Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wij weten wie onze geliefde is, dat is geen geheim meer dus dat hoeven we ook niet aan elkaar kenbaar te maken
petitparis schreef:beide.
Vind het idee achter Valentijn wel leuk en voor sommigen mss wel een goed geheugensteuntje. Al zou dit dus niet gebonden moeten zijn aan 1 dag/datum. Maar hier is het dus een reden/excuus om extra quality time samen te plannen (meestal niet op valentijn zelf).
De hype er rond met etalages vol hartjes en bloemetjes hoeft voor mij niet.
M_D_H schreef:petitparis schreef:beide.
Vind het idee achter Valentijn wel leuk en voor sommigen mss wel een goed geheugensteuntje. Al zou dit dus niet gebonden moeten zijn aan 1 dag/datum. Maar hier is het dus een reden/excuus om extra quality time samen te plannen (meestal niet op valentijn zelf).
De hype er rond met etalages vol hartjes en bloemetjes hoeft voor mij niet.
Welk idee bedoel je dan precies?
Want van oorsprong is het dus een dag waarop je kenbaar maakt dat je in het geheim van iemand houd. Jij blijft anoniem voor diegene van wie je houd.
Tegenwoordig is het een algemene dag van liefde. Maar dit is dus niet het oorspronkelijke idee geweest.

En in Amerika is Valentijnsdag zo groot, ik kom er niet onderuit
8nnemiek schreef:Dat commerciële rondom valentijn daar houd ik ook niet van, maar als ik dan zie dat iedereen een bosje bloemen of een kaartje krijgt dan ben ik toch meestal lichtelijk jaloers