Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ipsilonka schreef:Heel naar voor jouw werkgever, maar dat is het risico van ondernemer zijn. De enige die mag bepalen of jij weer aan het werk kan is de bedrijfsarts. Je bent inderdaad niks verplicht om te geven van jouw huisarts, dat is prive. En dat het slecht met het bedrijf gaat, daar kan jij op dit moment ook niks aan doen.
Britt schreef:Je schrijfstijl is erg lastig, maar ik heb me er doorheen kunnen worstelen. Allereerst beterschap, vervelend dat je er nog steeds zo'n last van hebt!
Jou baas mag idd niet vragen naar de aard van je verzuim. Wel mag hij vragen naar je arbeidsmogelijkheden op dit moment en naar de vermoedelijke duur van je verzuim.
Wil hij meer informatie of vertrouwt hij je antwoorden niet, zal hij een arbodienst/bedrijfsarts moeten inschakelen om hey verzuim met je te bespreken. Maar ook deze zal in principe niet met hem bespreken wat jou klachten zijn, aangezien dat privé is. Overigens mag jij zelf ook om een gesprek met de arbo vragen, ieder bedrijf moet aangesloten zijn bij ren arbodienst.
Meestal wordt er na 6 weken sowieso een arbodienst ingeschakeld, maar dat heeft niets te maken met de eerste weken die voor hemzelf zijn. Na 6 weken moet er een probleemanalyse en een plan van aanpak worden opgesteld voor het UWV. Qua kosten zijn de eerste 2 jaar voor hemzelf, dus dat staat los van elkaar.
Joaltijd schreef:Werkgever mag niet op de stoel gaan zitten van de arbo-arts. Werkgever mag dus niet bepalen of je wel of niet kunt werken. Allemaal ivm de privacy van jou als werknemer en tevens is de werkgever niet medisch geschoold dus 'kan' hij niet eens jouwn situatie beoordelen.
https://www.arboportaal.nl/externe-bron ... en-privacy
Weet je zeker dat je naar het gesprek met je werkgever wilt?
'Nu je hier kunt komen kun je ook wel werken'...
Succes TS, en beterschap
fjordnina schreef:Als je vanmiddag op gesprek gaat houd je voet bij stuk dat je niet kan werken en als je werkgever daar anders over denkt zal hij een arbo arts in moeten schakelen. De rest is volledig zijn probleem.
marije1109 schreef:Ik zou helemaal niet naar dat gesprek gaan. Ziek =ziek.
Blijf thuis en geef hem duidelijk aan wat de klachten zijn, wat het advies van de ha is en wat de verwachting is.
Je kunt zelf aangeven dat je het vervelend vindt, al veranderd dit niets aan de situatie.
Is hij het er niet mee eens moet hij zelf de arbo inschakelen, jij hoeft niets.
Sterkte!
kiddokids schreef:Thanks voor jullie reacties ja ik
Probeer dat ook aan zijn verstand te praten maar hij vind dat hij mijn loon betaald dus hij bepaald
Dat kan hij dus helemaal niet eisen en bepalen, het is precies weekend kan geen bond bellen of iets.
Sincere schreef:Op mijn werk hadden wij vorig jaar allen een verzuim training gehad. Ontzettend leerzaam voor zowel werknemer, als werkgever.
In deze cursus werd verteld dat jij niet verplicht bent om te vertellen wat je klachten zijn, bij een korte ziekmelding. Bij langdurige ziekte ben je wel verplicht om naar de arboarts te gaan.
Ten tweede mag jouw huisarts je niet adviseren om wel of niet te gaan werken. Hij mag wel adviseren om rust te houden, maar niet of jij wel of niet moet gaan werken.
Dat je baas aangepast werk voorsteld vind ik helemaal zo gek nog niet! Werken aan het rooster en Facebook acties bedenken kun je prima vanuit huis. Ben je geen hele dag mee bezig en je kunt zelf je tijd indelen.
Het is een mooie manier om je baas tegemoet te komen, althans dat vind ik.
Beterschap
kiddokids schreef:Sincere schreef:Op mijn werk hadden wij vorig jaar allen een verzuim training gehad. Ontzettend leerzaam voor zowel werknemer, als werkgever.
In deze cursus werd verteld dat jij niet verplicht bent om te vertellen wat je klachten zijn, bij een korte ziekmelding. Bij langdurige ziekte ben je wel verplicht om naar de arboarts te gaan.
Ten tweede mag jouw huisarts je niet adviseren om wel of niet te gaan werken. Hij mag wel adviseren om rust te houden, maar niet of jij wel of niet moet gaan werken.
Dat je baas aangepast werk voorsteld vind ik helemaal zo gek nog niet! Werken aan het rooster en Facebook acties bedenken kun je prima vanuit huis. Ben je geen hele dag mee bezig en je kunt zelf je tijd indelen.
Het is een mooie manier om je baas tegemoet te komen, althans dat vind ik.
Beterschap
Thuis goed idee ja
Maar nee moest op werk
Ik ben niet mobiel om naar het werk te komen heb lichamelijke klachten kan niet functioneren, de bond zei ziek is ziek en hij kan je niks verplichten