Huishoudelijke apparaten tweede hands

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaTuMi

Huishoudelijke apparaten tweede hands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 15:43

Hoi allemaal!
Fijn dat je even de tijd neemt om dit te lezen en hopelijk mij te kunnen helpen.
Ik ben van plan om binnen nu en een half jaar uit huis te gaan. Het huis waar ik in kan wordt nu nog verbouwt voor verhuur.
Het is nog al een grote stap natuurlijk en er komen vreselijk veel kosten bij kijken en waarschijnlijk heb ik nog lang niet eens aan alles gedacht.
Waar ik wel aan heb gedacht is een wasmachine, droger, koelkast, stofzuigers, bedden, banken en alles wat met inrichting te maken heeft.
Nu durf ik een bank nog wel van marktplaats te halen omdat je de kwaliteit wel kan beoordelen. Maar een wasmachine kun je niet testen voor dat je het haalt via marktplaats.
Nu is mijn vraag aan jullie, weten jullie een site of een winkel waar je goedkoop nieuw of tweedehands betrouwbare apparaten kan kopen.
Qua winkel is het handig om te weten dat ik vlakbij Groningen woon op dit moment.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast heel erg bedankt!

Liefs

MarJon

Re: Huishoudelijke apparaten tweede hands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:46

Je zou bij Coolblue kunnen kijken. Daar verkopen ze zogenaamde ''Tweedekansjes''. Niet van alle producten trouwens, maar van een groot aantal wel :D Soms scheelt het niet zoveel, maar soms ook wel.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:59

Wij hebben een droger via handelsonderneming Verweij, 2dehands met 9 maanden garantie

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:00

https://www.witgoedhandel-dezwaan.nl/
Kost je wel €50,- voorrijkosten maar je hebt een half jaar garantie en ze sluiten je wasmachine en droger enzo voor je aan.
Heb er hele goede ervaring mee.
Mijn wasmachine doet het nog steeds perfect, van de droger is er bij een verhuizing het palletje vd deur afgebroken en reparatie was duurder dan de waarde vd droger dus die heb ik aan een oudijzerboer/witgoedhandelaar meegegeven en een nieuwe ervoor in de plaats gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:01

Je hebt voor 200/300 euro een nieuwe wasmachine. Wij hadden een tweedehands, refurbished wasmachine en daar bleek vanbinnen dus van alles weggeroest te zijn.. :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:01

Gewoon vragen of je ze werkend kan zien als je ze ophaalt en of het apparaat goed werkt. Ook kun je vragen of er nog garantie op de spullen zit en de bon erbij vragen. Sommige apparaten hebben 2 jaar garantie, andere 5 of 6 jaar.

Ik heb een hoop verkocht via marktplaats toen we gingen samenwonen, allemaal prima spul maar simpelweg overbodig, en ik denk dat er dus veel meer prima spul op marktplaats staat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:12

Ik heb al zo vaak een tweedehandsje ergens vandaan gehaald en prima ervaringen mee. Nu ook weer een vaatwasser voor 50 piek gekocht omdat die van ons ermee opgehouden was. Mijn huis staat te koop dus ik vond het zonde om er veel geld aan uit te geven. Hij doet het perfect!

Ik zou de gok wel durven wagen hoor. Zeker als je m uit de buurt haalt. Als ik straks ga verhuizen doe ik dat ook weer. Kost me anders echt veel te veel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:35

Jans schreef:
Je hebt voor 200/300 euro een nieuwe wasmachine.

Inderdaad, je kan ze echt voor goede prijzen kopen. En voordeel is dat ze gebracht, geplaatst en aangesloten worden.
Als je zelf iets koopt sjouw je je een breuk (of laat je lieftallige familie een breuk sjouwen O:) ) en moet je alles zelf maar aansluiten. Ik zou voor gemak (en garantie) kiezen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:38

Koelkast niet.
Maar wasmachine twee tientjes.
Droger wil ik niet.
Magnetron ook tweedehands.
Stofzuiger ook nieuw

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:44

Onze huidige koelkast is tweedehands. Hij was net 3 jaar oud, maar de verkoper was verhuisd naar een woning met een inbouwkoelkast en had deze niet nodig. Wel een klein risico, maar hij zag er nog gloednieuw uit en je moet toch een beetje vertrouwen hebben. Onze vorige deed het ook nog, maar was niet heel zuinig meer, die hebben we nog voor 30 euro weg gedaan.

Je kan altijd kijken bij een kringloopwinkel, de meesten zoals bijvoorbeeld het Goed hebben een afdeling die eerst alles controleert en repareert mocht dat nodig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:57

Als ik alles wat ik nu aan huishoudelijke apparaten tweedehands zou verkopen, steek ik mijn hand ervoor in het vuur dat jij er ook nog lol van kan hebben. T' is niet nieuw meer, maar wel een goed merk. ( Miele, Siemens, Bosch, AEG)

Vaak worden dit soort apparatuur aangeboden vanwege samenwonen,dus dubbel, of, ' ik wil nu echt eens iets nieuws en verkoop het oude wel tweedehands' .
Voorbeeld, mijn AEG wasmachine, nu 15 jaar oud, gekocht voor 500 euro, doet het nog steeds.. Eik wil ik een nieuwe, gewoon omdat het kan, maar hij is niet stuk..
Denk dat er vele zijn die dan toch voor een nieuwe gaan, en dat te koop zetten.

Ik zou het gewoon doen, zeker zoals je er nu inzit! Laatst een nagelnieuwe Miele wasmachine voor weinig op zo'n Facebook pagina.. mijn handen jeukte... maarja.. AEG doet het nog..

Mijn idee bij dit soort apparaten die tweedehands te koop aangeboden worden is dat je echt niet genaaid wordt,de verkoper wilde alleen iets anders.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:02

Wij hebben de wasmachine, droger en ijskast via BVA Auctions, een faillisements-veilingsite.
Misschien is dat nog een optie? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:09

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met tweedehands witgoed. Voor het eerst in tien jaar heb ik nu dan een nieuwe wasmachine gekocht maar de rest is wederom tweedehands.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:27

ik heb alles 2e hands, wasmachines voor 40 euro :') werkt perfect!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:30

Je moet het soms precies treffen met tweedehands witgoed. Marktplaats goed afspeuren naar iemand die een andere keuken wil laten plaatsen omdat de oude ''uit de mode'' is.
Een wasmachine zou ik lekker nieuw kopen. Heb je dalijk een machine met allemaal vieze hondenharen... Of een vieze kaaslucht... :r

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:32

als ik een wasmachine koop, sluit ik hem aan en gooi er wasmachine reiniger in, op 90 graden en daarna heb je een schone wasmachine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:48

Kringloop heeft vaak ook wel tweedehands witgoed. Ik spaar mijn uitzet nu vast bij elkaar, omdat ik geen haast heb (woon nog thuis) kan ik echt voor goede deals gaan. Via bol.com, coolblue, etc. kun je vaak producten kopen die gloednieuw zijn, maar waarvan bijvoorbeeld de doos beschadigd is, scheelt vaak wel een euro of 20. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:11

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:17

Wij stonden voor dit dilemma en wilde ook graag tweedehands gaan kopen, echter zijn de goedkope wasmachines etc vaak niet bepaald zuinige modellen. Nu was/is er dit weekend bij de mediamarkt de 21% btw actie waardoor je echt wel flink korting krijgt. Zijn zo geslaagd voor een super zuinige wasmachine en koelkast. Het verbruik tussen een energiezuinige en een die dat wel is kan in een jaar tijd wel de helft van de kosten schelen. Dat duurdere in aanschaf heb je er dus zo weer uit.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:24

Mijn wasmachine kwam van bcc 275 geloofk van zanussi was top wasmachine en nieuw

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:28

Ik heb een hele zuinige van Indesit. Kostte maar 210 euro bij ao.nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:29

Je hebt vaak ook met de oudere dat ze inderdaad niet heel energiezuinig zijn, en ook vanbinnen kunnen ze dus weggeroest zijn. Dat zijn dingen die je aan de buitenkant of met een keer testdraaien niet ziet. Vetluis kan er ook nog in opgehoopt zijn. Wij hadden een Bosch, tweedehands, die dus compleet weggeroest bleek. Was er niet aan te zien.

Ik heb een wasmachine die 3 jaar terug toen ik hem kocht, beste keuze was bij de consumentenbond. Heb er 350 euro voor betaald. Is een Samsung. Ding is fantastisch :D toen onze droger stuk was heb ik er nu eenzelfde type bijbesteld maar dan droger variant. 350 euro voor een super zuinig apparaat (ik merkte het in de energierekening!) die toch zeker wel 10 a 15 jaar meegaat vind ik een goede deal. Dan kan ik er wel eentje voor 100 euro tweedehands doen, maar als ik elke 3 jaar hem moet vervangen en mn energierekening stijgt weer dan weet ik het wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:34

Ik zou een wasmachine nooit tweedehands kopen :n je weet nooit hoe het ding onderhouden is. Sommige dingen krijg je niet meer schoon en fris en dan kan je alsnog een nieuwe kopen.
Bovendien is een goede wasmachine geen overbodige luxe en wel de moeite waard om geld aan uit te geven. Van een goedkopen krijg je echt spijt weet ik uit ervaring :')
Een droger heb je niet perse nodig dus dat zou ik dan niet doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:39

10 tot 15 jaar voor een wasmachine is wel heel optimistisch. Wij hadden een goedkoper segment Bosch (nog steeds 500 euro) die na 6 jaar de geest gegeven heeft. Is nog wel te repareren, maar kosten zo rond de 250 euro, dan heb ik liever een nieuwe. Verkoper in de winkel gaf ook aan dat met de vloeibare wasmiddelen die vaak flink overgedoseerd worden en de koude wasjes die we draaien 10 jaar met 1 wasmachine bijna een uitzondering is geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:40

Bij mij gaat er minimaal eens per week een 95 en een 60 was doorheen. :j En als je inderdaad een beetje oppast met vloeibaar halen de wasmachines die leeftijden nog wel. Onze oude wasmachine (tweedehands) heeft het overtroffen ondanks dat hij weggeroest is, droger heeft het ook gehaald :D