Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik heb toen niet doorgezet (had ik dat maar wel gedaan). Nu twijfel ik, want ik straf mijn zoontje dan eigenlijk extra door hem uit zijn vertrouwde omgeving te halen, en dat moet ie over een paar weken nog een keer overdoen dan (basisschool) gekoppaard schreef:Bedankt voor jullie reacties.
KDV heeft X laten observeren en daar is schijnbaar niks uitgekomen. Ze geven nu aan dat ze "stappen" van de ouders verwachten en dat X anders geweigerd gaat worden.
Officiele klacht ga ik vanmiddag als ik hem ophaal indienen.
Mijn zoontje heeft een keer teruggeduwt, de leidsters waren er helemaal blij mee toen, maar het heeft niet geholpen schijnbaar.
Overplaatsten heb ik vorige zomer al willen doen. Maar aangezien mijn zoontje dan toch wel angstig is raakte hij in paniek en wilde hij dat dus niet. Ik heb toen niet doorgezet (had ik dat maar wel gedaan). Nu twijfel ik, want ik straf mijn zoontje dan eigenlijk extra door hem uit zijn vertrouwde omgeving te halen, en dat moet ie over een paar weken nog een keer overdoen dan (basisschool)
gekoppaard schreef:Bedankt voor jullie reacties.
KDV heeft X laten observeren en daar is schijnbaar niks uitgekomen. Ze geven nu aan dat ze "stappen" van de ouders verwachten en dat X anders geweigerd gaat worden.
Officiele klacht ga ik vanmiddag als ik hem ophaal indienen.
Mijn zoontje heeft een keer teruggeduwt, de leidsters waren er helemaal blij mee toen, maar het heeft niet geholpen schijnbaar.
Overplaatsten heb ik vorige zomer al willen doen. Maar aangezien mijn zoontje dan toch wel angstig is raakte hij in paniek en wilde hij dat dus niet. Ik heb toen niet doorgezet (had ik dat maar wel gedaan). Nu twijfel ik, want ik straf mijn zoontje dan eigenlijk extra door hem uit zijn vertrouwde omgeving te halen, en dat moet ie over een paar weken nog een keer overdoen dan (basisschool)
gekoppaard schreef:Toen ik hoorde dat hij had teruggeduwt was mijn reactie ook dat ie dat niet moest doen maar gewoon melden bij de leiding als X lastig is. Maargoed, ik heb het gevoel dat de leidsters ook niet meer weten wat ze met hem aanmoeten.
X heeft het op alle kindjes voorzien. Er zijn dus ook meerdere klachten over hem. Maar aangezien je idd niet zomaar een kind mag weigeren zijn ze dit nu aan het onderbouwen. En dat is goed... maarja in die tijd is het dus niet opgelost.
Ik ga zo eens met mijn moeder praten of wij hem zelf kunnen opvangen die dagen. Wellicht is dat toch beter. Peutelspeelzaal zijn maar 2 uurtjes elke keer en ik werk 32 uur. Dus dat zet geen zoden aan de dijk vrees ik.
Is toch eigelijk vreemd dat de "normale" kindjes zo gedupeerd worden niet? Ik snap dat elk kindje een kans moet krijgen maar dit gaat wel ver.
dromertje2 schreef:Heeft het 2 jarig kindje dan een diagnose of een aandoening?
Ik vind persoonlijk dat het kdb alles wel rap in de schoenen schuuft van de ouders.
Hebben ze al hulp geboden? Wat is de reden van het gedrag? Of hebben ze de ouders doorverwezen naaf ern instantie die aangepaste hulp kan bieden? Al dan opvoedingsgewijs of medisch.
Hem weigeren op kdv is natuurlijk heel makkelijk maar verschuift het probleem maar.
Wie weet heeft het kindje een azndoening en vertoont dat daarom dat gedrag?