Ik heb al een beetje rondgekeken en de zoekfunctie gebruikt maar ik kan er niet echt uit komen. Vanaf donderdag sta ik ingeschreven als ZZP'er bij de KVK. Ik werk als freelance journaliste, met hier en daar nog wat nevenactiviteiten.
Op dit moment haal ik hier geen hoofdinkomen uit. Ik ben studente en doe dit dus puur ernaast, maar nadat ik met mijn laatste opdrachtgever wat moeite heb gehad door het ontbreken van een btw-nummer heb ik toch de knoop doorgehakt en me ingeschreven.
Voor zover ik begrijp zal ik onder de kleine ondernemers regeling vallen omdat ik er zo weinig inkomen uit put (in ieder geval niet genoeg om 1500 euro btw af te dragen). Hierbij vermeld stond wel dat het alsnog verplicht is om een (simpele) administratie bij te houden.
Ik ben dus op zoek naar een programma of simpel Excel-sheet waarin ik dit kan bijhouden. Facturen opstellen lukt zelf, dus het gaat puur om een programma waar ik mijn inkomen kan bijhouden. Een programma waar ik ook met BTW kan werken heeft mijn voorkeur omdat ik dat in de toekomst (hopelijk) wel zal moeten heffen. Fijn zou zijn als het programma een ingebouwde urenadministratie heeft.
Is er misschien een ZZP-Bokker met de ultieme tips die me even wat licht in de duisternis zou kunnen geven? Ik heb echt het gevoel alsof ik compleet in het duister tast als het om dit soort dingen gaat