbak. Met alleen buitenbak zit je op 150.

Ik woon grens Drenthe Overijssel. Qua werk in de schoonmaak weet ik niet helemaal, ik zie wel geregeld advertenties van mensen langs komen die een schoonmaakster voor 3 uur in de week zoeken oid. Meesten vragen daar 15 euro per uur voor.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:56

Ik ben vanwege mijn vriend verhuist van de randstad naar het zuiden! Een hele omschakeling maar ik zou niet meer terug willen. Wel vind ik het lastig dat ik niet zo even naar mijn ouders kan maar ik vind het heerlijk hier. Het is hier 's avonds en overdag ook wel heel erg stil. Nu ook ik hoor alleen maar vogeltjes.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:57

Ik zeg doen :))
Twente is voor mij nog steeds een speciale thuis. Ben er geboren en ik heb er tot mijn zevende gewoond. Nu woon ik in noord Overijssel en als ik hier ooit weg zou gaan, zou ik nog landelijker willen gaan wonen. Terug naar Twente of misschien Drenthe en dan een boerderijtje. Niet dat we daarvoor plannen hebben hoor.

Maar de Randstad is ook niks voor mij. Leuk voor een weekendje maar dat vind ik dan ook genoeg. Enne, ongeschoold werk is overal wel te vinden. De woonlasten liggen hier natuurlijk ook lager dus dat compenseert dan misschien weer de lagere lonen, waar ik overigens niets van gemerkt heb.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:04

Als niks je heel erg bindt zou ik zeggen gaan. Ik ben in mijn leven aardig wat heen en weer verkast. Met mijn ouders, alleen, met ex en dadelijk weer alleen. Ben ook op jacht geweest in groningen/drenthe en de huizenprijzen zijn daar aangenaam. Met wat grond heb je zo een leuk klein huisje. Deze heb ik bv naar gekeken. http://www.funda.nl/koop/vlagtwedde/hui ... straat-75/ ligt wel aan drukkere weg maar onder de 130000 kun je best wat kopen in de regio.

Kwa mensen is achterhoek gunstiger maar daar liggen de prijzen weer wat hoger. Ik verhuis hopelijk dadelijk weer. Alleen dan voor mij weer naar de "verkeerde" kant van de Ijssel al blijf ik er tegen aan wonen. Zal even wennen zijn maar voor mij gunstiger met winkels, honden, sporten enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:12

Joolien schreef:
Hier ook een west naar oost verhuizer :D

Ik ben van Heemskerk naar Almelo verhuisd en ik vind het heerlijk! Meer groen, meer ruimte, goedkoper wonen, maar toch een leuke stad.
Mensen zijn hier ook vriendelijker, echter. Het is niet oppervlakkig zoals in de Randstad. Ze zijn eerst wat afwachtend, maar 'als je binnen bent, ben je binnen.'
Wel leuk dat Lente en ik hetzelfde ervaren. :)

Tik 'm aan 8-)

Overigens nog een puntje van aandacht; stort je meteen een beetje in het dialect want sommige mensen (vooral ouderen) kunnen mangs onmeunig plat proat'n :D