Verplicht verjaardag vieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PaardcoolJarig

Verplicht verjaardag vieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 19:57

Hoooi
Ik word dit jaar 21 en heb net een nieuwe huisje.
Eigenlijk heb ik hekel aan verjaardagen.
Maar tegenwoordig word er haast verwacht dat je het viert.
Hoe staan jullie hier in?
Of sla jullie ook liefst de verjaardag over?

kohtje

Re: Verplicht verjaardag vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:58

Ik vier het nooit . Ga alleen met een paar vriendinnen een dagje naar de dierentuin.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:59

Ik vind het vreselijk, laat me gewoon mijn ding doen :j :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:59

Ik vier t eigenlijk ook niet echt, vreselijk vind ik t. Meestal nodig ik alleen mn ouders en schoonouders uit voor een bakkie en een taartje. En dat vind ik eigenlijk al te veel hihi.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:02

Ik vier mijn verjaardag alleen met mijn naaste familie (ouders, broertje, opa's en oma's, tantes en oom). Verder heb ik al sinds mijn 14e geen feest meer gegeven voor vrienden o.i.d. Ik houd daar zelf totaal niet van en heb dus besloten het niet meer te doen, ik ga geen feest voor een ander geven. :)

Vooral doen waar je je goed bij voelt en je niet laten opjagen door anderen. Als jij je verjaardag niet wil vieren dan is dat prima en hebben anderen dat gewoon te accepteren.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:03

Moet je toch zelf weten? Ik vier het alleen als ik er zin in heb.

Wel ga ik altijd wat met mijn moeder doen op mijn verjaardag, het is tenslotte voor ons beiden een speciale dag. :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:03

Als niemand weet wanneer je jarig bent heb je nergens last van +:)+

Op Facebook blokkeren,
Op bokt blokkeren,
Als ze het vragen de maand noemen,
De dag vol plannen met "gewone" dingen

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:05

Ik vier het ook niet echt. Alleen taartje voor het gezin waar ik uit kom en verder niet (schoonouders nodig ik ook uit maar die komen toch nooit) Eens in de zoveel tijd doe ik wel een bbq organiseren. Maar ook alleen voor mensen die ik echt leuk vind. Maar dat is ook maar eens in de zo veel jaar en wanneer ik daar zin in heb.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:06

Dan vier je het toch niet? :) Gordijnen dicht, deuren op slot :P

Ik vier het overigens zelf wel graag!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:18

TS, ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik was 21 toen ik voor het laatst mijn verjaardag vierde, waarbij ik uitdrukkelijk tegen iedereen zei dat ik het vanaf toen niet meer zou vieren. Als ik iets echt het meest onzinnig vind dat er is, dan is het wel een verjaardag vieren. Is het een mijlpaal, dan snap ik het nog, maar het is ook een keertje klaar. Het wordt nog steeds niet door iedereen begrepen, maar het geeft mij wel rust. Laatst zei mijn schoonmoeder (die nogal op verjaardagen gesteld is en die het hele jaar niet langskomt, tenzij iemand zijn verjaardag viert): "Oh, als ik had geweten dat je op je verjaardag thuis was, dan had ik wel even op de koffie kunnen komen". Daarop heb ik alleen geantwoord: "Om een kop koffie te halen hoef je toch niet speciaal jarig te zijn?" 8)7

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:18

Ik word aankomende maand 22 maar ik vier het toch echt niet hoor. Laat zoiets lekker je eigen beslissing zijn :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:19

Verplicht?

Nee hoor, dat bepaal je zelf!
Als je het niet wilt doe je het gewoon niet, klaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:43

Jaren niet gedaan.. Gewoon niets organiseren.

Vaak mijn ouders en wel ff langs gehad verder niet.

Laatste paar jaar heb ik vier vriendinnen plus gezinnen over de vloer twijfel elk jaar weer om niet meer te doen nu ondertussen acht kinderen erbij is het zo druk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:46

Ik vier het ook nooit maar dat heeft een andere reden. M'n verjaardag is flink verziekt iig. :+

In plaats daarvan vier ik de dag dat m'n operatie goed gelukt is ieder jaar. Vind ik veel feestelijker dan m'n verjaardag, door die operatie ben ik pas begonnen met leven :j

Een verjaardag is absoluut geen moetje hoor TS
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-17 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:46

Ik vier hier ook niet, krijg ik wel af en toe vreemde reacties op. Ze vragen dan "wat heb je gedaan met je verjaardag" "niks" en vinden dat dan enorm vreemd :') .

Het is een dag als een ander.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:55

Over paar maanden m'n eerste verjaardag uit huis en ik zit ook al van, goh, vier ik het wel of niet? Of alleen vrienden en niet familie? Meeste familie heeft nog geen eens m'n huis gezien. Maar qua familie was het vaak alleen m'n opa en oma's, oom en tantes en schoonouders. Dus denk dat ik m'n schoonouders keertje voor kopje koffie uitnodig, m'n ouders komen sowieso langs en verder paar vrienden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:41

Ik vier het niet elk jaar maar net als ik er zin in heb. Afgelopen december 35 geworden en toen had ik voor het eerst sinds jaren mijn kleine huisje vol mensen zitten. :D Was best gezellig. :j Maar wat ik dit jaar doe...nog geen idee...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:58

Afgelopen jaar viel het enige wat ik wél wilde in het water omdat andere mensen vonden dat ik 'iets' moest doen op mijn verjaardag, dus toen besloten dat ik het alleen nog vier op mijn mijn manier of niet. Lijkt me mijn goed recht.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:13

Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel dat ene woord... VERPLICHT :r
Ik zou als ik jou was lekker doen waar jij je goed bij voelt :j
Het is tenslotte jouw verjaardag ;)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:21

Ik woon dan nog thuis maar 3 jaar geleden besloten het niet meer te vieren.
En heerlijk. Had het jaren eerder moeten beslissen.
Krijg wel een kado van ouders en zus en neem hun dan mee uit eten, of zorg voor een bbq ofzo.
Mijn zus viert het ook niet meer.

Het is jou verjaardag, jij beslist of je het viert of niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:22

Je 21ste , toch wel weer een mijlpaal. Maar hangt er ook van af hoe het vieren van verjaardagen word aangepakt vanuit je jeugd. De kids hebben hier natuurlijk allemaal hun 21 diner gevierd met ladingen studenten die bleven overnachten. En omdat het altijd zo gezellig( en goedkoop en altijd plek met grote ruimtes) was hebben onze kids, totdat ze zelf de ruimte hadden, hun verjaardagen altijd bij ons gevierd. Maar niet iedereen houd er van, ik vier ook nooit mijn verjaardag. Je zou ook iedereen kunnen vertellen dat je tzt een housewarming houd in combi met verjaardag.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:28

Ik vier het al jaren niet meer vanwege bepaalde redenen. Hoog uit eens met familie uit eten maar verder niets. Vandaag wilde een vriendin graag langskomen, nou ja prima. Maar zit verder ook nergens meer op te wachten haha

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:39

ik heb het 2 weken terug voor het 10e jaar niet gevierd. Niks moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:42

Ik vier het ook niet. Ouders komen wel langs, maar dat is het ook. Enige verjaardag die we hier vieren is die van ons dochtertje. Maar ook die is altijd alleen met familie en wat buren omdat ze nog te jong is om vriendjes en vriendinnetjes te hebben. (Bewust te hebben.)

Ik vind verjaardagen horror, op mijn eigen verjaardag was ik altijd alleen maar met dingen bezig, drinken regelen, hapjes regelen etc. Kon nooit met mensen praten. Toen ik op mezelf ging heb ik het ook gelijk afgeschaft. Ga gewoon lekker uit eten met mijn ouders en schoonouders elk jaar :+ en met mijn man zn verjaardag zijn we eigenlijk altijd op vakantie :))

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:47

Ik heb mijn verjaardag gevierd met een rit met een groepje ruiters! Heerlijk, stappen, kletsen, daarna een hapje en een drankje en klaar, verder niets. Denk dat ik er traditie van maak, beviel iedereen ook prima!