Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik had beide keren iemand via via, dat vind ik toch het prettigst ipv een wildvreemde via Marktplaats. De eerste kwam wekelijks 3 uur per keer en de andere kwam om de week 4 uur. Het 1e had mijn voorkeur, maar die 2e woonde wat verder weg.. Ik betaalde 12,50 per uur. Ze kwamen op een vaste dag zodat ik alles op kon ruimen (ik leegde de prullenbakken en zorgde dat tafels, badmeubel en aanrecht leeg waren) en ik was dan altijd aan het werk, ze hadden een sleutel (vandaar ook liever iemand viavia
) 
Vjestagirl schreef:ik ken niemand die "een poets" heeft, iig niet hier iemand in de buurt. Daarom vind ik het ook zo lastig.
Wat is redelijk om te verwachten dat er gedaan wordt in een bepaalde tijd? Stel dat ik graag wil dat iemand stofzuigt en dweilt, stoft, het toilet schoonmaakt, de badkamer schoonmaakt en de keuken schoonmaakt. Eens in de zoveel tijd ff de ramen zemen aan de binnenkant (buitenkant wordt al gedaan). Wat is dan een redelijk tijdsbestek wat iemand nodig heeft?
tot 2x toe

Fish_n_Chips schreef:Mijn ouders betalen iemand om schoon te maken. Zij komt elke dinsdagochtend (8.30-12.00 met een pauze) en één keer in de 4 weken ook op dinsdagmiddag, dan doet ze een deel van de bovenverdieping (een deel = alles behalve de slaapkamer van mij en mijn zus, die doen we zelf). Ze doet elke week een ander deel van het huis.
Zij komt 1 a 2x per week en doet elke keer een ander deel van het huis. Ik zou niet weten wat het loon is.