Mijn vader is opgenomen en ik mis mijn 'echte' moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stoerebanaan

Mijn vader is opgenomen en ik mis mijn 'echte' moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 12:45

Ongeveer 1 week geleden heeft mijn vader zich vrijwillig op laten nemen. De rede waarom hij is opgenomen wil ik graag prive houden. Ik had een afspraak dat ik een weekend in de maand naar mijn vader toe zou gaan, maar dat kan nu niet. Ik kan hem zelfs niet opzoeken. Ik zal het een beetje uitleggen. Hij zit zeg maar in fase: '1' en als je in fase '3' zit mag iemand je bezoeken. En als hij in fase 3 dan zit kan ik hem alleen maar onder school bezoeken... Ik zit hier best wel mee want het is wel mn vader... (Ik noem mn stiefmoeder Bo afgekort op bonus moeder) Ik woon nu bij Bo. Niks te klagen! We wonen in een prachtig huis en in een mooie omgeving EN ze betaald Diego voor me! Ik heb alleen dat ik zeg maar niet het 'moeder gevoel' heb. Niet dat je samen onder een deken zit onder de bank en naar een leuke film kijkt. Zulke dingen zou je wel met je 'echte' moeder doen dacht ik. Nou heb ik gisteravond na zitten denken en ook gehuild dat ik haar eigenlijk wel mis ookal heb ik haar niet gekend... Ik denk niet dat mensen ervaring hiermee hebben en ik denk niet dat mensen ook tips kunnen geven. Maar ik vind het altijd fijn om te kunnen tikken wat er aan de hand is en dat mensen reageren.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:48

He wat een nare situatie zeg.. :(:) Kan mezelf goed voorstellen dat het een moeilijke situatie voor je is... Kun je wel goed met je stiefmoeder praten over het feit dat je vader is opgenomen, waarschijnlijk heeft zij het hier ook moeilijk mee.
Heb je geen opa's\oma's of andere familieleden waar je bij terecht kunt voor een goede knuffel?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:54

Leeft je echt moeder nog? Weet je waar en wie ze is?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 12:58

Suzanne F. schreef:
Leeft je echt moeder nog? Weet je waar en wie ze is?

Nee, ze is overleden

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:58

Wat vervelend zeg :) hoop dat je vader snel in fase 3 zit en je hem kan bezoeken :)

Ook met je bonusmoeder kan je een goede band opbouwen hoor :) maar dan moet je daar wel in investeren en voor open staan :)
Dan kan je prima dingen met haar doen, die je anders met je moeder zou doen.

Maar dat vraagt wel om inzet van beide kanten. Niet er vanuit gaan dat het óf vanzelf gebeurt óf niet kan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:59

Aguttie, dat is vervelend voor je. Veel sterkte in ieder geval. Heb je verder nog familie?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 13:02

droversrun schreef:
He wat een nare situatie zeg.. :(:) Kan mezelf goed voorstellen dat het een moeilijke situatie voor je is... Kun je wel goed met je stiefmoeder praten over het feit dat je vader is opgenomen, waarschijnlijk heeft zij het hier ook moeilijk mee.
Heb je geen opa's\oma's of andere familieleden waar je bij terecht kunt voor een goede knuffel?

Als ik er met Bo over praat zegt ze alleen maar dat het een gek is. Nou moet ik toegeven dat hij ook niet helemaal 100% is maar ik hou ziels veel van hem! want ja, het is mn vader en hij heeft al die jaren met liefde voor me gezorgd. De moeder van Bo (mn oma) daar ging ik vroeger altijd heen en ze is super aardig en vanaf het begin klikte t al goed met haar. Maar we zijn verhuisd dus kan er niet zo vaak meer heen... Veder heb ik nog de broer van me vader, oom en tante. Daar kan ik ook altijd tercht en ik ga ook altij mt ze op vakantie en Bo kan ook wel met ze opschieten. Verder heb ik niet echt veel familie. Gelukkig heb ik wel vriendinnen die me steunen :)!

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 13:03

Keet schreef:
Wat vervelend zeg :) hoop dat je vader snel in fase 3 zit en je hem kan bezoeken :)

Ook met je bonusmoeder kan je een goede band opbouwen hoor :) maar dan moet je daar wel in investeren en voor open staan :)
Dan kan je prima dingen met haar doen, die je anders met je moeder zou doen.

Maar dat vraagt wel om inzet van beide kanten. Niet er vanuit gaan dat het óf vanzelf gebeurt óf niet kan.

Ja, dat wel. Ik geeft er wel altijd een knuffel dat ik weg ga en we hebben zeg maar ook de puber ruzies. Maar dat je geen 'mama' tegen dr kan zeggen enzo.

chocobroodje

Re: Mijn vader is opgenomen en ik mis mijn 'echte' moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:14

Och meiske toch wat verdrietig! Natuurijk mis je je mama, dat mag en is helemaal niet erg. Dat zal niemand je kwalijk nemen want je moeder is meestal de beangrijkste persoon in je jonge leven... Ook Bo zal dat heus wel begrijpen :j Hoelang zorgt ze al voor je? Hebben jullie het wel eens over je moeder?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 13:15

chocobroodje schreef:
Och meiske toch wat verdrietig! Natuurijk mis je je mama, dat mag en is helemaal niet erg. Dat zal niemand je kwalijk nemen want je moeder is meestal de beangrijkste persoon in je jonge leven... Ook Bo zal dat heus wel begrijpen :j Hoelang zorgt ze al voor je? Hebben jullie het wel eens over je moeder?

Eigenlijk niet, dat durf ik niet echt. Ze gadraagt haar wel als mn moeder en ze steek heel veel geld en aandacht in mij. Ik ken haar al 3 jaar, ik woon denk ik 1-2-3 maanden samen met haar denk ik.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:26

Dat is ook pas kort en dat contact moet ook groeien. En met mijn moeder heb ik ook nooit onder een dekentje op de bank gezeten hoor, ondanks een goede band. Ieder contact is weer anders, dat zal langzaam opgebouwd moeten worden. Succes met alles

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:30

Ik ben ook jong mijn moeder verloren, en had vanaf mijn 6de al een stiefmoeder.
Mijn vader is op mijn 15de ziek geworden en lag ook regelmatig 6 weken of langer in het ziekenhuis.
Ik kon helaas niet echt super met mijn stiefmoeder door 1 deur (dat is eigenlijk nog zacht uitgedrukt) en dat was vooral te merken als mijn vader er niet was. Ik weet dus een beetje hoe je je voelt, gelukkig kun jij wel goed met je stiefmoeder overweg maar je woont nog maar pas bij haar en als je het moeilijk vind om met haar te praten over je moeder en dat je haar mist kun je ook kijken of je iemand anders in je omgeving hebt waar je mee kan praten, ik had een leraar op school die er altijd voor mij was.
Sterkte en mijn pb box staat open voor je als je verder nog iets van mij wil weten.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 13:33

CoRiNa1983 schreef:
Ik ben ook jong mijn moeder verloren, en had vanaf mijn 6de al een stiefmoeder.
Mijn vader is op mijn 15de ziek geworden en lag ook regelmatig 6 weken of langer in het ziekenhuis.
Ik kon helaas niet echt super met mijn stiefmoeder door 1 deur (dat is eigenlijk nog zacht uitgedrukt) en dat was vooral te merken als mijn vader er niet was. Ik weet dus een beetje hoe je je voelt, gelukkig kun jij wel goed met je stiefmoeder overweg maar je woont nog maar pas bij haar en als je het moeilijk vind om met haar te praten over je moeder en dat je haar mist kun je ook kijken of je iemand anders in je omgeving hebt waar je mee kan praten, ik had een leraar op school die er altijd voor mij was.
Sterkte en mijn pb box staat open voor je als je verder nog iets van mij wil weten.

Dat is ook erg vervelend :(. Ik kan me niet voorstellen dat ik mn moeder, vader en geen stiefmoeder voor me had...! Ik heb niet echt een leraar op school maar gelukkig wel goede vriendinnen waar ik alles bij kwijt kan.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:37

Wat ontzettend fijn dat ze veel om je geeft en er voor je is. Een moeder vervangen dat zal nooit zomaar gebeuren. Ook ik zat nooit met mijn moeder onder een dekentje, maar ik kan begrijpen dat je dat fijn lijkt om te doen. Ik denk dat Bo ook je moeder niet wil vervangen, maar meer een 'oudere' vriendin/ soort van tante voor je wil zijn. Probeer haar te vertellen waarmee je zit, met het delen van je emoties krijg je samen ook een band. Je hoeft niet alles op tafel te leggen, maar probeer eens je gevoelens te uiten. Je kunt bevoorbeeld vertellen wat je hier schrijft, het delen van emoties gaat ook niet betekenen dat de zaken opgelost of anders worden, daar is tijd voor nodig.

En als dat wel heel moeilijk blijft dan kun je ook bijvoorbeeld met vriendinnen, ooms of tantes hierover praten. Ken je bijvoorbeeld nog vriendinnen van je moeder? Of andere kennissen/familieleden. Het is fijn om verhalen te horen over haar denk ik. Zo ervaar ik het zelf namelijk wel.

Ik hoop voor je dat je vader snel naar fase drie mag. Overlaad hem met leuke lieve berichtjes, kaartjes en lieve woorden. Dat zal hem zeker goed doen en wie weet komt hij snel op een afdeling zodat je hem mag bezoeken!

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 13:42

Sakura789 schreef:
Wat ontzettend fijn dat ze veel om je geeft en er voor je is. Een moeder vervangen dat zal nooit zomaar gebeuren. Ook ik zat nooit met mijn moeder onder een dekentje, maar ik kan begrijpen dat je dat fijn lijkt om te doen. Ik denk dat Bo ook je moeder niet wil vervangen, maar meer een 'oudere' vriendin/ soort van tante voor je wil zijn. Probeer haar te vertellen waarmee je zit, met het delen van je emoties krijg je samen ook een band. Je hoeft niet alles op tafel te leggen, maar probeer eens je gevoelens te uiten. Je kunt bevoorbeeld vertellen wat je hier schrijft, het delen van emoties gaat ook niet betekenen dat de zaken opgelost of anders worden, daar is tijd voor nodig.

En als dat wel heel moeilijk blijft dan kun je ook bijvoorbeeld met vriendinnen, ooms of tantes hierover praten. Ken je bijvoorbeeld nog vriendinnen van je moeder? Of andere kennissen/familieleden. Het is fijn om verhalen te horen over haar denk ik. Zo ervaar ik het zelf namelijk wel.

Ik hoop voor je dat je vader snel naar fase drie mag. Overlaad hem met leuke lieve berichtjes, kaartjes en lieve woorden. Dat zal hem zeker goed doen en wie weet komt hij snel op een afdeling zodat je hem mag bezoeken!

Hahah ja, ik mag niet naar hem bellen dus ik overspoel hem met allemaal brieven ik hoop dat hij dar ook van opknapt :)! maar het is at ik dat praten vooral heel erg spannend vind... Maar ik ga het wel proberen, wat ik dacht dat ik ook een kaart een mn grote kaartencollectie die voor mn vader was bedoeld kan schrijven met wat me dwars zit en aan dr geven

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:08

Waarom durf je dat niet? Mag ik vragen hoelang geleden het is dat je moeder overleed? Bo klinkt als een lief persoon :j ik denk niet dat ze het erg zou vinden hoor :(:) Ik zou het in haar plaats iig niet vreemd vinden, en zelfs aanmoedigen. Je moeder hoort bij jou en erover praten lijkt mij niet meer dan normaal.

stoerebanaan schreef:
chocobroodje schreef:

Eigenlijk niet, dat durf ik niet echt. Ze gadraagt haar wel als mn moeder en ze steek heel veel geld en aandacht in mij. Ik ken haar al 3 jaar, ik woon denk ik 1-2-3 maanden samen met haar denk ik.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 15:14

dat is wel een goede tip. Ze is idd heel erg lief! Mijn moeder is overleden toen ik ongeveer 1 jaar was

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:21

Misschien wil Bo wel graag die leuke dingen met je doen, maar wilt ze ook niet de plek van je moeder innemen, snap je wat ik bedoel? Het kan best dat Bo het moeilijk vind om jou op de goede manier te benaderen. Misschien kan je haar een keertje vragen om samen 's avonds op de bank een filmpje te kijken, omdat je dat erg leuk en gezellig lijkt. :)
Ze betaalt veel voor je en zorgt ook voor je. Ze steekt dus best wel veel moeite in jou! Dat klinkt in ieder geval erg positief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:22

Als ik Bo zou zijn, dan zou ik juist ook niet te moeder-achtig doen omdat ik jou niet het gevoel zou willen geven dat ik je moeder wil vervangen. Het kan dus best zijn dat ze zulke dingen wel wíl doen, maar denkt dat jij het niet fijn vind.
Probeer er eens over te praten met haar, wat je mist en wat je fijn zou vinden. Ze klinkt als een lieve vrouw, ze zal je vast begrijpen :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:31

Misschien kun je Bo voorstellen eens een meidenavond te houden met z'n tweeën. Leuke meidenfilm op, chipjes erbij en gewoon even de kans pakken om elkaar ook wat beter te leren kennen.

Als jij mijn bonuskind zou zijn zou ik het juist heel fijn vinden als je open tegen me zou zijn en zou aangeven dat je graag wat tijd met me wil doorbrengen.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 15:36

Sannens schreef:
Misschien wil Bo wel graag die leuke dingen met je doen, maar wilt ze ook niet de plek van je moeder innemen, snap je wat ik bedoel? Het kan best dat Bo het moeilijk vind om jou op de goede manier te benaderen. Misschien kan je haar een keertje vragen om samen 's avonds op de bank een filmpje te kijken, omdat je dat erg leuk en gezellig lijkt. :)
Ze betaalt veel voor je en zorgt ook voor je. Ze steekt dus best wel veel moeite in jou! Dat klinkt in ieder geval erg positief!

Ja, dat kan ik idd wel doen.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 15:38

Blijheid schreef:
Als ik Bo zou zijn, dan zou ik juist ook niet te moeder-achtig doen omdat ik jou niet het gevoel zou willen geven dat ik je moeder wil vervangen. Het kan dus best zijn dat ze zulke dingen wel wíl doen, maar denkt dat jij het niet fijn vind.
Probeer er eens over te praten met haar, wat je mist en wat je fijn zou vinden. Ze klinkt als een lieve vrouw, ze zal je vast begrijpen :)

Ze is zeker een hele lieve vrouw en wat je zegt. Wat ze ook een keer tegen me zei was: ik hou ziels veel van j maar soms als ik je aankijk zie ik je vader weer en met hem wil ik dus niks meer te maken hebben. Daarom gaan sommige dingen gewoon soms ook niet.

Ik heb nooit echt gesnapt wat ze hiermee bedoelde maar ik begin het nu ook t begrijpen.

Ik heb een kaartje voor dr geschreven en die ga ik geven bij dr ontbijtje van morgen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:38

Nou, als ik het hier zo lees...........dan moet je echt heel erg blij zijn met zo'n toffe Bo, echt waar!

Het heeft gewoon tijd nodig om een band op te gaan bouwen en elkaar goed te gaan leren kennen... en dat gaat goedkomen denk ik en je moet ervoor openstaan en met haar erover durven te praten over jouw echte moeder enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:40

Wat moet dat een bijzondere Bo zijn en wat moet zij jou bijzonder vinden!

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 15:41

lizy29 schreef:
Misschien kun je Bo voorstellen eens een meidenavond te houden met z'n tweeën. Leuke meidenfilm op, chipjes erbij en gewoon even de kans pakken om elkaar ook wat beter te leren kennen.

Als jij mijn bonuskind zou zijn zou ik het juist heel fijn vinden als je open tegen me zou zijn en zou aangeven dat je graag wat tijd met me wil doorbrengen.

Ja, dat is wel een leuk idee!