Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SuperAssie schreef:Bij mijn weten heb je nooit recht op ww als je zelf opzegt, maar wel als je contract niet verlengt word. Dan ligt het er maar net aan hoe lang hij bij zijn huidige werkgever heeft gewerkt of hij dat ook daadwerkelijk krijgt.
Zijn contract wordt nu niet verlengd, dus heeft weinig meer met zijn vorige contract te maken. studiemiep schreef:dat zou wat zijn zeg..dan durft niemand ooit van baan te switchen bij een vast contract...
Citaat:Geen schuld aan werkloosheid
U bent niet door uw eigen schuld werkloos geworden. Als u door uw eigen schuld werkloos bent geworden, krijgt u misschien geen WW-uitkering.
alexonline schreef:Het was niet zo handig wat hij heeft gedaan, vrees dat het dure lesgeld nu is "geen ww ivm zelf ontslag genomen
Neem aan dat er meer speelde, aangeven dat je ergens "vrijwillig" bent vertrokken omdat de werksfeer verslechterde etc. wil weleens helpen.
Prrrr schreef:Wat Mando zegt. Hij heeft gewoon gewerkt, is destijds van werk naar werk gegaan en ook bij terugkeer van werk naar werk - allemaal geen handelingen die het UWV benadelen. Als hij maar een paar weken minder uren heeft gewerkt, en daarna weer terug is gegaan naar de huidige arbeidsomvang en daar weer een half jaar heeft gewerkt, is dat geen groot probleem.
De arbeidsmarkt trekt weer aan, hij kan nu al gaan zoeken - het komt vast goed.
Lieke schreef:Hij heeft inderdaad wel recht op ww. Maar wat ik me afvraag, of zijn werkgever zomaar kan beslissen dat hij niet wordt verlengd. Hoeveel maanden heeft hij niet gewerkt bij zijn oude werkgever? Als hier minder dan 6 maanden tussenzit, dan kan zijn werkgever niet zomaar van hem af.
Naath86 schreef:Lieke schreef:Hij heeft inderdaad wel recht op ww. Maar wat ik me afvraag, of zijn werkgever zomaar kan beslissen dat hij niet wordt verlengd. Hoeveel maanden heeft hij niet gewerkt bij zijn oude werkgever? Als hier minder dan 6 maanden tussenzit, dan kan zijn werkgever niet zomaar van hem af.
Dat is een leuke die je noemt, daar heb ik nooit aan gedacht.. Hij is zo'n 4 maanden uit dienst geweest. Is het niet zo dat hij eigenlijk onder de oude regeling valt en dus drie maanden geldt en niet zes maanden?