Steun jij goede doelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Steun jij goede doelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 13:28

Ik heb jaren een maandelijkse donatie gedaan aan het WNF en het KWF.
Vond het nu tijd om twee andere goede doelen te steunen. Weet alleen nog niet welke.

Steun jij een goed doel? Zo ja, welke? En waarom dit goede doel?

Anoniem

Re: Steun jij goede doelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:31

Ik doneer niet periodiek, meer sporadisch als ik het geld kan missen en een doel tegenkom waar ik volledig achter sta. Hier dus geen vaste doelen.. Mijn laatste donatie is naar de Witte Helmen gegaan, dat is een vrijwilligersorganisatie in Syrië die dient als een rijdende eerste hulp. Trekken mensen onder puin van gebombardeerde gebouwen vandaan etc. Het geld gaat direct naar hen, en is ook bedoeld voor hen.. Uitrusting maar ook medische hulp als zij zelf gewond raken of hulp voor de familie als een van de witte helmen overlijdt. Er staat een docu over op Netflix, mochten mensen geinteresseerd zijn.

Verder doneer ik altijd voeding aan de voedselbank als ze in de supermarkt staan.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:38

Zelf doneer ik vooral aan goede doelen die zich inzetten tegen dierenleed.
Standaard aan Sea Shepherd. Ben ook ruim 10 jaar donateur geweest aan Proefdiervrij maar werd daar op den duur naar van omdat ongeveer iedere maand werd gevraagd of ik niet meer wou doneren. Dan is het klaar voor mij hoor.
Verder doneer ik graag geld en spullen aan kleine organisaties in de omgeving.
Maandelijks breng ik wat balen voer en wat lekkers of leuks naar de plaatselijke kinderboerderij en zo nu en dan breng ik ook wat naar het dierenasiel.
Vind wel leuk om te doen, ik heb wat geld over en zij staan erom te springen, alle beetjes helpen :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:41

Op dit moment doneer ik aan geen goed doel. Maar het staat wel in mijn goede voornemens om volgend jaar sporadisch aan goede doelen te doneren. Wel elke keer een ander doel.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:49

Een particulier doel, zodat ik weet waar mijn geld naar toe gaat en hoe ze het besteden. Ik ben er zelf ook geweest en dat maakt het wel heel bijzonder. Het gaat om kinderen uit een sloppenwijk die basisschool en voortgezet onderwijs kunnen krijgen. Ik steun voornamelijk doelen die op mensen betrekking hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:54

Ik steun maandelijks de Nederlandse Hartstichting. Vind het belangrijk dat er veel onderzoek naar gedaan wordt omdat ik zelf mede dankzij de onderzoeken geholpen ben. Vind het daarom belangrijk dat er onderzoek blijft plaatsvinden en ontwikkelingen door kunnen gaan.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:55

Ik steun geen grote goede doelen omdat ik er totaal geen vertrouwen in heb dat het geld ook echt op de juiste plek terecht komt. Teveel goede doelen zijn al negatief in het nieuws geweest en teveel penningmeesters hebben al in de pot gegraaid.

Ik steun incidenteel kleine doelen waar je ook ziet dat en wat ermee gedaan wordt. Stichting Savannah steun ik zo het uitkomt, maar bv. ook gedoneerd aan de actie na het afbranden van de stal in Sommelsdijk laatst. Tevens 3 weken geleden spontaan op straat een buitenlandse (asielzoeker) meneer met 2 jonge kinderen geld toegestopt toen na 7 pogingen bij de geldautomaat er gewoon echt niets uit kwam. Hij wilde het niet aannemen dus heb ik het tussen zijn jas gepropt en ben zo weggelopen.

Ik moet dan ook een goed gevoel hebben bij datgene wat ik financieel steun, anders doe ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:57

Mirranda schreef:
Ik steun geen grote goede doelen omdat ik er totaal geen vertrouwen in heb dat het geld ook echt op de juiste plek terecht komt. Teveel goede doelen zijn al negatief in het nieuws geweest en teveel penningmeesters hebben al in de pot gegraaid.

Ik steun incidenteel kleine doelen waar je ook ziet dat en wat ermee gedaan wordt. Stichting Savannah steun ik zo het uitkomt, maar bv. ook gedoneerd aan de actie na het afbranden van de stal in Sommelsdijk laatst. Tevens 3 weken geleden spontaan op straat een buitenlandse (asielzoeker) meneer met 2 jonge kinderen geld toegestopt toen na 7 pogingen bij de geldautomaat er gewoon echt niets uit kwam. Hij wilde het niet aannemen dus heb ik het tussen zijn jas gepropt en ben zo weggelopen.

Ik moet dan ook een goed gevoel hebben bij datgene wat ik financieel steun, anders doe ik het niet.

Off-topic maar ik wou even zeggen dat ik dit echt een heel mooi gebaar vind, je bent vast een ongelofelijk mooi mens.

In hetzelfde rijtje heb ik het ook nog wel met dak- en thuislozen. Wil best kijken of ik wat muntjes in m'n portemonnee heb als iemand het vriendelijk aan me vraagt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:03

Ik steun financieel iemand die ik persoonlijk ken in Afrika. Zo kan hij naar school blijven gaan en nu gaan studeren en dan met zijn werk de hele familie onderhouden :j

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 14:06

Mooie dingen komen er voorbij!!
Ik doneer ook aan de voedselbank als ze daar een actie voor houden in de supermarkt inderdaad. En af en toe haal ik iets te eten/drinken voor de daklozenkrant verkoper.

Ik heb nu Brooke, stichting vluchteling en stichting Amsterdamse zwerfkatten uitgekozen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:08

Nee, geen goede doelen zoals WNF, Unicef, GIRO 555 o.i.d. Ik ga niet het loon van deze topmensen betalen. Je hoort bijna nooit wat er met je geld gebeurt en ik heb zelfs smeekbrieven gehad of ik niet meer kon geven :roll:

Ik geef wel elk jaar rond kerst een leuk bedrag aan het Leger des Heils hier. Die zit hier om de hoek en dan weet ik zeker dat het geld goed wordt besteed. Ook geef ik regelmatig wat extra als ik spullen voor de konijnen / hond koop bij het dierenasiel. Dat doe ik liever :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:14

Ik doneer al jarenlang aan het kngf..

(blindengeleidehonden)

Altijd leuk, je krijgt online altijd een update hoe t gaat met "jouw adoptiepup"..

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:16

Ik doneer geen geld maar wel spullen en voedsel aan bv dierenasielen.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:27

Haha, dank je Emmaa ;)

Ik zie best ook veel goede doelen voorbij komen waarvan ik ook heel goed snap dat die gesteund worden. Die van verootjoo spreekt me ook wel aan. Top hoor en je ziet ook meteen waar je het voor doet +:)+

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:36

Ik steun stichting Brooke hospital for animals. Zij zorgen voor degelijke medische zorg en verzorging voor de werkdieren (ezels en paarden) in Egypte, Pakistan en India. Daarnaast geven ze ook lessen zodat de eigenaren weten hoe ze het best voor hun dier kunnen zorgen. Ze hebben klinieken en bezoeken ook afgelegen plaatsen om hulp te verlenen. Ik doneer al jaren en heb ze uitgekozen omdat ze het niet alleen voor dieren dragelijker maken maar ook voor de mensen daar. Zonder die dieren hebben de mensen geen inkomsten. Ik krijg een paar keer per jaar een blaadje thuisgestuurd waarin staat wat er onder andere gedaan is met het geld dat ze gekregen hebben. Staan echt hele mooie verhalen tussen waarbij Brooke het verschil heeft kunnen maken voor een eigenaar en zijn dier.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:38

Ik heb een Compassion-kindje geadopteerd en ik steun SOS Kinderdorpen. Daarnaast doneer ik incidenteel, zoals bijvoorbeeld aan Giro 555 en Serious Request Volgend jaar wil ik wellicht nog een ander doel steunen, maar ik ben me nog aan het oriënteren welk doel dat dan wordt.

Ik kwam laatst trouwens een interessant artikel tegen over geld geven aan goede doelen, wat naar mijn idee best een paar spijkers op de kop slaat:

Kies een goed doel zoals je een wasmachine kiest

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:40

Toen ik nog een telefoonabonnement bij Hollandsnieuwe had doneerde ik beltegoed dat ik over had altijd aan 4333 (meestal Artsen Zonder Grenzen, soms ook de dierenbescherming of warme kleren voor daklozen), maar het stomme is dat ze je daarna steeds gaan bellen om te vragen of je meer of vaker wilt geven. Dat maakt het nogal onaantrekkelijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:43

Ik vang een kat op voor een kattenopvang en betaal daar (bijna) alles voor, spullen die hier overbodig zijn gaan ook naar de kattenopvang en soms neem ik voer, kipkarkassen of houtkorrel mee of ik stort wat naar de dierenarts voor de dierenartspot/afbetaling openstaande rekening.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:45

Coconut schreef:
Nee, geen goede doelen zoals WNF, Unicef, GIRO 555 o.i.d. Ik ga niet het loon van deze topmensen betalen. Je hoort bijna nooit wat er met je geld gebeurt en ik heb zelfs smeekbrieven gehad of ik niet meer kon geven :roll:

Dit... ik doneer geen geld maar zet mijzelf hier en daar vrijwillig in of doe mee aan een wedstrijd voor het goede doel met mijn paarden :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:46

Ik doneer op eigen initiatief. Afgelopen week gedoneerd aan Marvintegenms. Hij wil een behandeling in het buitenland die hij zelf moet financieren. Ik heb ook gedoneerd aan stichtingambulance, zij laten laatste wensen in vervulling gaan. Brooke Hospital die jullie mogelijk kennen en stichting Aap. Zij vangen verwaarloosde apen op en laboratorium apen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:47

Ik steun een sponsorkindje via Compassion.
Elke maand gaat er een vast bedrag naar de stichting die ervoor zorgt dat dat bij de plaatselijke kerk terecht komt. Die zorgt er dan voor dat het kind naar school kan en kan worden voorzien van kleding, medicijnen etc. Ook de familie wordt hiermee geholpen. Het geld gaat niet direct naar de families, omdat er de kans dan is dat het wordt gebruikt voor de verkeerde dingen (drugs etc)
Het leuke is dat er ook brieven geschreven kunnen worden, dus ik krijg geregeld een brief van de familie en het kindje (wordt door de organisatie wel vertaald :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:51

Mijn grootste afknapper bij grote goede doelen was vooral dat ik constant op straat werd aangesproken, of zelfs dat er thuis aangebeld werd. Als ik dan aangaf dat ik al doneerde (heb een hele tijd Artsen zonder grenzen gesteund) was het inderdaad altijd of het bedrag niet hoger kon. Beetje allergisch voor dat soort dingen :o

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:52

Emmaa_ schreef:
Mijn grootste afknapper bij grote goede doelen was vooral dat ik constant op straat werd aangesproken, of zelfs dat er thuis aangebeld werd. Als ik dan aangaf dat ik al doneerde (heb een hele tijd Artsen zonder grenzen gesteund) was het inderdaad altijd of het bedrag niet hoger kon. Beetje allergisch voor dat soort dingen :o

Dat vind ik inderdaad ook altijd heel erg vervelend, ongeacht wat het 'goede doel' dan is, deze komen altijd direct op een 'doneer-ik-minder-aan-lijstje' voor mijn gevoel.. zo bedelen om mensen werkt volgens mij bij de meeste mensen wel averechts :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:03

Ik ben inmiddels donateur van Amnesty International geworden.

Maar inderdaad Emmaa_: ik heb bijvoorbeeld elke maand beltegoed over, en wilde dat steeds doneren via sms-donatie. Maar bijna iedere keer levert dat mij een ongewenst telefoontje op (en iedere keer dat je zo'n donatie doet, mogen ze dat wettelijk weer een keer doen.) Dat demotiveert wel behoorlijk moet ik zeggen.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:08

Hier op het moment niks meer,beetje klaar mee. Mijn man doneerde maandelijks geld aan het kwf. Ineens kregen we brieven of we niet meer Wilde doneren inclusief blanco accept giro. Toen kwamen de telefoontjes voor meer donatie,waarop mijn man duidelijk heeft gemaakt hier niet van gediend te zijn en dat ze blij moesten zijn met wat ze kregen. Vervolgens kwamen ze achter mijn telefoon nummer en belde ze mij of ik ook geen donatie wou doen,toen hebben we per direct opgezegd. Van dit soort praktijken zijn we niet gediend.