Wat is de beste telefoon abonement?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dynara

Wat is de beste telefoon abonement?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 14:03

Ik heb nu pas sinds een klein jaartje een abonement bij vodafone. Daarvoor nooit een abonement gehad, maar wel sim only bij vodafone hierbij nooit problemen gehad.
Maar nu ik een abonement heb, heb ik altijd kosten extra (heb een bedrag van €36 in de maand en betaald altijd €8 tot €12 meer zonder boven mijn bundel te komen) en zelfs een rekening van bijna €200,-. Niet omdat ik te veel gebeld heb maar omdat ik gebeld ben geworden hebben ze daar ook kosten voor in rekening gebracht (ja gewoon nederlandse nummers!)
Nu vroeg ik me af, welke provider heb ik het minst gezeik?!
Laatst bijgewerkt door dynara op 23-02-17 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Re: Wat is de beste telefoon abonement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:07

Ik zou eerst verder graven waarom je zulke hoge rekeningen hebt. Dan weet je pas waar je probleem ligt.

Door wat voor nummers word je in Nederland dan gebeld?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 14:12

Szan schreef:
Ik zou eerst verder graven waarom je zulke hoge rekeningen hebt. Dan weet je pas waar je probleem ligt.

Door wat voor nummers word je in Nederland dan gebeld?

Ben ik al maanden mee bezig, maar hun zeggen gewoon loei hard dat ik de kosten heb gemaakt.
Terwijl als ik bij mijn kosten overzicht ga kijken... de nummers die me gebeld hebben (hoofdzakelijk vriendinnen) zijn allemaal hetzelfde nummer alleen enkel de laatste twee cijfers veranderen van de nummer.
Wat heel vreemd is want als diegene me belt wel het juiste nummer tevoorschijnt komt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:15

Oh! Er is een hele aflevering van kassa(of was het radar?) over de spookfacturen bij Vodafone.
Ook wij hebben dit gelazer gehad, ettelijke malen een rekening van steeds exact hetzelfde bedrag van €160,02.
Aan de telefoon konden ze me steeds niet vertellen waar dat bedrag vandaan kwam, 'u zult wel naar 0900 nummers hebben gebeld.'

Uiteindelijk hebben we contractbreuk gepleegd door voortijdig weg te gaan bij Vodafone.
Simkaart uit het toestel gehaald,en raad eens?
De maand erna weer een factuur met datzelfde bedrag.
We hebben geweigerd te betalen en daarna nooit meer van ze gehoord.
Nooit meer Vodafone.

Wat voor abo je wel fijn vind,is natuurlijk persoonlijk.
KPN heb ik altijd fijn gevonden en heb nu sim only van Tele2.

Edit: er liep toen ook een topic op bokt met talloze dezelfde ervaringen...

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:17

Ik heb een sim only bij Simpel op het moment, heb geen klagen en voor €10,- per maand heb ik onbeperkt bellen&sms en nog 1GB internet. Meer heb ik niet nodig dus voor zo'n klein bedrag ben ik klaar. Hiervoor zat ik bij T-mobile, ook nooit gezeur maar wel ietsjes duurder.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:17

Bekend probleem bij Vodafone. Hier hebben we er ook enorm veel gezeur mee gehad. Nu KPN en t-mobile en nooit rare facturen.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 14:23

@tivoli, dat is wel heftig ja.
Ik ben het gewoon echt zat om onnodig zo veel te betalen heb namelijk geen geldboompje helaas.
Sim only is voor mij uiteindelijk te duur, dus een simpele abo is voor mij prima.
Hoef nooit naar het buitenland te bellen of word nooit uit het buitenland gebeld.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 14:26

Melisjeee schreef:
Ik heb een sim only bij Simpel op het moment, heb geen klagen en voor €10,- per maand heb ik onbeperkt bellen&sms en nog 1GB internet. Meer heb ik niet nodig dus voor zo'n klein bedrag ben ik klaar. Hiervoor zat ik bij T-mobile, ook nooit gezeur maar wel ietsjes duurder.

Ik ben nu ook veel duurder uit :')

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:26

Ik heb een simonly bij Simyo. Ik betaal €9,- voor 100 belminuten en 1000 MB. Hoe langer je klant bent, hoe meer korting je krijgt. Zo had ik op een gegeven moment een abonnement van €3,- per maand voor 100 belminuten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:27

Dan zou ik gewoon naar bijv een KPN winkel gaan en je daar laten voorlichten.
(Of eender wat je graag zou willen.)
Je kan ook vergelijkingssites vinden op internet

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:28

Wat een raar verhaal dan TS!

Ik ben overgestapt van Vodafone naar KPN. Prijsverschil was niet noemenswaardig. Zit met mijn mobiel nog maar kort bij KPN, dus kan er weinig over zeggen. Maar vaste telefoon, internet en tv had ik al van KPN en dat gaat al jaren goed. Nooit rare verrassingen gehad.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:30

Hier erg tevreden met t-mobile, nog nooit onverwachte kosten gehad.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:33

Ik zit bij Ben, super tevreden mee.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:41

ik had het zelfde probleem met tele2 aangezien ik niks in bel geschiedenis had staan okk niet door de dingen die je bij je provider kunt opvragen. Heb ik gezegd dat hun het maar moeten bewijzen waar die kosten vandaan komen.nokit meer wat van gehoord.

nu bij kpn nooit gezeik heel eerlijk . keer bij de grens gezeten telefonisch was naar het buitenland over gegaan had ik helemaal niet door. kosten heb ik van kpn terug gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:42

Ik heb KPN en mijn vriend heeft T-mobile en Vodafone gehad, en ik had altijd veel meer bereik dan hij :P Dus ik zou zeggen dat KPN het beste is :P

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:46

Ooh wat bizar zeg! vriendlief kreeg toevallig deze week ook een factuur van 200,- van vodafone, leuke is dat hij er al ruim 3 jaar geen abbo meer heeft.

Wij hebben allebij een sim only abbo van 15,- in de maand. Omdat we nog meer thuis hebben van kpn hebben we een verdubelaar gekregen en hebben we dus ipv 1 gb intetnet 2 gb en weet ik hoeveel sms en bel, waar ik nooit aan kom door al het gewatsapp enz.

Ik zou gewoon even naar een winkel van een andere provider gaan en daar advies winnen. Ze kunnen je precies laten zien hoe en wat (ook op de site kun je dat vaak wel vinden) Dan kun je ook kijken als je er liever een telefoon bij neemt of dat je dus gewoon weer een som only abbo neemt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:47

Ik zit al jaren bij Vodafone maar nog nooit die problemen gehad :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:49

Ik verplaats je topic even naar ons technische gedeelte, HTT. :)

LZP --> HTT.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:50

Ik heb jaren bij Vodafone gezeten, nog uit de tijd van Libertel zelfs. En nooit problemen gehad.
Maar ik vind ze voortaan te duur.
Nu een abonnement van simpel en 1 van t-mobile. Met beide tevreden.
Al lag simpel er vandaag uit met internet. Dat was voor het eerst.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:56

Zou inderdaad eerst de reden van die extreme kosten achterhalen en gelijk mijn machtiging naar Vodafone stop zetten als je het vermoeden hebt dat ze spookfacturen sturen. Liet het er niet bij zitten.

Ik zit overigens bij KPN en ben al jaren een zeer tevreden klant. Niet de goedkoopste maar in mijn ogen super betrouwbaar, altijd bereik en ik krijg korting (5 euro per maand en vriendlief ook) doordat wij ook ons internet/tv thuis bij KPN hebben.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:57

Die spookfacturen van Vodafone heb ik ook gehad. Ik ben ongeveer 10 jaar geleden overgestapt naar Telfort. Nooit geen rare facturen gehad, goed bereik, na 10 minuten bel je gratis.. ook als je binnen je bundel naar het buitenland belt. Erg fijn als je veel belt :o Mijn ouders wonen in het buitenland ik bel dan wel via een 0900 nummer en ik bel vaak langer als een half uur kost dan ongeveer 30 cent.. Dat kost dat 0900 nummer. Ik ben super tevreden over Telfort.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 15:02

MarliesV schreef:
Zou inderdaad eerst de reden van die extreme kosten achterhalen en gelijk mijn machtiging naar Vodafone stop zetten als je het vermoeden hebt dat ze spookfacturen sturen. Liet het er niet bij zitten.

Ik wil het zeker niet betalen en zit er nog achteraan.
Maar ik zit er zeker nog een dik jaar eraan vast, dan kan je toch niet zomaar het contract opzeggen?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:04

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:05

dynara schreef:
MarliesV schreef:

Ik wil het zeker niet betalen en zit er nog achteraan.
Maar ik zit er zeker nog een dik jaar eraan vast, dan kan je toch niet zomaar het contract opzeggen?

Lees je even goed in online, zijn vele klachten en zaken over.

Contractbreuk is inderdaad wettelijk niet toegestaan maar als zij in gebreke blijven mag het volgens mij wel onder bepaalde voorwaarden.
Hoe en wat ben ik niet juridisch voldoende voor onderlegt om je advies te geven.

Misschien andere mensen wel in dit topic en anders kan je vast via Radar, Kassa oid online wel wat vinden, aangezien dit helaas een bekend verhaal is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:07

Nee,officieel pleeg je dan contractbreuk en mag Vodafone de misgelopen kosten van je reserende jaar bij jou innen.
Echter,wij hadden dus exact hetzelfde en wij hebben nooit meer iets van ze gehoord toen wij vroegen om de specificaties. Ook geen eindafrekening.