Met een knuffel slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Slaap jij met een knuffel

Ja
327 (65%)
Nee
169 (34%)

Totaal aantal stemmen: 496

Nessa

Met een knuffel slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 23:46

Om mij heen doen erg veel volwassen dit nog.
Ik slaap dus ook met een knuffel. Niet zozeer omdat ik liefde mis oid. Het is gewoon fijn. Ook een handige steun voor mijn armen.

Eerder sliep mijn kat altijd bij mijn buik. De slaapkamer is nu katvrij. Dus bij mijn buik voelt het echt kaal. Sinsdien slaap ik met een knuffel.

En vriendlief? Die vind het maar raar. Heeft het wel geaccepteerd. En ik kruip nog steeds graag tegen hem aan.

Afbeelding
Mijn nieuwste aanwinst is wat groter dan ik dacht :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:48

Ik slaap ook al jaren met een knuffel! Ooit als kind waren het er 4, nu nog 1 :P

Ik kan wel zonder en kruip graag tegen m'n vriend aan, maar die is er ook lang niet iedere nacht. Dus ja, mij knuffelt ligt ook op m'n studentenkamer :D Het is gewoon fijn, voelt vertrouwd ofzo :')
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 05-03-17 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:49

Ik slaap ook nog met een knuffel (alhoewel, meer een lapje stof met ogen oren en hooren)
10 jaar terug nog met 40 knuffels :') nu met 1 of 2

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:49

Yeps kom er eerlijk voor uit. :j Gebruik het ook vooral om een slapende arm te voorkomen. Die weigeren snel dienst als ik niet iets onder die arm heb liggen. Een kleine knuffel voorkomt dit. Kan wel zonder maar moet dan vaak omdraaien om slapende arm te voorkomen of bij warm weer moet deken ertussen. Gek genoeg slaapt altijd de bovenste arm,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:50

Ik ben 21 en ik slaap nog steeds met het konijntje dat ik kreeg toen ik een jaar oud was. Heb hem afgelopen zomer zelfs meegenomen op vakantie.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:51

Guilty :D heb hier nog steeds mijn 1 arm aap.. ene kant mijn vriend en andere mijn aap :') vind ook gewoon fijn om wat vast te hebben als ik slaap :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:52

Ik had ook jaren een knuffel, een beer, iets kleiner dan jou knuffel. Toen dat op een gegeven moment wel een beetje gênant begon te worden met logeren enz. ben ik over gegaan op een kussentje. Het is een klein kussentje van de Ikea kost een euro geloof ik en dat werkt voor mij prima en is toch iets minder 'gek' als een knuffel. Ik heb er elke keer zelf een hoesje omheen gemaakt en als daar de gaten in beginnen te vallen maak ik weer een nieuw hoesje.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:52

Ik ben 18 en slaap sinds mijn geboorte met mijn geboorte knuffels.. tevens heb ik ook een Berner Sennen pup knuffel naast mijn kussen staan die op mijn overleden hond lijkt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 23:54

Ik heb dat ook met die slapende arm. Ook de bovenste. Dus een knuffel is echt een handige zachte steun :D

Met logeren kan ik prima zonder knuffel. Dus blijft ie lekker thuis.

Vriendlief gooit ze nog wel eens uit bed. Hij gaat later naar bed. Knuffel ligt soms op zijn plek. Dan wordt ik later wakker en knuffel kwijt. Ik heb nu een reserveknuffel op het nachtkastje staan :')

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:55

Ik slaap met mijn hond samen elke nacht. Die kruipt lekker tegen me aan :D

Verder geen knuffel. Merk wel dat ik slecht slaap als ze niet bij me ligt :+

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:56

Ik slaap niet met knuffel (mocht ik van mijn ouders als kind van 3 jaar al niet meer dus ook nooit echt aangeleerd :+ ) maar ik ken wel mensen die volwassen zijn maar nog met knuffel slapen :+ zelfs één iemand die niet slaapt zonder 8)7

Waarom slapen jullie zo graag met knuffel? Is dat gewoonte of iets anders? Altijd dezelfde of verschillende? En gaat ie dan ook mee op vakantie ofzo?
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 05-03-17 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:56

Ik heb een oude versleten doek, met een bolletje in wat als hoofd dient. ik noem het een tut, als je het googelt komt het wel tevoorschijn dus weet niet of mensen het kennen :'), en daar slaap ik al sinds ik een jaar ben mee, en die gaat niet weg. Ligt altijd wel ergens op/onder/naast mijn hoofd. Vroeger moest ik altijd huilen als ik hem niet meer had en nu kan ik eigenlijk nog steeds niet slapen zonder.

Zelfs toen ik voor Gogo ging werken had ik hem 2 maanden mee :') die jongeren moesten eens weten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:57

IJsco_Love schreef:
Ik slaap niet met knuffel (mocht ik van mijn ouders als kind van 3 jaar al niet meer dus ook nooit echt aangeleerd :+ ) maar ik ken wel mensen die volwassen zijn maar nog met knuffel slapen :+ zelfs één iemand die niet slaapt zonder 8)7

Waarom slapen jullie zo graag met knuffel? Is dat gewoonte of iets anders? Altijd dezelfde of verschillende? En gaat ie dan ook mee op vakantie ofzo?

Vooral een gewoonte, als het weg is voelt het heel raar. Net als een kussen eigenlijk :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:58

IJsco_Love schreef:

Denk gewoon heel erg aangewend, op vakantie gaat ie nooit mee, maar wel een vervanger, veels te bang dat K m kwijtraak, heb die knuffel al zolang ik leef

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:58

Ik ben 24 en slaap nog steeds met de knuffel die ik 22 jaar geleden zelf van mijn eerste zakgeld heb gekocht. :D

Als ik bij mijn vriend slaap blijft Beertje lekker thuis, maar verder is ie al door heel Europa geweest! Londen, Parijs, Berlijn, Rome, Hannover noem het maar op.. Beertje gaat overal mee heen. <3
Zonder Beertje kan ik eigenlijk niet zo goed slapen, als ik hem 's nachts kwijt ben wordt ik vaak in paniek wakker. Met hem is het gewoon zo vertrouwd.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 00:00

Voelt heel kaal. Niet uit te leggen.
En lekker zacht. Handige steun.
Maar ik ben er niet afhankelijk van. Kan ook slapen zonder de knuffel. Maar liever met!

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:01

LiannePuthzy schreef:
heb die knuffel al zolang ik leef

Da's vet cool! 8-)

sureido

Re: Met een knuffel slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:03

Als ik ga slapen ergens of zo gaat ie ook niet mee hoor :)

Maar 2 maanden zonder vond ik te lang, al heb ik wel vaak gehad dat ik m kwijt was en dat was pas paniek :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:04

Nee, hier is het juist mijn man die zijn knuffels nog naast het bed heeft liggen. *D De poes slaapt altijd op mij, zij is mijn knuffel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:07

Dieren in bed vind ik heel vies...

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:12

Oh, heerlijk dit. Ik ben 19 en slaap zelf ook nog met een knuffel moet ik toegeven.. :o Het is gewoon een soort gewoonte geworden, en het voelt inderdaad heel kaal als ik 'm niet heb. Soms moet het maar zonder, maar dan pak ik wat extra dekens tussen m'n armen. Ik schaam me er wel een beetje voor, en ik probeer het ook wel te verbergen, haha..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:16

IJsco_Love schreef:

Die van mij is zelfs mee geweest naar t ziekenhuis toen ik ben bevallen. Ik kan echt niet zonder slapen. Heb nu douby 2 omdat douby 1 uiteen viel en niet meer te redden was.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:20

IJsco_Love schreef:

Is een gewoonte :) Op vakantie en bij een ander slapen gaat hij in principe niet mee, maar het voelt gewoon fijn en vertrouwd. Lig ook gerust ermee te slapen als m'n vriend er is. Gek genoeg kan ik niet slapen als ik met een persoon aan het knuffelen ben :o?

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 06-03-17 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:21

Ja ik, maar meer idd om mijn arm op te laten rusten, en als ik onrustig ben vind ik het ook prettig om mn armen ergens kwijt te kunnen. de knuffel die ik nu heb is een pluche beertje uit de grijpmachine op de kermis XD maar hij voldoet prima haha

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:23

Ik heb eigenlijk nooit met knuffels geslapen, alleen toen mijn opa overleed heb ik heel lang met zijn piama in mijn armen geslapen haha..