Wat moet ik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Wat moet ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 01:20

Heyhey allemaal,

Let niet op mijn gebrek etc. Momenteel ben ik volledig overstuur geraakt.

Goed, een week geleden heb ik het uit gemaakt met mijn ex nadat hij niet kon accepteren dat ik tijdelijk wat afstand wilde vanwege mijn gezondheid die achteruit liep. Hier wilde ik aan werken. Relatie kost energie en ik had geen energie meer over om aan mezelf te werken. Echter, dit kon hij niet accepteren en eindigde het gesprek met: veel plezier met suïcidale plannen.

Dit gezegd was ik boos, maar heb hem vrijdag nog de kans gegeven om normaal te doen. Dit wilde hij en gisteren kwam hij met een roos en een kaart met excuses voor zijn opmerking.
Op datzelfde moment vertelde hij me ook dat ik met bepaalde mensen niet mocht omgaan. Dat vond ik niet ok want k mag zelf kiezen met wie ik omga.
Vandaag daarover gesproken, en flipte hij volledig. Hij zei dat alles mijn schuld is.
Hij kon zichzelf niet bedwingen en heeft vervolgens meerdere malen aangegeven dat ik maar dood moet, dat hij hoopt dat ik morgen mezelf van kant heb gemaakt en dat hij alle begrip heeft voor de mensen die mij 13 jaar lang gepest hebben.
Ook heeft hij bedreigingen de deur uit gegooid.

Ik weet niet wat k met het topic wil maar wil het gewoon van mij afschrijven. Wat moet ik hier in vredesnaam mee?

Liefs

_Zsazsa_

Re: Wat moet ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:22

Hem de rest van je leven negeren... wat een waardeloze hufter zeg.
Gooi hem uit je leven, zo iemand heb je niks aan.
Punt uit...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:23

Aangifte doen van bedreiging? Pffff, wat rot voor je. Ben maar blij dat je van hem af bent!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:25

Vervelende situatie t's!

Bedreigen naar jou toe?
En denk je dat deze reeel zijn?

Is er een aanleiding dat je ex zo boos wordt? Zit hij niet lekker in zijn vel? Zijn er drank / drugs / middelen in het spel??
Is dit vaker voor gekomen?

Hoe voel jij je nu?

Ik denk persoonlijk dat contact met de politie opnemen wellicht handig is.

Sterkte TS

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:31

Jezus wat een idioot.. zo ga je niet om met iemand waarvan je houdt... jij kent hem het beste en als je zorgen maakt voor je veiligheid zou ik idd aangifte doen maar ook iemand nabij waarschuwen!!

Sterkte, mijn pb box staat ook altijd voor je open..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:32

Het lijkt mij verstandig om dit in elk geval te melden bij de politie zodat ze alvast een dossier kunnen beginnen.
Aangifte doen vind je misschien nog een wat te grote stap, maar aan de andere kant vertoont je ex nu gedrag at je waarschijnlijk nog nooit eerder van hem gezien hebt dus is zijn gedrag volledig onvoorspelbaar, en dan is het wel zo veilig om het alvast te melden en je alvast in te dekken tegen wat er mogelijk nog meer kan komen. Waarschijnlijk dat de politie zelf ook nog tips heeft van hoe je hier het beste mee om kunt gaan en hoe je bijvoorbeeld al zelf een dossier aan kan leggen van alle rare dingen die hij doet.
Hoe dan ook; heel veel sterkte! Het is juist enorm dapper dat je aan jezelf wilt gaan werken, dus laat je niet door hem daar vanaf houden. :(:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 01:35

Ik zal morgen uitgebreider reageren. Komt nu vrij weinig uit me.

Deze kant van hem kende ik niet en weet niet hoe reëel deze zijn. Maar ontwijken gaat niet altijd lukken omdat hij werkzaam is in het OV en ik veel daarmee reis.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:37

Weg, ver weg bij hem blijven.. Hier valt niks maar dan ook niks aan goed te praten. En al helemaal niet als dit al zijn tweede kans was.
Ik weet niet of je in Grunn bent maar ik ben er wel dus als je gewoon even iemand nodig hebt, even stad in ofzo doe je maar een berichtje :(:) Ik heb dan zeer weinig jongens ervaring maar mensen om je heen is altijd goed. Laat niet met je sollen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:39

Nayomie schreef:
Deze kant van hem kende ik niet en weet niet hoe reëel deze zijn.

Dat is juist een reden om het extra serieus te nemen. Zeker als je weet dat je hem noodgedwongen nog vaak tegen gaat komen is het belangrijk om je alvast in te dekken en aan professionals (politie dus of bijvoorbeeld een wijkagent) om raad te vragen. Maar ik snap dat je alles eerst nog even moet laten bezinken. Ik hoop in elk geval dat je wel gewoon kunt slapen. Y;(

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 02:15

Jeetje Nayomie. Ik volg jou op de sociale media en had dit niet verwacht van hem...
Ik vind het heel erg dat hij geen begrip voor je toont en hij lijkt wel een heel andere jongen dan dat hij eerst was....
Ik weet niet wat er allemaal persoonlijk speelt maar als je een uitlaatklep nodig hebt laat je het maar weten :(:)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 02:45

Als je het niet vertrouwd , melding en zelfs misschien aangifte maken bij de politie. Verder nergens meer op reageren. Anders geef je hem vooral voeding om ergens op te kunnen reageren.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 02:50

Na de eerste alinea wilde ik je al de tip geven om de relatie te verbreken want een goede relatie kost geen energie, die geeft je energie. Zodra je relatie energie gaat kosten is ermee stoppen sowieso een goed plan. Maar toen las ik de rest..

Ik zou dit zeker melden bij de politie en daarnaast ook aan bijvoorbeeld je ouders of een beste vriendin, iemand die dicht bij je staat. Verder geen contact meer zoeken en hem ver uit de buurt houden.

Sterkte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 05:48

Dit klinkt als een jongen die het niet kan verkroppen dat hij aan de kant wordt geschoven. Hij is gekrenkt en wil jou nu mentaal pijn doen door dit soort dingen te zeggen.
Aangifte doen zou ik (nu nog) niet doen, hij is ook emotioneel, laat hem maar even alles verwerken. Deftig is het niet van hem, maar hij was blijkbaar erg gek op je.
Maar mocht dit nu door blijven gaan, dan kun je hem eerst waarschuwen dat je naar de politie stapt, gaat hij dan nog door, moet je dat ook zeker doen.
Veel sterkte, reageer niet terug op zijn berichten, maar mocht hij je bellen of langskomen maak hem dan duidelijk dat je snapt dat hij verdrietig is, maar dat dit niet de juiste manier is en dat je met rust gelaten wilt worden.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 06:41

Deze jongen is blijkbaar niet in staat met fatsoen en gezond verstand te reageren.
Getuigd imo van zeer triest en neerbuigend gedrag, van een dermate laag niveau, dat de moeite niet waard is nog meer energie in te steken. Wat een floeperd!! -:(-
Als hij zo makkelijk op jou hart stampt, zou ik hem direct op alle mogelijke manieren blokkeren, en doen wat je van plan was... Voor jezelf zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 06:53

Oh fijn. Exen die hem flippen zodra je er vanaf wil.

Er zijn een paar stappen die je nu 'moet' nemen;

1. Blokkeer hem op alle mogelijke manieren (whatsapp/facebook/instagram). Blijkt dat hij je toch nog kan bereiken dan blokkeer je ook die wegen/personen. Helaas blijken dat er toch vaak meer te zijn dan je dacht. Let ook op met wat je op bokt plaatst.

2. Leg de situatie uit aan veilige mensen (familie/vrienden).

3. Ga langs de politie en doe een melding. Zeg dat je geen idee heeft of hij wat doet en dat je niet meteen aangifte wil doen (mocht je berichtjes van hem hebben dat hij jou iets wil aandoen dan doe je wél aangifte -van bedreiging- en blijft hij je lastig vallen/volgen dan doe je óók aangifte -van stalking- maar anders lucht een melding vaak al op).

4. Bedenk je dat hij een grote eikel is en dat wat hij nu doet en zegt helemaal niks over jou zegt en alles over hem.

5. Als zijn gedrag dreigender wordt neem je alle bovenstaande stappen nog eens onder de loep én spreek je met je veilige mensen een "safe word" af. Als hij je lastig valt app/bel je mensen en als je dat woord noemt weten ze dat het mis is.

6. Bokkers melden zich waar je terecht kan voor een goed gesprek of een nachtje rust (ik ben de eerste!)

7. Mocht je hem tegenkomen in het OV dan ga ik er vanuit dat hij zich netjes gedraagt want hij is aan het werk. Mocht dat niet zo zijn dan doe je een melding van het gedrag.

Je kan dit. Je bent een prachtige en leuke meid en zo'n loser heb je niet nodig.
Succes :*

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 07:26

Oh jeetje wat een schoft...

Ik zou het toch inderdaad wel serieus nemen en aangifte doen of het melden bij de politie(dan is het in iedergeval bekend), je geeft zelf al aan dat je deze kant niet van hem kent. Dus zou het zeker wel oppassen, ook omdat je hem nog vaak zal zien.

En probeer ook zeker de komende tijd iemand mee te hebben zodat je voorlopig niet alleen bent, zeker in de ov even niet. Lukt dit niet. Sign iemand in zodat je die een bericht kan sturen als het misgaat

En wat andere inderdaad al zeggen blokkeer hem, jij bent dat gedrag niet waard en verdient het om oo jezelf te letten en te concentreren. En aan je eigen gezondheid te werken. En je blijft nog steeds een leuke meid met enorm veel talent! En die verdient een toffe jongen en niet zo'n sukkel die dit soort dingen zegt.

Verder heel erg veel sterkte, en mijn inbox staat voor je open, als je eens wilt praten!

Xx Saphira

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 07:56

Herkenbaar, alleen nog een graadje erger. Alles blokkeren en hem negeren, hopelijk is de 'lol' er dan snel af voor hem.

En hem niet geloven hoor! Je bent een mooi mens en verdient beter dan zo'n idiote mafkees die zelf niet helemaal goed bij z'n hoofd is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:04

Heel gauw afstand nemen. Ik heb hier ervaring mee en dit gaat van kwaad tot erger. Laat jezelf niks aanpraten door zo'n idioot! Je was goed op weg door voor jezelf te kiezen dus hou dat vast.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:15

Oh meis toch :(:)
Wat een sukkeltje.
Zoals boven genoemde inderdaad alles blokkeren en verwijderen van hem :j
Hij zal zich wel gedragen op t werk en zo niet dan kan je via de vervoersmaatschappij nog melding maken... dan is dat ook zo afgelopen.
In hoe verre zijn zijn bedreigingen reëel ? Het is uiteraard nooit goed maar ik bedoel meer of hij gewoon een kneus is die t roept omdat hij niet weet wat hij met de break aan moet of heb je kans dat hij t meent. Zodra je ook maar t vermoeden hebt van het laatste dan zou ik zeker melding maken. Dat is iets anders als aangifte maar wel al gelijk een dossier.
Mocht t echt erger worden dan is die aangifte ook zo gemaakt.

Het wordt nu tijd om voor je eigen geluk en gezondheid te gaan en daar kan je zeker niet zo een bij gebruiken. Rug recht .. neusje vooruit en laten zien dat jij het waard bent en hem niet nodig hebt ;)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:23

Wat een vreselijke situatie! Probeer inderdaad zoveel mogelijk afstand te nemen van hem en vertel het anderen en de politie. De stappen van Lente vind ik een heel mooi stappenplan.
Succes en sterkte.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:31

Lente schreef:

1. Blokkeer hem op alle mogelijke manieren (whatsapp/facebook/instagram). Blijkt dat hij je toch nog kan bereiken dan blokkeer je ook die wegen/personen. Helaas blijken dat er toch vaak meer te zijn dan je dacht. Let ook op met wat je op bokt plaatst.

3. Ga langs de politie en doe een melding. Zeg dat je geen idee heeft of hij wat doet en dat je niet meteen aangifte wil doen (mocht je berichtjes van hem hebben dat hij jou iets wil aandoen dan doe je wél aangifte -van bedreiging- en blijft hij je lastig vallen/volgen dan doe je óók aangifte -van stalking- maar anders lucht een melding vaak al op).

4. Bedenk je dat hij een grote eikel is en dat wat hij nu doet en zegt helemaal niks over jou zegt en alles over hem.

5. Als zijn gedrag dreigender wordt neem je alle bovenstaande stappen nog eens onder de loep én spreek je met je veilige mensen een "safe word" af. Als hij je lastig valt app/bel je mensen en als je dat woord noemt weten ze dat het mis is.

6. Bokkers melden zich waar je terecht kan voor een goed gesprek of een nachtje rust (ik ben de eerste!)

7. Mocht je hem tegenkomen in het OV dan ga ik er vanuit dat hij zich netjes gedraagt want hij is aan het werk. Mocht dat niet zo zijn dan doe je een melding van het gedrag.

Je kan dit. Je bent een prachtige en leuke meid en zo'n loser heb je niet nodig.

Dit!

Sterkte ts :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:59

Lente schreef:

+2

Inderdaad... dit is nog maar het begin.. hoe pijn het ook doet, haal hem uit je leven!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:06

Als je wilt praten Nayo, ik ben elke dag in groningen, dan drinken we even wat!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:12

Nou wat een nare wending.. bizar dat iemand dan zo kan omdraaien in gedrag.

Ik zou hem volledig negeren vanaf nu. Ga je op jezelf richten en kijk vooruit.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:33

Maureen95 schreef:
Jeetje Nayomie. Ik volg jou op de sociale media en had dit niet verwacht van hem...
Ik vind het heel erg dat hij geen begrip voor je toont en hij lijkt wel een heel andere jongen dan dat hij eerst was....
Ik weet niet wat er allemaal persoonlijk speelt maar als je een uitlaatklep nodig hebt laat je het maar weten :(:)

Nou ik had dit ook niet verwacht van hem, jullie zagen er altijd heel gelukkig uit samen :j

Laat je niet gek maken door hem hoor! Als er wat is mijn box staat voor je open :(:)