In de vriendengroep van mijn ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen_vH

In de vriendengroep van mijn ex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 20:19

Hi,

Net had ik hier ook een topic, toen het uit ging met mijn ex.­ Ik zal ermee moeten leven en hoop dat bij hem ook alles kan bezinken.­ Hij zei wel dat hij graag vrienden wil blijven en ik met iedereen om kan blijven gaan.­ De vriendengroep bestaat uit een aantal jongens en meiden, en nog 2 jongens die er een beetje los van staan.­ Met een paar heb ik veel contact, 1 meisje zie ik als een goede vriendin en een van de jongens los van de groep zie ik als een van mijn beste vrienden (hij mij ook zegt hij).­

Nu hebben ze mij de afgelopen tijd allebei heel erg gesteund toen het met kerst uitging met mijn ex, en ja ik heb er hartstikke veel over gepraat.­ Echter ben ik nu mijn best aan het doen het er niet teveel meer over te hebben, want dat is voor hun ook hartstikke vervelend als zij er niet tussen kunnen komen.­

Nu is het zo dat ik vandaag van die jongen een appje kreeg dat ik van het weekend niet bij hem langs hoef te komen, terwijl anderen wel komen.­ Hij heeft geen zin in mijn verhalen en dat hij er niet tussen kan komen zegt hij.­ Nu snap ik dat heel goed, want ik weet hoe ik zelf ben, maar heb het de afgelopen keren ook niet over mijn ex gehad alleen als er naar gevraagd werd..­ Ook appte ik die meid vandaag of zij in februari mee naar de film wil, en heeft zij met de andere meiden uit de groep al afgesproken.­ En toen ik zei dat het mij leuk leek om met zn alle te gaan kreeg ik alleen maar: Sorry, andere keer.­

Door mijn ex ben ik dus in deze vriendengroep beland, en iedereen steunt mij ook en zeggen ook bevriend met me te willen blijven.­ Maar nu al merk ik aan zulke reacties dat het toch meer van mijn kant komt dan van hun kant.­ Ik ben hier nu zo verdrietig van, want elke keer als ik vrienden maar valt de hele vriendschap weer uit elkaar en dat dreigt nu opnieuw te gebeuren.­ Verder ken ik op andere plaatsen hier en daar wel mensen, maar echt goede vriendschappen zal ik weer helemaal vanaf punt 0 moeten opbouwen.­

Ik weet nu niet wat ik hiermee moet...­ moet ik maar gewoon al het contact verbreken en van hun afwachten, of nog steeds af en toe initiatief tonen? In het verleden bouwde mensen ook steeds de vriendschap af en kwam opgeve moment ook het initiatief alleen maar van mij.­ Ik ben daar heel erg gekwetst door geweest, en ben zo bang dat dat nu weer gebeurt.­ Ik zou nog zo graag met iedereen blijven omgaan, en kan naar mijn idee ook prima vrienden blijven met mijn ex.­

Anoniem

Re: In de vriendengroep van mijn ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:50

Jeetje wat vervelend.. Heb je geen vrienden buiten zijn vriendengroep om?

En je schrijft dat "Hij er niet tussen kan komen" Misschien vinden ze dat wel vervelend?

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 20:54

Relaxed schreef:
Jeetje wat vervelend.. Heb je geen vrienden buiten zijn vriendengroep om?

En je schrijft dat "Hij er niet tussen kan komen" Misschien vinden ze dat wel vervelend?

Ik heb wel een vriendin maar die woont een eindje weg. In het verleden verwateren vrienden ook continue, en blijft het initiatief alleen maar van mijn kant afkomen. Ik heb toen wat verkeerd gedaan en nudus weer. Ik probeer er wel op te letten maar sommige momenten gaat het mis. En het erge is nog dat die jongen wel duidelijk is maar dat hij ook dondersgoed weet hoe hard ik aan mezelf werk en me dan op zo'n manier laat vallen ookal bedoeld hij alleen dit weekend.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:00

Veel mensen vinden het lastig om met een relatiebreuk om te gaan. Het is wel een beetje 'mens eigen' om partij te trekken, ook al is het niet nodig, omdat je vrienden blijft met je ex.
Loslaten is het toverwoord. De mensen die jouw vriendschap waard zijn, zullen wel contact houden. De rest zal jou ook loslaten. Niet omdat jij niet leuk bent, maar omdat ze het moeilijk vinden om te gaan met de ontstane situatie en te veel in problemen denken.
Maar denk maar zo; elke afgesloten periode is het begin van een hele nieuwe periode; maak daar het beste van en blijf dus niet in het verleden hangen! Succes! :-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:01

Vrienden blijven met de vrienden van je ex is gewoon lastig. Ik raad het af. Geef je ex ook de ruimte om even zonder jou te zijn. Maak het voor mensen niet ongemakkelijk.

Jij hebt je hart uitgestort en dat was misschien niet zo handig, maar het is gebeurd. Ce'st la vie.

Eigen vrienden zijn zoveel fijner, die staan achter je na een breuk, ook al jank je de ogen uit je kop.

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 22:40

Ja nouja ik dacht dus dat ik "echte" vrienden had, maar die zijn niet zo echt als dat ik dacht. Vond het door afgelopen vriendschappen al heel moeilijk mensen als vrienden te zien maar zij hebben mij toen de tijd ervan overtuigd dat ze vrienden wouden zijn en blablabla. En jahoor ik geloofde het en ben om ze gaan geven...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:43

En stel je nou voor dat je vrienden had die jouw exen nog overal bij vroegen. Dat is toch ook niet tof? Ik vind het echt heel vervelend voor je, maar ook wel een beetje egoïstisch van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:47

Vrienden blijven met de vrienden van je ex gaat eigenlijk alleen als het wederzijds is doodgebloed en je als vrienden besluit verder te gaan, en dat ook echt doet. Met mijn vriend is het 3 maanden geleden uitgegaan; we voelden het beiden niet meer. Nu zien we elkaar nog steeds af en toe, en ik ben ook nog steeds bevriend met zijn vrienden. Heel gezellig. :) Maar als de een nog wel wilt en de ander niet... dat gaat gewoon niet.

Ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje teveel de gebeten hond speelt. Nee, breakups zijn zeker niet leuk. Maar het gebeurt. Je kan die andere persoon niet besturen: hij is niet van jou! Hij is zijn eigen persoon, en hij wil niet meer. En daar kan je niets aan veranderen, hoe jammer het ook is. En om dan te gaan zeggen "Jahoor, ik geloofde het en ben om ze gaan geven..."... Soms lopen die dingen zo. Of ben je zo in je ex opgegaan dat je verder alleen nog maar bevriend bent met zijn vrienden? Probeer afleiding te zoeken, ga wat leuks doen. Met andere mensen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:55

Hé, dit heb ik net ook gelezen op een ander forum.

Sterkte allereerst. Een break up is altijd rot! Ik denk dat het raadzaam is bij jezelf (eventueel samen met iemand) na te gaan waarom je vriendschappen niet van hele lange duur zijn. Dat betekend heus niet dat je van jezelf een vervelende meid bent en zo te zien ligt het ook niet aan de energie die je in een vriendschap steekt, maar misschien heb je bepaalde dingen van jezelf niet door. Laat het je vooral niet te onzeker maken, maar probeer een oplossing te vinden. En vooral, laat deze vrienden lekker gaan, daar heb je dus ook niks aan!

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 22:56

Gebeten hond en egoistisch?

Nou ja, zoals je zelf zegt ik kan ook gewoon nog vrienden blijven met mijn ex en dat hebben we ook afgesproken. We voelen beiden niks meer voor elkaar, ik vind dat wel jammer maar de toekomst zal zich wijzen denk ik. Dus daarom snap ik niet waarom ze allemaal ineens zo doen. Ja ik heb inderdaad teveel over mezelf gepraat ja, dat was 2 keer toen ik bij mijn 'beste vriend' waarvan 1 keer op de dag dat het uit ging en ik bij hem terecht kon. En die meid toen ik met haar appte mij gelijk uitnodigen en dat ik kon blijven slapen etc. etc. dus ik ben inderdaad ingegaan op hun uitnodigingen, teveel dus en nu houden ze ineens af. Als hun ruzie hebben of dingen ben ik er ook altijd voor hun geweest. Dus aan de ene kant snap ik het dat ze even denken van pff ff rust maar aan de andere kant vind ik het van hun kant niet chill.

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 22:58

Mavelle schreef:

Sterkte allereerst. Een break up is altijd rot! Ik denk dat het raadzaam is bij jezelf (eventueel samen met iemand) na te gaan waarom je vriendschappen niet van hele lange duur zijn. Dat betekend heus niet dat je van jezelf een vervelende meid bent en zo te zien ligt het ook niet aan de energie die je in een vriendschap steekt, maar misschien heb je bepaalde dingen van jezelf niet door. Laat het je vooral niet te onzeker maken, maar probeer een oplossing te vinden. En vooral, laat deze vrienden lekker gaan, daar heb je dus ook niks aan!

Bedankt voor wel een fijne reactie haha. En inderdaad, ik ben me opzich van een aantal dingen wel bewust alleen het lukt me niet om het te veranderen hoe hard ik het ook probeer. Ik ben ook van plan na mijn tentamens met een therapeut of iets in gesprek te gaan. Had ik jaren terug al moeten doen, toen het niet lekker thuis ging. Ik ben de laatste jaren wel heel positief veranderd, maar dus niet genoeg. En de vrienden van nu kennen mij niet hoe ik jaren terug was dus die kunnen daar ook niks mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:59

Carmen_vH schreef:
Gebeten hond en egoistisch?

Nou ja, zoals je zelf zegt ik kan ook gewoon nog vrienden blijven met mijn ex en dat hebben we ook afgesproken. We voelen beiden niks meer voor elkaar, ik vind dat wel jammer maar de toekomst zal zich wijzen denk ik. Dus daarom snap ik niet waarom ze allemaal ineens zo doen. Ja ik heb inderdaad teveel over mezelf gepraat ja, dat was 2 keer toen ik bij mijn 'beste vriend' waarvan 1 keer op de dag dat het uit ging en ik bij hem terecht kon. En die meid toen ik met haar appte mij gelijk uitnodigen en dat ik kon blijven slapen etc. etc. dus ik ben inderdaad ingegaan op hun uitnodigingen, teveel dus en nu houden ze ineens af. Als hun ruzie hebben of dingen ben ik er ook altijd voor hun geweest. Dus aan de ene kant snap ik het dat ze even denken van pff ff rust maar aan de andere kant vind ik het van hun kant niet chill.

Maar je hebt wel gesmeekt of hij bij je bleef toen hij het uitmaakte?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:00

Mavelle schreef:

Haha jij zit ook op het VIVA forum! High Five!

Carmen_vH schreef:
Bedankt voor wel een fijne reactie haha.

Nou en bedankt hé? Zoek het ook maar lekker uit, ik snap ineens heel goed waarom jij in deze situatie zit :evaw:

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:06

Resistance schreef:
Vrienden blijven met de vrienden van je ex gaat eigenlijk alleen als het wederzijds is doodgebloed en je als vrienden besluit verder te gaan, en dat ook echt doet. Met mijn vriend is het 3 maanden geleden uitgegaan; we voelden het beiden niet meer. Nu zien we elkaar nog steeds af en toe, en ik ben ook nog steeds bevriend met zijn vrienden. Heel gezellig. :) Maar als de een nog wel wilt en de ander niet... dat gaat gewoon niet.

Dit heb ik op het moment ook met mijn ex. We zitten nog steeds in dezelfde vriendengroep, maar dat kan eigenlijk alleen maar omdat het al langere tijd niet werkte, we er allebei achterstaan en het dus is 'doodgebloed'.

Ik denk ook dat als jij nog gevoelens hebt voor je ex, maar je ex niet voor jou, dat het niet gaat werken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:07

Carmen_vH schreef:
Bedankt voor wel een fijne reactie haha. En inderdaad, ik ben me opzich van een aantal dingen wel bewust alleen het lukt me niet om het te veranderen hoe hard ik het ook probeer. Ik ben ook van plan na mijn tentamens met een therapeut of iets in gesprek te gaan. Had ik jaren terug al moeten doen, toen het niet lekker thuis ging. Ik ben de laatste jaren wel heel positief veranderd, maar dus niet genoeg. En de vrienden van nu kennen mij niet hoe ik jaren terug was dus die kunnen daar ook niks mee.

Maar jij kan daar wel wat mee! Jij weet wat voor stappen je al gemaakt hebt en daar kan je best trots op zijn, want kritisch naar jezelf kijken is heel lastig en niet iets wat iedereen kan. Ik zou deze break up (zowel met ex als vrienden) proberen te zien als een nieuw begin en lekker op zoek te gaan naar mensen die je gezelschap wel waarderen. Ondertussen is het misschien handig bij nieuwe vriendschappen niet gelijk te close of te open te worden, zodat je nog even verder uit kan vogelen wat je aan jezelf wilt verbeteren.

Overigens vind ik het wel een rotstreek dat ze je nu beiden zo laten vallen, dat had ook wel anders gekund nadat je zo'n poos met ze om bent gegaan, ongeacht aan wiens kant ze staan. Soms kan je je zo in mensen vergissen..

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 23:09

Esaqar schreef:
Resistance schreef:

Dit heb ik op het moment ook met mijn ex. We zitten nog steeds in dezelfde vriendengroep, maar dat kan eigenlijk alleen maar omdat het al langere tijd niet werkte, we er allebei achterstaan en het dus is 'doodgebloed'.

Ik denk ook dat als jij nog gevoelens hebt voor je ex, maar je ex niet voor jou, dat het niet gaat werken.

Hey ik herken mezelf hier echt in inderdaad. Nou las iemand dat ik heb lopen smeken, en ja was inderdaad zo toen hij het uitmaakte. Ik hield teveel vast aan hoe het in het begin was, maar zo was het al een half jaar niet meer en dat besef ik ook gewoon. Heb het ook 2 keer met mijn ex over gehad, en kon zonder maar een traan te laten een goed gesprek voeren wat heel fijn was. Dus ja ik ben er wel overheen, en zie wel hoe het verder loopt. En dat weten onze vrienden ook dondersgoed maarja.

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 23:11

Mavelle schreef:
Carmen_vH schreef:

Maar jij kan daar wel wat mee! Jij weet wat voor stappen je al gemaakt hebt en daar kan je best trots op zijn, want kritisch naar jezelf kijken is heel lastig en niet iets wat iedereen kan. Ik zou deze break up (zowel met ex als vrienden) proberen te zien als een nieuw begin en lekker op zoek te gaan naar mensen die je gezelschap wel waarderen. Ondertussen is het misschien handig bij nieuwe vriendschappen niet gelijk te close of te open te worden, zodat je nog even verder uit kan vogelen wat je aan jezelf wilt verbeteren.

Overigens vind ik het wel een rotstreek dat ze je nu beiden zo laten vallen, dat had ook wel anders gekund nadat je zo'n poos met ze om bent gegaan, ongeacht aan wiens kant ze staan. Soms kan je je zo in mensen vergissen..

Ja mijn valkuil is inderdaad dat ik heel open ben, en ga dan ook gelijk teveel om mensen geven. Maar deze mensen ken ik nu dus al twee jaar lijkt me lang zat om een vriendschap mee op te bouwen, is niet dat ik ze nog maar net ken ofzo. En die jongen bedoelde het alleen voor dit weekend maar vind het alsnog hartstikke banketstaaf. Hij reageert ook niet meer op mijn appjes of iets dus weet ook niet wat ik hiermee moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:12

Dit zijn vrienden van je ex imo. Jij werd uiteraard in de vriendengroep opgenomen want je was vriendinnetje van.

Advies: andere vrienden zoeken.

Edit: been there done that. Vrienden van mij waren in eerste instantie gewoon vrienden van mijn ex. Nog steeds kan ik het goed met hun vinden en zeggen elkaar gewoon gedag, kletsen wat. Maar ik ga ze niet opeisen als mijn vrienden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:33

Maar je hebt het nog steeds over "onze vrienden", je blijft een "onderbuikgevoel" hebben dat het weer aangaat... Terwijl jullie niets meer zijn. Ik vind het een beetje overkomen alsof je de mensen "claimt" als jouw vrienden. "jouw" ex. Allereerst waren het eerst alleen je ex zijn vrienden, voordat hij jou kende. En als die vrienden nu toch nog doorhebben dat je er niet helemaal overheen bent, dan vind ik het geen wonder dat die vrienden voor je ex zijn kant kiezen, aangezien hij degene is die het heeft uitgemaakt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:50

Resistance ik ben het volkomen met je eens, maar ik denk ook dat TS nog intens verdrietig is. Op zo'n moment kan je een bepaalde situetie niet rationeel overzien. Ratio versus emotie is na een verdrietige ervaring een continue strijd.

TS ervaart momenteel zoveel heftige gevoelens en raakt niet alleen iemand 'kwijt' waarvan zij veel hield. Zij is tevens bang vrienden kwijt te raken, waar zij nu juist zoveel steun van nodig heeft.

Natuurlijk zijn dit in eerste instantie de vrienden van TS haar ex, maar ik kan mij zo voorstellen dat in de loop der tijd er bepaalde banden zijn opgebouwd. Zo ben ik nog steeds bevriend met het ex vriendinnetje van mijn ex haar broer. :') (snap je het nog?)

TS voor jou hoop ik dat je nog andere vrienden hebt waar je momenteel bij terecht kunt. Het is voor jouw ex vriend vast ook niet makkelijk ondanks dat hij de relatie verbroken heeft. Ik vermoed dus ook dat de vrienden is deze het zelf lastig hebben en hem niet te kort willen doen.

Mocht je je hart willen luchten mag je mij gerust een privé bericht sturen.

Maar echt, het leven is zoveel mooier als je iemand niet 'nodig hebt' en niet afhankelijk bent. Jouw andere topic doet mij meer vermoeden dat de relatie een soort verslaving is, juist door de ruzies en ergernissen zijn er momenten van euforie. Dat gevoel wil je natuurlijk blijven behouden en daar streef je terug naar. Ik kan je vertellen dat dit in mijn ogen geen gezonde relatie is. Een relatie is een aanvulling en geen invulling van jouw leven. En een ieder leert deze les in zijn of haar leven.

Vanuit hier een hele dikke knuffel!

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 17:52

Balou_k schreef:
Resistance ik ben het volkomen met je eens, maar ik denk ook dat TS nog intens verdrietig is. Op zo'n moment kan je een bepaalde situetie niet rationeel overzien. Ratio versus emotie is na een verdrietige ervaring een continue strijd.

TS ervaart momenteel zoveel heftige gevoelens en raakt niet alleen iemand 'kwijt' waarvan zij veel hield. Zij is tevens bang vrienden kwijt te raken, waar zij nu juist zoveel steun van nodig heeft.

Natuurlijk zijn dit in eerste instantie de vrienden van TS haar ex, maar ik kan mij zo voorstellen dat in de loop der tijd er bepaalde banden zijn opgebouwd. Zo ben ik nog steeds bevriend met het ex vriendinnetje van mijn ex haar broer. :') (snap je het nog?)

TS voor jou hoop ik dat je nog andere vrienden hebt waar je momenteel bij terecht kunt. Het is voor jouw ex vriend vast ook niet makkelijk ondanks dat hij de relatie verbroken heeft. Ik vermoed dus ook dat de vrienden is deze het zelf lastig hebben en hem niet te kort willen doen.

Mocht je je hart willen luchten mag je mij gerust een privé bericht sturen.

Maar echt, het leven is zoveel mooier als je iemand niet 'nodig hebt' en niet afhankelijk bent. Jouw andere topic doet mij meer vermoeden dat de relatie een soort verslaving is, juist door de ruzies en ergernissen zijn er momenten van euforie. Dat gevoel wil je natuurlijk blijven behouden en daar streef je terug naar. Ik kan je vertellen dat dit in mijn ogen geen gezonde relatie is. Een relatie is een aanvulling en geen invulling van jouw leven. En een ieder leert deze les in zijn of haar leven.

Vanuit hier een hele dikke knuffel!

Bedankt voor je bericht, en je hebt helemaal gelijk. Hij was inderdaad niet meer een aanvulling zoals eerst maar ik heb het laten overgaan naar een invulling. Ik denk dat dat ook een reden is dat het mis is gegaan. Nog steeds nu ik erover nadenk zie ik dat het voor nu inderdaad beter is, maar helaas voel ik nog wel dat ik een toekomst met hem zie. Alleen niet nu, want voor nu voelde het inderdaad niet goed hoe het gelopen is. Daarnaast heb ik zelf grote fouten gemaakt, en wil ook in therapie gaan om aan mezelf te werken (ik denk dat ik daardoor ook vrienden blijf verliezen). Ik hoop dat als ik aan mezelf heb gewerkt gewoon nog met iedereen bevriend kan zijn, ook met mijn ex. En dan zie ik wel wat de toekomst brengt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:45

Ik ben toevallig ook je andere topic tegengekomen, maar hier kon ik vanmiddag wegens tijdgebrek niet reageren. Als ik jou was zou ik zowel mijn ex als deze vriendengroep los proberen te laten. Het zijn de vrienden van je ex en op deze manier blijven jullie toch met elkaar "verbonden". Het klinkt allemaal heel lief en leuk om als vrienden uit elkaar te gaan, maar de realiteit is dat dit maar weinig ex-en daadwerkelijk goed afgaat.

Je hebt het steeds over het feit dat je nog een toekomst samen ziet; zolang je dit nog wil/voelt/voor je ziet is het echt beter om je niet teveel in zijn vriendengroep te mengen en je ex volledig los te laten. Je moet je ook beseffen dat zijn vrienden in een soort tweestrijd zitten en dit niet erg makkelijk is. Natuurlijk is er een kans dat het ooit goedkomt, maar het is niet uitgegaan zonder reden. Ga verder met je leven, doe leuke dingen en laat het los. Het doet nu even vreselijk pijn, het gemis is nu even ontzettend groot, maar dat went echt sneller dan je denkt. Ik ben na het beëindigen van mijn relatie (dit kwam van mijn kant) ook even een maand van de leg geweest, maar ik had daarna mijn leven echt weer op de rit en voelde me beter dan ooit.

Daarnaast wil ik je even meegegeven dat het als je ex het er steeds over heeft dat jullie elkaar wel weer zullen vinden, dat er vast wel een toekomst samen in zit, enz. Mijn ex-vriend stond er net zo in als jij en was er ook van overtuigd dat onze paden elkaar weer zouden kruisen. Uiteindelijk heeft dit ervoor gezorgd dat ik het contact volledig heb verbroken (en dus ook met onze gezamenlijke vrienden). Het is gewoon erg vermoeiend als je door wilt gaan met je leven, aan jezelf wilt werken en uiteindelijk je leven weer op de rit hebt, maar dat er nog wel een ex rondloopt die het maar blijft hebben over "ooit zullen we weer samen zijn". Het is uit. Het is klaar. Laat het los. ;)

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 23:14

Bedankt, met mn ex laat ik het inderdaad zo. Alleen die jongen is een van mijn beste vrienden en hij en zijn vriend zeiden ook heel duidelijk dat ze nog heel graag met me om wouden gaan.

Nu is het probleem alleen van kwaad tot erger gegaan. Hij had mij dus geappt dat ik afgelopen weekend niet hoefde te komen, omdat hij natuurlijk ff rust van me nodig heeft. Kwam er alleen niet helemaal lekker uit en voelde me eerst ontzettend rot, vandaar ook dit forum. Volgend weekend zou ik samen met hem en 2 anderen naar een feest gaan, maar die anderen kochten maar steeds geen kaartjes. Dus ik had een meid geappt van goh kopen jullie nog kaartjes want dan koop ik de mijne, maar vroeg me af of jullie me nog mee willen zus en zo. Zij snapte het natuurlijk niet helemaal en vroeg wat er aan de hand was. Nu ben ik weer veel te eerlijk en goed van vertrouwen geweest. Ik heb gewoon tegen haar gezegd van nou die jongen heeft dit en dat gezegd. Maar toen kwam ik weer bij zinnen en appte ik ook van nou hij zal het niet zo bedoelen dus sorry voor mijn app, ik voelde me rot en vandaar die rare gedachtes. Dus zij van nou prima we kopen binnenkort kaarten.

Nu blijkt dus dat zij alles in een denk ik andere versie aan die jongen heeft verteld en hij helemaal over de rooie is. Hij vind dat ik tussen mensen stook, en dat soort dingen. En ineens is ie ook boos dat mijn ex nu door mij niet meer bij hem durft te komen. Terwijl mijn ex tegen mij zei van goh je kan nog gewoon daar komen en ik kom soms ook lekker geen probleem (wij vertrouwen elkaar in wat we zeggen dus wat die jongen zegt zal hopelijk niet waar zijn)

Nu is het dus een groot drama. Die vriend van me heeft overigens ook PDD NOS en dingen kunnen vaak totaal verkeerd overkomen. Ik heb hem dus ook geappt dat het totaal niet bedoeld is om hem te kwetsen, en dat ik graag mijzelf wil verklaren tegenover hem en ik geen vriendschap hierdoor kwijt wil raken. Hij reageerde niet en toen ik hem belde appte hij dat ik moest stoppen met bellen en hij wel belt wanneer hij daar zin in heeft. Nu paar dagen laten rusten en vandaag toch maar eens geappt of hij me kon bellen als hij tijd heeft. Hele middag niks gehoord maar hij was wel soms online. Eind vd middag heb ik hem maar eens gebeld maar telefoon had ie niet bij zich dus nam niet op. Net zag ik ineens dat hij me heeft geblokkeerd.

Al met al is hij nu dus ontzettend boos omdat anderen dus rare dingen zeggen denk ik. Er is nieteens een drama. Ik was ook van plan de vriendschappen op een laag pitje te zeggen, maar af en toe nog wel contact te hebben.

Nu wil ik gewoon heeeel graag mezelf verklaren zodat hij het juiste verhaal hoort, en niet dat geroddel van andere geloofd want alleen hierom kan je niet zo ontzettend boos worden en blokken en alles. Heb hem nu fb bericht gedaan en gezegd dat ik mezelf gewoon wil verklaren en dat het dan verder prima is.

Ik wil niemand erbij halen maar wat kan ik doen, de rest van al die vrienden maken me niet uit maar deze jongen was een van mijn allerbeste vrienden en andersom ook zei hij en wou ook nog heel graag contact met mij behouden. Ik wil misschien zijn vriend even contacten, maar die wil ik er niet mee belasten en kan die vriend alleen maar bozer maken dus dat is geen optie. Nu zit ik erover te denken mijn ex maar te bellen om te kijken of hij mij kan helpen, want hij is ook goed bevriend met hem. Mijn ex zij toen de tijd nog dat hij nog graag wil weten hoe heet met me gaat en als er iets is hij me altijd wil helpen. Dus dit gaat nu niet over of ik hem terug wil of niet (wil mijn ex nu op dit moment niet terug, toekomst wijst zich wel), maar hij is wel altijd goed in bemiddelen en hij weet ook hoe goed bevriend ik met die jongen was.

Ik ben echt even het spoor bijster, want dit is de enige vriendschap die belangrijk voor me was.....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:17

Hij draait misschien vanzelf wel bij, het laatste wat je nu moet doen is overkomen als iemand die wanhopig probeert alles goed te praten. Laat het een weekje (of twee) rusten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:26

Laat het los.... je maakt jezelf gek door zo in een cirkeltje te blijven denken. Jij bent duidelijk geweest nou en die vriend is nu ook duidelijk door je te blokkeren daar kan je NU niks aan doen.

Ga een filmpje kijken en lekker slapen.... en ga morgen beginnen met je eigen leven ipv te bedenken wat anderen zouden willen dat je zou doen en hoe je het beste vrienden met de hele wereld kan worden.
Begin een nieuwe hobby, koop iets leuks voor jezelf.... je moet ten eerste je eigen beste vriendin zijn voordat je goede relaties met anderen aan kan gaan.