Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik heb mijn mening aan mijn kinderen duidelijk gemaakt en van hun hoeft het gelukkig ook niet. Dus zou je denken probleem opgelost. Maar de oudste maakt zich wel druk over hoe zijn klasgenoten er over denken als hij niks of te weinig ophaalt. Hij is niet zo sportief, dus hij wil ook niet, maar is wel bang over hoe zijn klasgenoten oordelen.
MarliesV schreef:Wat mij vooral opvalt is, dat jouw mening en stelling in deze compleet op de kinderen gelegd lijkt.
Eerst je mening duidelijk maken aan de kinderen en dan hen vragen wat ze er van vinden. Tja dan kan ik het antwoord wel raden.
Een oplossing, gezien de manier waarop jullie er in staan en wat je allemaal voor beren op de weg ziet durf ik mij daar niet aan te branden.
Gloa schreef:Waarom maak je jouw princiepes het probleem van kinderen die in een leeftijd zitten dat ze zich helemaal niet druk (horen te) maken over dat soort vraagstukken?
Dat je anti goede doelen bent hoeven zij geen rotgevoel aan over te houden. Het is geen levensovertuiging of honderden euro's.
Of je het er mee eens bent of niet is het gewoon een leuk initiatief van de school om kinderen ervan bewust te maken dat niet iedereen in welvaart leeft en dat ze zich kunnen inzetten om anderen te helpen. Dat is toch een mooie levensles?
3 kinderen die geen sportschoenen verdragen???? Sorry hoor maar dat klinkt mij meer alsof papa en mama geen sportschoenen verdragen.........
Boras schreef:Ik vind dat je vreselijk aan het zeuren en negatief doen bent![]()
Je zou bijna denken dat jij in de benen moet.
Is het zo verkeerd dat je kinderen leren zich voor een ander in te zetten?
Dat vind ik een wijzere les dan wat jij hen hierin meegeeft.
Plus ik vind dat je jouw mening oplegt aan je kinderen en hen daarmee ook nog eens buiten de groep plaatst. Dat vinden kinderen vaak niet prettig.
Laat ze toch meedoenBe happy