Oude bewoners houden post achter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlackShadowZ

Oude bewoners houden post achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 18:58

Hallo,

Ik ben aan het einde van mijn Latijn, en verdrietig.

In september ben ik verhuist, ongeveer vijf minuutjes rijden van mijn oude adres af. Ik heb onlangs een pakketje besteld bij een bedrijf waar ik al in het systeem stond. En ondanks dat ik echt mijn nieuwe adres ingevoerd heb, hebben zij het pakketje naar mijn oude adres gestuurd. Ik heb ook een screenshot van de bestelgegevens waar mijn nieuwe gegevens dus instaan, en het bedrijf heeft ook gelijk erkent dat het hun schuld was.
Nu is het pakketje (brievenbuspost) dus naar mijn oude adres gestuurd..
Ik ben inmiddels al twee weken lang op elk dagdeel al langsgeweest. Ik zie vaak gewoon licht branden, en mensen rondlopen, maar er wordt niet opengedaan. Ook heb ik mijn telnummer en email in de brievenbus gedaan, en zie ik ook als ik door die gleuf kijk dat ze de brievenbus gewoon leeghalen.
Maar ik krijg gewoon geen gehoor. :'(
Het bedrijf heeft mij het geld al terug gegeven, en daar gaat het mij ook niet om. Want het is een zeer betrouwbaar bedrijf wat service bovenaan heeft staan. De eigenaresse heeft ook al geprobeert een telefoonnummer of naam te achterhalen, maar er is niks te vinden.
Maar hetgeen wat ik gekocht had, was in de aanbieding en zelfs vanuit de leverancier niet meer leverbaar. En voor dat geld kan ik dus niks vervangends kopen.
Het is een prive huur appartement, en er is dus geen woningbouw of iets dergelijks. En de eigenaar mag mij vanwege privacy geen gegevens geven.

Mijn vraag is dus, weet iemand of ik hier nog iets mee kan?

Kimbers

Re: Oude bewoners houden post achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:08

Zou er een belletje aan de politie aan wagen. Geen idee of het uitmaakt. Zou daarbij eerst nog een briefje door de brievenbus gooien bij die mensen dat je verdere stappen gaat ondernemen als ze het pakketje niet terug geven.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:10

Herkennen ze jou dat ze niet opendoen? Misschien staat hun bel toevallig uit. Anders moet je een keer op het raam tikken als ze niet opendoen en je ze ziet lopen. En anders een keer iemand anders langs sturen als ze je herkennen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 19:17

Ik denk niet dat ze mij herkennen want we hebben elkaar nooit ontmoet. Zij kwamen er pas in nadat wij weg waren.
En het is een appartment op de tweede verdieping dus je kunt niet zien wie er voor de deur staat.

Dat de bel uitstaat had ik ook al bedacht..vandaar dat ik het briefje met het verhaal uitgelegd en mijn gegevens in de bus duwde. Dat briefje is er ook uit gehaald...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:21

Lijkt mij sowieso handig om even zo'n doorstuurservice in te schakelen bij het postbedrijf zodat ze je post voortaan wel naar je nieuwe adres sturen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:38

Is het vaker gebeurd dat er op jouw oude adres wat bezorgd is voor jou? Dan kan het zijn dat ze het zat zijn om steeds jouw post aan te nemen.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:40

Balen zeg! Bel kan kapot zijn of uit staan of ze doen gewoon niet open voor een onbekende. Heb je enig idee of die mensen wel Nederlands spreken/lezen? Misschien is dat wel waarom er geen reactie komt op je briefje... Ik zou ook contact opnemen met de politie voor melding/advies en eventueel aangifte. Succes TS, hoop dat je toch (of via marktplaats ofzo) aan je product komt.

Edit: @ de reactie hierboven, dan moeten het wel erg onsympathieke mensen zijn :') zo lang is TS nog niet verhuisd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:43

Even een deftig briefje schrijven, in het Nederlands en voor alle zekerheid in het Engels?? Op attenderen dat je al ettelijke keren langs bent geweest en er geen reactie volgt. Eis dat ze de post bij jou in de bus doen, incl pakketpost en anders ga je juridische stappen ondernemen wegens verduistering!!. Haha klinkt dramatisch maar soms kan het helpen. Je kunt ook vragen aan de onderburen wanneer de bovenburen thuiskomen en ze dan opwachten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:44

maar de koop is feitelijk ontbonden.. de enige die actie mag ondernemen juridisch gezien is de verkopende partij.

die kunnen proberen hun geleverde product terug te krijgen van het adres waar ze geleverd hebben..
als zij af zien van die poging en aangeven, je mag het hebben als je het te pakken krijgt.. dan kun je het proberen op goodwill, maar juridisch gezien heb je verder geen rechten op het product..

anders was het geweest als ze je niet hadden terugbetaald.. dan had je kunnen eisen dat zij het opnieuw zouden sturen of dat zij zouden zorgen dat je een vergelijkbaar product kreeg, of dat ze maar zagen hoe ze het daar weer weg zouden krijgen.. Maar nu zijn zij de eigenaar van het verloren product, jij niet meer :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:29

elenaMM77 schreef:
maar de koop is feitelijk ontbonden.. de enige die actie mag ondernemen juridisch gezien is de verkopende partij.

die kunnen proberen hun geleverde product terug te krijgen van het adres waar ze geleverd hebben..
als zij af zien van die poging en aangeven, je mag het hebben als je het te pakken krijgt.. dan kun je het proberen op goodwill, maar juridisch gezien heb je verder geen rechten op het product..

anders was het geweest als ze je niet hadden terugbetaald.. dan had je kunnen eisen dat zij het opnieuw zouden sturen of dat zij zouden zorgen dat je een vergelijkbaar product kreeg, of dat ze maar zagen hoe ze het daar weer weg zouden krijgen.. Maar nu zijn zij de eigenaar van het verloren product, jij niet meer :(

Misschien gaat het wel om meer post, kan maar zo zijn dat er nog meer post is binnengekomen voor TS, rekeningen, bekeuringen, wie weet. Gevolgen van niet ontvangen van sommige poststukken kan veel ernstiger zijn dan alleen een pakketje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:33

Sorry, maar September is een behoorlijk tijd geleden... Dan mag ik hopen dat TS alle post al heeft omgeschreven.

Dit pakketje is gewoon domme pech, netjes van het bedrijf, maar ik denk eerlijk gezegd dat je niet veel meer kunt proberen dan aan de deur blijven klingelen.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:53

Ik vind het bijna vreemd dat er zo mat op wordt gereageerd. Wat een vreselijk asociale actie van die mensen. Dat de bel niet werkt, oké (heb die van mij er om de hond ook bewust af), maar er wordt ook niet gereageerd op een briefje. Dat vind ik echt asociaal. Ik was al lang naar de politie gegaan, al is het maar om advies.

Dat mensen het zat zijn om gewone post door te sturen, kan ik begrijpen (heb ik na 2 jaar nog steeds) maar een pakketje is wel even wat anders.

Nog een keer een briefje in de bus waarin je zegt dat je vervolg stappen gaat ondernemen. Alleen kun je bijna niet van ze verwachten dat ze het bij je thuis komen afleveren dus hoe je dat zou moeten doen.. lastige situatie.
Het bedrijf maakt het blijkbaar niet zoveel uit?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:06

bigone schreef:
elenaMM77 schreef:

Misschien gaat het wel om meer post, kan maar zo zijn dat er nog meer post is binnengekomen voor TS, rekeningen, bekeuringen, wie weet. Gevolgen van niet ontvangen van sommige poststukken kan veel ernstiger zijn dan alleen een pakketje.

maar dan zou de openingspost toch niet vooral om de irritatie over dat specifieke pakje gaan?
dan zou het gaan over de problemen die het oplevert en tot overmaat van ramp, de druppel het pakje..

als het om onwil gaat, dan houden bewoners echt niet zomaar bekeuringen achter of belangrijke papieren.. die komen uiteindelijk via de gba wel bij het juiste adres uit.. de op riek gewoon naar dat de oude bewoners het pakje erg op prijs hebben gesteld en gehouden hebben.

daarvoor heeft ts ook geen post gemist zo te lezen toch?
vraag is ook specifiek of ze nog wat kan doen om het pakje te krijgen.. Antwoord is nee, behalve blijven proberen.. want TS heeft geen rechten op het pakje, evenmin als dat de bewoners die het nu in handen hebben dat hebben.. door de terugbetaling, is het pakje weer eigendom van de verkoper.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:12

KimD schreef:
Sorry, maar September is een behoorlijk tijd geleden... Dan mag ik hopen dat TS alle post al heeft omgeschreven.

Dit pakketje is gewoon domme pech, netjes van het bedrijf, maar ik denk eerlijk gezegd dat je niet veel meer kunt proberen dan aan de deur blijven klingelen.

Ik kreeg laatst een pinpas in de bus voor de dochter van de oude eigenaresse van ons huis. Dochter was al een hele poos uit huis had ze verteld. Wij hebben sinds 1 juni de sleutel van dit huis.

Ik zou inderdaad ook bang zijn dat overige post ook achter gehouden word

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:14

Ik ben bang dat het je niet gaat lukken.
En ik denk ook niet dat politie zich aan gaat zetten voor zoiets.

Kun je misschien op fb of als het een paardenartikel is een oproep doen hier op bokt naar dat artikel dat je graag wilde hebben. Misschien is er nog wel een webshop die het ergens op de plank heeft liggen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:15

politie zou misschien nog wel iets doen (als ze tijd en zin hebben gok ik), als het ook daadwerkelijk haar pakje is wat daar ligt..
maar dat is het niet meer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:17

elenaMM77 schreef:
politie zou misschien nog wel iets doen (als ze tijd en zin hebben gok ik), als het ook daadwerkelijk haar pakje is wat daar ligt..

Maar het is ook niet van de nieuwe bewoners. Dus het moet er sowieso weg.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:21

Koper schreef:
elenaMM77 schreef:

Maar het is ook niet van de nieuwe bewoners. Dus het moet er sowieso weg.

klopt, maar als de verkopende partij er geen brood in ziet om het terug te eisen.. dan heeft de nieuwe bewoner het geslaagd achterover gedrukt.. het is dus aan de verkopende partij of zij het erbij laten zitten of niet.. hooguit kan TS informeren bij de verkoper of zij nog actie ondernemen en of het mogelijk is om het artikel nogmaals aan te schaffen als de webshop het terug weten te krijgen van de nw bewoners. maar ik denk dat de moeite die de webshop moet doen meer kost dan het artikel af te schrijven.

dit pakje is zaak tussen de webshop en de persoon die het pakje heeft ontvangen.. TS zelf is geen partij meer omdat de webshop haar schadeloos heeft gesteld, door het betaalde bedrag terug te storten.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:36

Soms kan je beter iets zo laten als het is. TS is schadeloos gesteld . Zie de noodzaak niet om de bewoners die het pakketje ontvingen aan te spreken niet zo.
Heel eerlijk, ik ben ook eens zo'n bewoner geweest. 5 jaar lang kreeg ik post van oude bewoners. Alles en iedereen vertelt dat ik de nieuwe bewoner was. Contact met consumenten organisatie en weet ik veel.
Op een gegeven moment kreeg ik een pakje. (Ook verkeerd bezorgd ) Door te Googlen wist ik dat er plantjes in zaten. Het bedrijf gebeld dat ik een pakje ontvangen had, maar niet wist voor wie het bestemd was. Zij zeiden;"hou het pakket maar, het is een fout van de besteller."
Hoe het bij het pakje van TS is gegaan weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen dat er wel contact is geweest met het bedrijf en dat men er toen ook niet zo moeilijk over deed.
De opmerkingen over de politie vind ik buiten proportie. Wat zijn die mensen voor een stelletje kleuters om de politie in te schakelen voor zulke zaken? Laat die mensen doen waar ze voor aangenomen zijn. Dat is niet het oplossen van een principe kwestie. Misschien hebben die kopers het helemaal niet "geslaagd achterover gedrukt". Moet de politie dat werkelijk waar, uitzoeken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:43

Denk niet dat de politie daar zijn tijd aan gaat besteden :=

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:48

Hebben ze het pakketje aangehad? Misschien hebben ze het wel geweigerd? Dat kan je ook namelijk doen als je een pakketje aankrijgt op jouw adres dat niet voor jouw bestemd is. Of misschien hebben ze het weggegooid. Je zou gewoon eens kunnen aanbellen en het gewoon vriendelijk vragen :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:54

De politie heeft geen grond waarop zijn hun eventuele bemoeienis kunnen baseren.

Als je iets ongevraagd toegestuurd krijgt, zoals die mensen, dan hoeft je op geen enkele wijze actie te ondernemen.
Die mensen hebben niets "achterover gedrukt".

Er zat er in deze kwestie maar 1 fout en dat is het bedrijf dat verkeerd verzonden heeft.

Helaas Ts, dit heeft niets met principes te maken. Voor jou is het domme pech.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:58

Ik stuur pakjes die verkeerd bezorgd worden gewoon terug, en er geen reden om aan te nemen dat dat niet gebeurd is.
Wat heb je in hemelsnaam met de bewoners van dat pand te maken? Laat ze met rust!

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:55

Denk niet dat ze een pakketje van september nog steeds hebben, ik heb een jaar lang nadat wij hier zijn komen wonen de post steeds mee gegeven aan de oude bewoner, maar na een jaar was ik er klaar mee. Komt hier post van een onbekende, gaat het ook retour afzender, of als het reclame is in de container

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:03

Noah14 ik vermoed niet dat het pakketje van september is ;)

Ik ben bang als het een bruikbaar artikel is dat ze het zelf gebruiken.
Voor ts is het rot dat het een item is dat niet meer te verkrijgen is. Want haar geld heeft ze retour.
Ik zou proberen het item nog elders te verkrijgen, anders is het balen. Maar ik denk dat je dan toch pech hebt.