LinsxDot schreef:Ayasha van alle citaten die je maakt ben ik niet ongelukkig hoor! Het is zo als het is als ik van een beetje stress al ongelukkig word heb je een behoorlijk k*t leven dus is het als nog een aanname die je maakt aangezien ik in geen ene qoute zie staan ik ben ongelukkig
Ik geloof niet dat Ayasha zegt dat je ongelukkig bent, maar ze vraagt zich wel af of je het bent? Letterlijk, de enige zin met het woord ongelukkig of gelukkig is deze:
Ayasha schreef:Ben je wel gelukkig met die manier van leven?
Verder geeft ze aan dat je er blijkbaar last van hebt, en dat geef je zelf ook aan (paniekerig en gestresst zijn met 5 minuten vertraging, 4 uur van tevoren opstaan, vrezen dat je de supermarkt niet haalt als je er niet direct om 8 uur staat). De voorbeelden die je geeft zijn wel heel bepalend voor je dagelijkse bestaan en dat iets meer los leren laten geeft waarschijnlijk wel veel rust. Dan word je nog gelukkiger.
Het feit dat je zo heftig op Ayasha reageert geeft in mijn ogen eigenlijk ook aan dat je wel degelijk voelt dat het je belemmert. En dat los je op met aanval is de beste verdediging.
Ik ben zelf extreem van de andere kant en ook dat belemmert me. Ik heb een schoolperiode gehad die wel redelijk als mijn dieptepunt geldt, want toen ben ik, inclusief 2 tentamens (waarbij ik bij 1 te laat was), slechts 3 keer van de 30+ momenten op tijd geweest. Mijn honden hebben een hele periode slechts eenmaal per dag eten gehad, vlak voor het slapen gaan, omdat ik het dan niet langer kon uitstellen of vergeten.
Ik was toen ook gelukkig, maar nu ik dit wat beter onder controle heb en dus vaker op tijd kom, weer twee keer per dag de honden eten geef omdat ik wat beter kan plannen, ben ik wel gelukkiger en geeft het me een hoop rust. Er zit een groot grijze gebied tussen stress hebben omdat je altijd op tijd MOET zijn en stress hebben omdat je anders ALTIJD te laat bent. Dat grijze gebied heeft heus ook wel eens een keertje stress, maar over het algemeen is het heel ontspannen.
En die ontspanning is wat, zoals ik het lees, Ayasha je gunt en ik in ieder geval ook. Het leven is vast al leuk, maar het kan zeker nog leuker.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 24-02-17 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt