Wat vragen jullie voor je verjaardag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Wat vragen jullie voor je verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 10:51

Ik veronderstel dat sommige van ons nog wel eens een groot of klein verjaardagscadeautje krijgen? :+
Welja, nu word ik volgende maand 18, en elk jaar dat ik ouder word weet ik steeds minder en minder wat ik moet vragen aan mijn ouders, en zeker als je moeder het continu vraagt haha.
Het hangt ook meestal af van hoe oud ik word wat ik kan vragen, meestal ligt het budget rond de 100 euro voor een cadeau maar deze keer omdat ik 18 wordt mag het rond 200 euro kosten...
Mijn 16de verjaardagscadeau kan ik wel niet tippen, dat was mijn geliefde Diallo die ik volgende maand wel volledig heb afbetaald :')

Maar oke, ik dacht eigenlijk het meest aan een Samshield tok (waarvoor ik dan wel 160-170 euro moet bijleggen) of een Daniel Wellington Horloge (170 euro)... Mijn moeder heeft liever dat ik een horloge neem omdat een tok dan wéér iets is voor het paardrijden. Maar ik vind dan weer dat ik meer aan een tok heb dan aan een horloge haha.
Natuurlijk vind ik dit wel veel geld, en wil dan zeker iets nemen waar ik veel aan heb en mijn ouders ook wel volledig mee akkoord zijn maar ik weet gewoon niet wat. Dus wat krijgen jullie zoal voor jullie verjaardag? Liefst onder de 200 euro maar erboven mag ook, ik kan altijd bijleggen.

Ikzelf rij dus heel graag paard (ofcourse) en vind nieuwe spulletjes dus ook altijd leuk (ofcourse). Ik doe ook ballet en hou wel van kleren en make up.

elenaMM77

Re: Wat vragen jullie voor je verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:55

wat zijn je plannen kwa studie/vervolgopleiding.. hoe snel ga je het huis uit..

je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een 'tegoedbon' in plaats van direct cashen..
om 200 euro te besteden aan je huisje of kamer als je het huis uit gaat..

dat kan dan aankleding zijn, maar ook verf bijvoorbeeld, of meubelstukken.

maar dat ligt er dus aan of er al plannen die kant op zijn..
uit huis gaan is al met al behoorlijk prijzig als je een leuke start wilt maken op jezelf..
als je de kans hebt om vast 200 euro opzij te zetten als je er al bijna aan toe bent.. zou ik zeggen.. gelijk doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:01

Ik vraag voor zulke gelegenheden meestal een mooi sieraad. Ik draag ook niet vaak sieraden, maar zulke dingen vind ik toch een mooi aandenken. Goede sieraden gaan lang mee, en heb je ook nog jaren later, bv als je ouders er niet meer zijn :o
Zo heb ik iets van toen ik 21 werd en toen ik afgestudeerd ben. Vind het toch wel waardevol :)
Toen ik 18 werd kreeg ik trouwens autorijlessen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:04

Het nadeel van een cap, is 1 keer vallen en je hebt niks meer.... persoonlijk zou ik dat toch zonde vinden voor een 18de verjaardagscadeau. In die zin zou ik dus eerder voor een horloge gaan, behalve dat ik die amper draag. Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Wat Elena zegt is ook wel een goed idee. Of misschien wel een mooi schilderij/fotoshoot van je paard?

Ik zou dus wel gaan voor iets wat meer 'blijvend' is dan een cap.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:04

Ik dacht ook gelijk aan de toekomst, toen ik uit huis ging had ik best veel, maar qua decoratie en leuke aankleding had ik nog niks, misschien een dichte spaarpot waar je het in kunt stoppen? Of de helft van het bedrag.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:19

Ik vraag vaak gewoon cash eigenlijk, en anders kadobonnen van de fotozaak hier (Ik fotografeer graag) of een kadobon van bv rituals <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:22

Ik vraag tijd met mijn familie. Uit eten, ergens heen. :) Dat vind ik zoveel leuker en belangrijker dan nog meer spullen. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:25

Mijn ouders maken altijd geld over (we wonen erg ver van elkaar) maar dat laat ik staan tot ik het echt nodig heb voor iets duur(der)s.
Afgelopen keer bv heb ik het geld na vier maanden gebruikt voor een nieuwe stofzuiger. Iets waarvoor ik anders zelf óf even zou moeten sparen óf even krap moet zitten kan ik dan alsnog gelijk kopen. :)

Uiteraard laat ik dan mijn ouders weten wat er gekocht is, dat vinden zij leuk om te horen. :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 11:26

elenaMM77 schreef:
wat zijn je plannen kwa studie/vervolgopleiding.. hoe snel ga je het huis uit..

je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een 'tegoedbon' in plaats van direct cashen..
om 200 euro te besteden aan je huisje of kamer als je het huis uit gaat..

dat kan dan aankleding zijn, maar ook verf bijvoorbeeld, of meubelstukken.

maar dat ligt er dus aan of er al plannen die kant op zijn..
uit huis gaan is al met al behoorlijk prijzig als je een leuke start wilt maken op jezelf..
als je de kans hebt om vast 200 euro opzij te zetten als je er al bijna aan toe bent.. zou ik zeggen.. gelijk doen.

Lalidan schreef:
Het nadeel van een cap, is 1 keer vallen en je hebt niks meer.... persoonlijk zou ik dat toch zonde vinden voor een 18de verjaardagscadeau. In die zin zou ik dus eerder voor een horloge gaan, behalve dat ik die amper draag. Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Wat Elena zegt is ook wel een goed idee. Of misschien wel een mooi schilderij/fotoshoot van je paard?

Ik zou dus wel gaan voor iets wat meer 'blijvend' is dan een cap.

Uit huis gaan staat volgens mij de komende 7 jaar nog niet op mijn planning haha :') Aangezien ik paadje lief heb ga ik ook niet op kamer als ik ga studeren, moet tenslotte ook nog 1,5 jaar middelbaar en dan waarschijnlijk nog 5 jaar unief, dus dit staat nog niet meteen op mijn planning.

Enjha, ik ben dus niet iemand (ga hiervoor op mijn vingers getikt worden) die na elke keer vallen een nieuwe tok koopt, tenzij er echt een deuk inzit..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:44

Ook voor je slaapkamer is een mooie foto/schilderij leuk. Al dan niet gecombineerd met een shoot.

Maar ik heb het idee dat jij al lang je beslissing hebt genomen ;).

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 11:47

Lalidan schreef:
Ook voor je slaapkamer is een mooie foto/schilderij leuk. Al dan niet gecombineerd met een shoot.

Maar ik heb het idee dat jij al lang je beslissing hebt genomen ;).

Haha ik weet het echt niet, mijn voorkeur gaat idd wel uit naar een tok maar dat horloge wou ik al zo lang _/-\o_
Aangezien de vorige eigenares van mijn paard heeeel mooie foto's trekt om die geregelt wel eens langs dus heb eigenlijk vaak gratis fotoshoots met heel mooie foto's. Een schilderij is wel nog een leuk idee :)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:50

Als ik jou was zou ik echt kiezen voor een cadeau dat voor jou is, niet voor je paard. Je kan nog zat paardenspullen kopen, vaak vergeten we onszelf dan eens te verwennen met iets wat echt los staat van het paard. Dus ik zou voor die horloge gaan of iets anders leuks voor jezelf. :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:54

Als je het qua spullen niet weet is iets doen samen met je ouders misschien leuk? Musical / nationaal ballet / concert / theater / luxe uit eten?
Ik heb mijn ouders recent een dagje Rijksmuseum cadeau gedaan en we hebben zo'n leuke dag gehad :)!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 11:57

Plien91 schreef:
Als je het qua spullen niet weet is iets doen samen met je ouders misschien leuk? Musical / nationaal ballet / concert / theater / luxe uit eten?
Ik heb mijn ouders recent een dagje Rijksmuseum cadeau gedaan en we hebben zo'n leuke dag gehad :)!

Ja das misschien ook wel een leuk idee! Of mss een bongobon dat ik met m'n moeder kan doen...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:01

K heb voor mijn 18e verjaardag mijn rijbewijs gekregen (maar dat ligt gok ik buiten t budget)
Mooi sieraad
Gewoon cash geld

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:02

Als ik jou was zou ik het horloge aan je ouders vragen, ik vind dat een stuk persoonlijker dan iets voor het paardrijden. Neem aan dat je nog meer familie en vrienden hebt? Vraag je daar lekker geld aan en leg je dat bij elkaar voor een samshield.

Het lijkt me duidelijk dat je ouders een horloge een stuk leuker vinden om te geven :) Uiteindelijk geven zij jou het cadeau toch? Dus in hoeverre wil je dit sturen? Gaat de lol d'r dan niet een beetje af om het kado te geven? Dan kan je dus imo net zo goed geld vragen. :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 12:12

leeneliefje schreef:
Als ik jou was zou ik het horloge aan je ouders vragen, ik vind dat een stuk persoonlijker dan iets voor het paardrijden. Neem aan dat je nog meer familie en vrienden hebt? Vraag je daar lekker geld aan en leg je dat bij elkaar voor een samshield.

Het lijkt me duidelijk dat je ouders een horloge een stuk leuker vinden om te geven :) Uiteindelijk geven zij jou het cadeau toch? Dus in hoeverre wil je dit sturen? Gaat de lol d'r dan niet een beetje af om het kado te geven? Dan kan je dus imo net zo goed geld vragen. :)

Daar heb je gelijk in!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:13

Een Gopro?
Ik kreeg voor mijn 18e verjaardag een smarttv. Afgelopen jaar kreeg ik een concertkaartje en geld, voor mijn 17e meerdere concertkaartjes. We houden hier van concerten, mijn ouders gaan dan meestal ook mee :)

Ik heb ook wel eens een cap+outdoorlaarzen gehad, daar heb ik gewoon echt iets aan.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:19

Ik heb voor mijn 18e verjaardag een parachutesprong gekregen :) Een doe-cadeau dus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:22

upendo schreef:
Ik vraag tijd met mijn familie. Uit eten, ergens heen. :) Dat vind ik zoveel leuker en belangrijker dan nog meer spullen. :)

Oh ja, dat doe ik ook wel eens. Dat ik met mn man uit eten mag in een 'echt' restaurant met ster en dat mn moeder dan oppast :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:25

Als ik het echt niet weet, wat eigenlijk altijd is, krijg ik geen cado'tje, maar dan krijg ik het later in het jaar als ik bijv. mijn telefoon de geest geeft oid. Vorig jaar heb ik leren rijlaarzen gekregen voor mijn 18e verjaardag gekregen, toch wel errug blij mee <3

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:34

Ik vroeg vorig jaar (21e verjaardag) spullen voor de uitzet. Heb er echt spijt van dat ik niet eerder dingen ben gaan vragen. Bestek, pannen, ovenschaal, 5-in-1 keukenmachine, messenset, snijplank, glazen, handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, strijkplank, strijkbout, wasmand is wat ik o.a. het afgelopen jaar al heb opgespaard (ook met Sinterklaas en kerst en af en toe zelf wat kopen). Ik kan eigenlijk altijd wel wat bedenken wat ik dus zou kunnen vragen, omdat je zo veel nodig hebt. Als ik dit later allemaal in 1x zou moeten kopen, zou dat echt een dure zijn. Ik vind het fijn om iets te krijgen waar ik echt iets aan heb voor lange tijd :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:46

Ik krijg op mijn verjaardag geen cadeau ;)
Wij gaan namelijk elk jaar iets tofs doen met de familie, en blijven een nacht ergens overnachten :)
Dus niet 'vakantie' maar even een weekendje erop uit met het gezin.

Voor mij is mijn familie toch wel het grootste cadeau welke ik ooit heb mogen krijgen.. ;)

Qua cadeaus.. Ik zou zelf een nieuwe cap kopen als je er echt eens mee gevallen bent.. (Ik snap dat je denkt: 'weer zo'n bokker'.. Maaruhm.. je hebt maar 1 hoofd. En het geld voor een cap is niets vergeleken zware verwondingen of erger ;) )

En voor een cadeau zou ik kijken naar iets wat ik nodig heb of waar ik veel waarde aan hecht. Een harde schijf voor de laptop, een schilderij van de mooiste foto van je paard, gezellig uit eten in een wat luxer restaurant of een sieraad..
Het is dat je nog niet op kamers gaat, want dan is geld voor verf/bestek/tafels etc ook erg handig ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:48

Ik moet zeggen, een weekendje weg ed met de familie is leuk als je er van houdt, maar ik ben een huismus en blijf liever lekker thuis :') En met de hele familie (dus ook ooms en tantes ed) ga ik al helemaal niet mee :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:53

Ik vind 200 euro best veel geld. Het gaat mij om het samenzijn met je familie.
Ik zou iets voor de toekomst vragen. Iets voor je uitzet. Dan heb je er in de toekomst iets aan