Groot huis, ruimte over

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Groot huis, ruimte over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 15:56

Ik weet het niet meer :+
Tot voor kort heb ik altijd genoeg ruimte gehad maar nooit veel, een appartementje van 80 vierkante meter was lekker ruim. Nu kwam er een groot huis op ons pad wat we niet konden laten gaan.
Prachtig groot, maar daardoor hebben we niet alleen een extra badkamer, zolder, kelder en 2 extra slaapkamers maar ook een erg (idioot) grote woonkamer. Inmiddels hebben we al een paar keer flink nagedacht over wat we met de meubels kunnen doen maar het is het allemaal net niet.

Hierbij de ruimte:

Afbeelding

Vanuit de keuken kunnen we naar de achtertuin via de bijkeuken, tegenover de deur naar het halletje met de voordeur en trap hebben we een schouw. De straat loopt "links" voor het huis, hier hebben we ook prachtig uitzicht met name door het raam "tegenover" de keuken waar ik nu dan ook de banken en tv heb staan. De keuken heeft genoeg ruimte voor onze tafel en stoelen. Het korte stuk van de L vorm was tot wij er in kwamen een slaapgedeelte met gordijnen als afscheiding. Het noorden ligt op 10 uur ongeveer.

Eigenlijk houd ik nu altijd een sectie woonkamer over, wat ik ook doe. -O-
Help :')

PimxBotje

Re: Groot huis, ruimte over

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:06

Kijk het een poosje aan , naar mijn mening komt er vanzelf wel weer wat bij .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:08

Heb je een foto van je huidige inrichting/indeling?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:10

Met hoeveel wonen jullie in het huis?

Ik kan me voorstellen dat een aparte tvhoek misschien leuk is? Zithoek bij de open haard en de tv ergens anders. Zo kan iedereen zijn eigen ding doen zonder elkaar te hinderen. Maar misschien wat overdreven als jullie met z'n tweeen zijn. :+

Studeerhoek toevoegen? Kantoor stukje?

Ik heb lang geleden ook dit 'probleem' gehad. Wij wonen nu gewoon weer lekker klein (ons huis is zo groot als jullie woonkamer+keuken), veel eenvoudiger. :')

Succes, ben benieuwd wat je er van gaat maken. :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:13

Ga er gewoon eens een tijdje in leven. Het is een flinke overgang van 80 naar (ik denk) het dubbele m2, je meubels zullen ook wel wegvallen in de ruimte nu. Na een tijdje merk je vanzelf waar je prettig zit en prettig eet enzo.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:13

Ik zag laatst bij een gezin een extra eetkamer tafel voor alle laptops, een gleuf in het midden van de tafel met bak eronder voor alle snoeren. Goede lamp erboven superplek vond ik dat, die gaat er ooit komen dacht ik toen als ik daar de ruimte voor heb.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 16:15

PimxBotje schreef:
Kijk het een poosje aan , naar mijn mening komt er vanzelf wel weer wat bij .

We wonen er inmiddels een jaar en hebben 6 maanden onze eigen meubels staan.

Het zijn zeg maar 3 "delen" woonkamer, 2 krijgen we een soort van gevuld maar wat we verder moeten weet ik niet. Een tweede eettafel is ook zoiets. Ik weet gewoon niet wat ik neer zou moeten gaan zetten.
De helft aan de straatkant is gewoon leeg en die ruimte mis ik ook niet.

opisop_shop schreef:
Heb je een foto van je huidige inrichting/indeling?

http://boktimg.nl/img/m/fAcPq8.jpg

http://boktimg.nl/img/m/JGdwFN.jpg

http://boktimg.nl/img/m/CshsOS.jpg

Ir111 schreef:
Met hoeveel wonen jullie in het huis?

Ik kan me voorstellen dat een aparte tvhoek misschien leuk is? Zithoek bij de open haard en de tv ergens anders. Zo kan iedereen zijn eigen ding doen zonder elkaar te hinderen. Maar misschien wat overdreven als jullie met z'n tweeen zijn. :+

Studeerhoek toevoegen? Kantoor stukje?

Ik heb lang geleden ook dit 'probleem' gehad. Wij wonen nu gewoon weer lekker klein (ons huis is zo groot als jullie woonkamer+keuken), veel eenvoudiger. :')

Succes, ben benieuwd wat je er van gaat maken. :)

Met 2 en 1 hond :')

De open haard wilde ik graag open gooien en een zithoek erbij maar de deur zit er zo onhandig tegenover. Kantoor hebben we boven al in 1 van de extra slaapkamers, evenals een zithoek met boeken :+

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:18

Misschien meer mensjes maken :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:19

Heel eerlijk, ik vind het zo op de foto's helemaal niet ruim en open ogen. Ja je hebt misschien wel "loze" ruimte over her en der in de hoeken maar door de indeling ziet het er juist krap uit, die ene bank in het midden blokkeert het zicht en de ruimte, het staat nu eigenlijk een beetje vreemd in het midden waardoor het er imo wat beklemmend uitziet. Ik zou juist gebruik maken van de ruimte en iig de banken een andere plaats geven.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:20

Mocht je in de toekomst kindjes willen, krijg je het makkelijk gevuld! Eerst box e.d. en later speelhoek met bureautje en stoeltjes enzo....speelgoed neemt veel ruimte in.

Eventueel tot die tijd een roomdevider gebruiken om de ruimte optisch wat te verkleinen. Misschien een hobbyhoekje?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:21

Ik dacht te begrijpen dat je er net woonde. Tja, ik heb een aparte hoek voor kinderspeelgoed,maar daar is bij jou nog geen sprake van.

Zo op de foto's vind ik alles vrij dicht bij elkaar staan. Je zou je tv zithoek naar de achterste hoek kunnen verplaatsen en bij de schouw alleen een mooie fauteuil met tafeltje neerzetten bij wijze van leeshoekje.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:22

Zo heel groot lijkt t me zo ook niet.
Werken met grotere meubels/items werkt ook goed.
In de ruimte een grote plant in een mega pot plaatsen kan al een groot effect geven, ook je zithoek groter neerzetten en een kleed erbij werkt ruimtelijker en het geeft je gebruiksruimte een soort grens.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 16:23

Fenrir schreef:
Heel eerlijk, ik vind het zo op de foto's helemaal niet ruim en open ogen. Ja je hebt misschien wel "loze" ruimte over her en der in de hoeken maar door de indeling ziet het er juist krap uit, die ene bank in het midden blokkeert het zicht en de ruimte, het staat nu eigenlijk een beetje vreemd in het midden waardoor het er imo wat beklemmend uitziet. Ik zou juist gebruik maken van de ruimte en iig de banken een andere plaats geven.

Jup, maar waar dan? :Y)

Ik geniet nu juist zo van het uitzicht uit het raam, het raam in de hoek begint veel hoger dus daar kan je niet zo uit kijken. Bank voor de verwarming was ook niet handig zover ik weet.
(wij houden overigens ook wel van knus hoor, mijn vriend wilde te tv al bij de keuken zetten, hebben we al helemaal een balzaal over.)

Zwanger worden zit er ivm mijn gezondheid voorlopig zeker niet in :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:25

Heb je om te beginnen wel twee banken nodig als je toch maar met zijn tweeën bent? Zou dan eerder kiezen voor één bank en een stoel bijv. Neemt minder ruimte in en staat sowieso vaak mooier.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:26

Ach,over de jaren heen verzamel je genoeg zooi hoor.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 16:27

Fenrir schreef:
Heb je om te beginnen wel twee banken nodig als je toch maar met zijn tweeën bent? Zou dan eerder kiezen voor één bank en een stoel bijv. Neemt minder ruimte in en staat sowieso vaak mooier.

We liggen beide graag op de bank, maar een hoekbank of iets dergelijks is zeker wel een optie. Eens over nadenken, heb ook graag bezoek. De hond heeft haar eigen poang stoel overigens :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:29

Je zou een mooi dressoir neer kunnen zetten in de loze ruimte. Daar wat planten of andere decoratie op zodat het wat gevulder lijkt?
En iets aan de muur hangen bij de loze ruimte?
Een hele grote kamperplant in een hoek?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:31

En het zitgedeelte iets wijder maken door de op de foto rechtse bank naar achter te schuiven

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 16:34

Tivoli schreef:
En het zitgedeelte iets wijder maken door de op de foto rechtse bank naar achter te schuiven

Moet ik wel een grotere tv gaan kopen denk ik maar ga het eens proberen vanavond oid. 8-)

Er is vanalles aan het draaien in mijn hoofd nu, brengt me echt op ideeen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:36

Persoonlijk vind ik het mooier als je kijk- en looprichtingen niet al te erg geblokkeerd worden door (grote) meubels, dan lijkt een ruimte al snel kleiner en benauwender. Als je nu bij jullie de kamer in komt lopen loop je eigenlijk gelijk al tegen die ene bank aan en ook vanuit de keuken heb je geen open zicht/vrije looprichting.
Als je daar toch per se iets neer zou willen zetten zou ik eerder gaan voor een stoel, poef, etc.
Ik weet niet wat je precies met die ruimte daarachter wil gaan doen, maar door dingen schuin te zetten kan je die ruimte er meer bij betrekken en lijkt het opener. Ik zou sowieso de meubels wat verder uit elkaar zetten, het lijkt nu allemaal wat krapjes op elkaar te staan.
Kan je niet je zitgedeelte met groter meubilair achterin doen (zeg maar boven op de tekening) dan zou je bijv. een leuke zithoek kunnen maken met lager meubilair (kussens, poef, stoelen) bij de open haard. Dat je eigenlijk 2 soorten zitplekken hebt. Dan zou je daar bijv. een leuk leeshoekje kunnen maken oid.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:37

Wij wonen ook groot hebben een u vorm zeg maar. Wij hebben de bank wel helemaal naar achteren. Daar hebben jullie de loze ruimte begrijp ik? Wij zitten hierdoor wel verder van de tv zo'n 6m. Maar heb niet echt een loze ruimte meer. En ja hebben hierdoor idd een asociale grote tv;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:38

Zo heel groot vind ik het nou ook weer niet. Maar ik kan me voorstellen dat het groot voelt. Je ziet idd aan de inrichting dat jullie kleiner gewend zijn. Zet de boel om te beginnen eens iets ruimer neer, opener. Een lekker rustig plekje voor de hond of een mooie grote plant en een prachtige kast?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:39

Misschien niet iets voor direct maar kunnen jullie de deur niet dichtmaken waar hij nu zit en in het loze gedeelte open laten gaan? Daar een leesboek met wat boekenkasten en een stel lekkere fauteuils. Dan kan je de echte zithoek iets ruimer maken.
De hoek bij de keuken heeft zo te zien ook nog niet echt een bestemming. Is dit een recente foto of van toen jullie er net woonde?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 16:42

zonnebloem18 schreef:
Misschien niet iets voor direct maar kunnen jullie de deur niet dichtmaken waar hij nu zit en in het loze gedeelte open laten gaan? Daar een leesboek met wat boekenkasten en een stel lekkere fauteuils. Dan kan je de echte zithoek iets ruimer maken.
De hoek bij de keuken heeft zo te zien ook nog niet echt een bestemming. Is dit een recente foto of van toen jullie er net woonde?

Dit is van nu, we hebben wel een enorm gekke verhuizing gehad gezien we nog een half jaar met de opa en oma van mijn vriend hebben gewoond en er toen dus ook niets veranderd is. De banken en een groot deel meubels hebben wij over genomen.

Dat idee van de deur is niet eens een gekke, eens kijken hoe dat werkt.

Het uitzicht vanuit de andere hoek is nog niet eens zo slecht (ben aan de sleep met stoeltjes etc om te kijken hoe het zou zijn).

Een bestemming voor hoeken hebben we nog niet Fernir, dat was eigenlijk juist het probleem het enige wat we echt kwijt moeten is de zithoek met tv.

De hond ligt het liefste aan je voeten dus een rustig plekje maak ik haar niet gelukkig mee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:45

Ik zou zeggen ga voor de grap eens met de banken ed. schuiven. Soms kom je dan vanzelf op iets leuks uit :D