Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En zolang er nog onderdelen te vinden zijn (wat voor dit type al steeds moeilijker word
) blijft hij. Hij rijd heerlijk, is niet echt zuinig, 1 op 12 (diesel, vrachtwagentje) maar heeft een veel lagere co2 uitstoot dan een 3 jarige personen auto op benzine, heeft weinig elektronische poespas, start en rijd probleemloos na 8 maanden stilstaan is zuiniger in wegenbelasting en verzekering dan een gewone auto die 2 ton mag trekken. Hij is camper en val in het kwart tarief. 
_mexx_lady_ schreef:Wat bedoel je met de dagwaarde?
Ik rijdt wel veel, zit in de thuiszorg. Maar het komt vaak voor dat ik dus maar 800m moet rijden naar mijn volgende cliënt, heel erg korte stukjes dus.

Was een Audi A3 uit 1998 met 276000km op de teller. Auto was nog in perfecte staat, maar de afgelopen jaren wel steeds reparaties aan gehad, puur slijtage. Buitenkant van die auto was nog super, geen roest, geen schade, echt nog wel kleine reparaties waard. Vorig jaar brandstofpomp stuk, keertje olielekkage...dat soort zaken.

Cayenne schreef:De auto van mijn man (Audi A6 C5 uit 2003) is afgelopen zomer voor de export ingeruild bij de garage. Hij kreeg er 1250 euro voor.
We hebben hiervoor gekozen omdat er bijna 400.000 km op de teller stond en de kosten van de aankomende grote beurt niet meer opwogen tegen de waarde van de auto (was wel met bloedend hart van mijn man trouwens, want het was nog steeds een fijne auto).

)
eh. nou ja...
) want hij kan nu mee tot eind 2017. Dan moet ie weer gekeurd worden... Cer schreef:Mijn autotje is pas 11, maar hangt ook aan een dun lijntje..
tegen mij wordt ook gezegd dat ik beter een nieuwe kan kopen (of nou ja nieuw, een andere) en deze niet meer moet laten repareren. Dagwaarde van de auto is ong 250 euro ofzo..
maar ja, ik kan wel een reparatie van 400 euro betalen. Als ik een beter autotje wil kopen moet ik al snel 5000 euro neerleggen en dat heb ik zo snel niet... voor dat geld kan ik mijn huidige auto 12x laten maken... Ik vind het lastig...
. Met je eigen auto weet je wat je er aan hebt (en wat er allemaal aan vervangen is etc.). Als je met een klein budget een vervangende auto moet kopen, weet je ook niet wat je in huis haalt, met een beetje pech koop je andermans ellende. Ik ben ook een hele tijd aan het oriënteren / zoeken geweest, maar de auto's die aan mijn wensen voldeden, begonnen allemaal bij 5000+ euro aanschaf (met goed zoeken af en toe eens iets voor 4500).
_mexx_lady_ schreef:Net nog het briefje gevonden dat de bevriende garagist voor me had opgesteld. Zijn kosten om en nabij, kan dus meer uitvallen.
Na een klein onderzoekje heeft hij ondervonden dat autootje nood heeft aan:
een nieuwe waterpomp ( of deze fixen kan dat ook? Weet het al niet meer), een nieuwe distributieriem, iets met een filter die vervangen moet worden en de olie moet worden vervangen.
Hier nog de werkuren bij geteld, en de voorwaarde dat hij ondertussen geen rariteiten meer tegen komt.
Lastige situatie eigenlijk, maar inderdaad wat jullie zeggen. OM een degelijke vervanging te zoeken moet je alweer een vrij jonge auto gaan kopen en die kosten vrij veel centjes
Cer...De auto een goede beurt laten geven