En ik woon er verder met plezier hoor, maar ik vraag me af of ik de enige ben die hier wat bedenkingen bij heeft.
Hier in het dorp is het ons kent ons(half, of soms maar een kwart). Dus als pietje een ongeluk of iets heeft gehad, en er gebeuren er hier nogal veel, dan weet binnen een dag heel het dorp het. Pietje is dan bijvoorbeeld met zijn auto in de sloot beland en heeft zijn been gebroken. Iedereen moet dat dan tegen elkaar vertellen en het liefst nog een beetje aangedikt, wat er toe leidt dat pietje aan het eind van alle verhaaltjes zelfs zijn been heeft moeten amputeren

mijn familie heeft daar ook een handje van en als ik dan vraag waarom ze het zo nodig over het ongeluk van een ander moeten hebben dan zeggen ze; uit interesse en medeleven. Maar naar mijn mening kan je de persoon in kwestie dan beter even bellen, appen een kaartje sturen om je medeleven te tonen dan tegen de buurman zeggen van he, heb je het al gehoord? Pietje van de dorpsstraat heeft een ongeluk gehad en moet zijn been misschien wel amputeren. Terwijl ze vaak anper weten hoe de vork nu echt in de steel zit.
Is dit dorp-eigen? Of mens-eigen? Of ben ik gewoon raar?