Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gianti schreef:Ga om de tafel zitten en maak het concreet, jouw gevoel, maar ook dat zij concreter maken wat ze missen
Thats_Me schreef:Even iets totaal anders en wellicht niet een post waar je blij van wordt. Maar is het wel iets voor jou dit werk? Er is zo veel keuze in de dierenwereld en als je nu al zoveel je best doet en het komt er niet uit dan ga je het zeer waarschijnlijk niet redden in de sector. Het is heel belangrijk om zelfstandig te zijn en ook zo aan het werk te kunnen. Ook als stagiare. Alleen de besten komen aan een baan met een hongerloontje en zelfs die hebben het moeilijk door de grote concurentie. Kun je met jouw houding en inzet dat verschil maken en opboksen tegen de concurentie?
Ik zou dus terug naar school gaan en daar vragen om hulp hoe je beter je stage kan vervolgen en ook eens informeren hoe ze jou als persoon zien en eventueel een beroepskeuze gesprek aanvragen.
Qwerty1 schreef:Ik herken dit. Ik heb ook een tijd ergens stage gelopen, dit was op een stal. Ik werd er echt afgeblaft, er werd geschreeuwd naar me, ik werd lettelijk de grond in getrapt doordat ze me echt beledigde met wat ze zeiden. Ik kon niets goeds doen, iedere morgen zei ik vrolijk goedemorgen, ik kon stiekem wel janken van binnen, en ik werd gewoon kei hard genegeerd.... (Overigs lag dit niet aan mij, de andere stages waren ze super tevreden over me!!) Ik heb toen besloten weg te gaan bij dat bedrijf. Ik kwam iedere dag jankend thuis, omdat ik me zo vreselijk voelde, toen ben ik naar een andere stage plek gegaan, heb uitgelegd wat er speelde, en ben daar toen aan de slag gegaan. Mijn stage bieder daar snapte er niets van, hoe ze zo konden doen, terwijl ik mijn werk keurig deed. Ook op mijn stage die ik nu heb is er niets aan de hand.
Als ik jou was zou ik er gewoon weg gaan, als je er zelf onder lijd, iedere dag huilend thuis komt.... Dan is het beter om te gaan lijkt mij.
Jillsil schreef:Ik heb verschillende stagiaires begeleid. Eerlijk gezegd vond ik ze vaak lui of niet geïnteresseerd. Ze kwamen 1 minuut voor tijd en gingen 1 seconde na tijd weg als je iets moesten doen was het vaak ja maar....
De toppers voor mij onderscheiden zich door goede vragen te stellen. Vraag waarom ze het zo ervaren en vraag om concrete voorbeelden waar ze niet tevreden over zijn. Ga direct aan de slag met de punten en vraag aan het einde van de dag direct of zij de dag anders ervaren hebben. Toon initiatief en bereid bijvoorbeeld thuis iets voor of zoek iets uit.
Hopelijk kun je iets met deze tips!
Als ze einde van de dag aangeven dat ik een paar minuten eerder weg mag dan zeg ik ook altijd dat dat niet hoeft en ik netjes wacht tot we met zijn alle tegelijk naar huis gaan.