ik mag weer een beestje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 15:49

Mijn russische dwerghamster was vorig jaar doodgegaan, en nou vind ik het een beetje saai dus ik wil wel weer graag een huisdier op m'n kamer hebben, ik weet alleen niet wat voor een dier! Ik vind een grasparkiet of goudhamster ofzo wel leuk denk ik... wat voor (kleine) huisdieren hebben jullie en zijn die leuk?

Mijn vriendin heeft trouwens hele lieve jonge konijntjes waar ik er wel een van mag hebben, maar ik wil graag een dier voor in huis.. is het zielig om een konijn binnen te houden? het is geen dwergkonijn maar hij word ook niet zo heel erg groot..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 15:51

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 15:52

Wij hebben een knalgele kanarie. En hij is wel leuk en o zo schattig! Lovers

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 15:53

ja ik bedoel dus geen hond of kat want we hebben al 2 katten, maar een klein huisdier voor op m'n kamer om gewoon lekker mee te spelen enzo..

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 15:54

een tam ratje!! Zijn echt megaluek om mee te spelen enzo....of ga voor een fret, maar daar moet je er 2 van hebben, en heeeeel goed weten waar je aan begint, en daarom ben ik er ook niet aan begonnen Schijnheilig

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 15:56

hamster zou ik niet pakken, mijn vriendin heeft ze ook, dat zijn zon zenuwbeestjes, daar kun je helemaal niet fijn mee knuffelen...
Een ratje is wel keileuk, of een parkiet, maar weet je zeker dat de kat er niet bij kan Haha! Clown

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 15:59

Citaat:
Op 2001-09-15 16:53, schreef Ireentjuh:
ja ik bedoel dus geen hond of kat want we hebben al 2 katten, maar een klein huisdier voor op m'n kamer om gewoon lekker mee te spelen enzo..

Owww.. sowwie! Maar omdat je klein tussen haakjes had gezet Knipoog

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 16:06

ratten zijn inderdaad heel leuk, maar ook hier geldt (net als bij fretten) dat je er minstens 2 moet nemen. Dan wel 2 mannetjes of 2 vrouwtjes natuurlijk Haha!
een rat is nl. een supersociaal dier dat niet blij is als hij in z'n up zit, ook al besteed je er nog zoveel aandacht aan. Nadeel is dat ze niet zo lang leven, tegenwoordig mag je al blij zijn als ze drie jaar worden.
Konijnen zijn ook leuk, kunnen best binnen zolang je maar een ruim genoeg hok neemt en zorgt dat ze (ook konijnen willen graag een vriendje) vaak los kunnen banjeren.
Zelf heb ik 10 ratten, allemaal mannetjes die met z'n allen in een gigagrote kooi zitten. Ik vind het superleuke beesten.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 16:16

ohw, een konijn zou overdag ook best los mogen lopen op mijn kamer hoor (moet ik wel ff de electriciteitsnoertjes "weg doen"), maar dan heb je weer overal keutels liggen in je kamer... of kun je een konijn ook zindelijk maken? (misschien is dit wel een heeeeeele stomme vraag hoor Haha! )

ik ben trouwens al helemaal Lovers op 1 van de jonge konijntjes van m'n vriendin.. hij is bijna helemaal wit met grijze oortjes en een paar grijze minivlekjes, een andere is net zo maar dan met bruine vlekjes.. ook heel lief!! en misschien heeft ie hangoortjes want de vader heeft zulke oren en de moeder heeft gewone..

anders wil ik graag een parkiet (zo'n blauwe of paarse of een gele) ik vind ze zo kewl als ze iets kunnen zeggen!!! maar alleen mannetjes kunnen "praten" toch?
en maakt een parkiet 's nachts veel lawaai?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 17:28

Ik heb twee hangoortjes gehad, ze zijn (oh nee, waren) zoooo lief.. Lovers Lovers . Net hondjes, en als het kon, zou ik weer een hangoortje willen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 18:36

Ratten zijn idd, erg leuke tamme beesten. Maar een konijn kun je goed binnen houden. En er zijn er die je zindelijk kunt maken. Maar niet allemaal. Mijn 1e konijn bijv. was heel erg zindelijk terwijl mijn 2e konijn z'n keutels gewoon overal liet vallen, waar ie net liep. Maar voordeel is wel, je kunt die keutels zo opruimen (ze zijn hard en droog).
Je kunt een konijn gemakkelijk in een kooi houden als je hem maar gewoon ongeveer 1 uurtje per dag laat rennen en er mee knuffelt.

En over een grasparkiet. Ik heb er zelf 20 in een voliere! Ik vind het hartstikke leuke beestjes en ze zijn ook heel makkelijk tam te krijgen. Maar wat ik je wel aanraad, als je een echt hele tamme wilt, zorg dan dat je er maar 1 koopt. Zo gauw dat ze met meerdere zijn, worden ze niet zo snel heel erg tam.
En het maakt niks uit of je een mannetje of een vrouwtje neemt, ze praten allebei evenveel of juist weinig. Dat hangt van de parkiet zelf af en of er veel mee wordt gedaan (=spelen, praten, 'knuffelen' enz.) Zorg er wel voor dat je een jonge koopt en geen oudere, want die worden minder snel tam. (Ik spreek uit ervaring)

En oja, als laatste het hangt voor een deel ook van de parkiet zelf af, of ie heel erg tam wordt. Ik spreek uit ervaring! Ik heb 1 parkiet die is echt heel erg tam (speelt kappertje met mijn haar }> ) Maar ik heb er ook 1 en die heb ik nu al 3 jaar en die is nog steeds heel erg bang. Het gaat wel iets beter, maar het is nog niet zo'n gezellige parkiet. Dat komt doordat ik haar heb gekregen van de kinderboerderij waar ze was gedumpt.

Oeps, is weer een beetje lang verhaal geworden, maarik hoop dat je er iets aan hebt.
Oja, als je nog vragen hebt over konijn of grasparkiet pb dan maar ff...

Groetjes Astrid

coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 18:47

Ratjes!! Lovers
Maar een parkiet lijkt me ook errug leuk. Party!!

divana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 18:58

k heb n paardje, een hondje

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 19:09

Wij hebben 2 Gerbils (dat zijn een soort woestijnratjes geloof ik) *LOL* Ze zijn heel klein
dat moest toch Schijnheilig Ze zijn heeeeeeeeeel lief Lovers en heeel speels ze bijten aleen wel alles kapot wat je in de kooi gooi (wc rolletjes, hun plastic maar ze eten het niet op hoor) Lips are sealed Ze maken een heeeeeel schatig holletje van strooi en Slapen daarin
Ja je moet echt een Gerbil nemen die zijn zooooo schatig Lovers *LOL*
Wij hebben ook een cavia maar die is zo duf Gaaaap
Een konijn hebben wij ook (buiten in de ren) maar die zou ik niet op je kamer doen Verward
Kippen zijn ook leuk maar die zitten ook in de ren Haha!
Koe Koe Koe

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 19:54

of natuurlijk een Koe haha

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 20:29

cavia's Pling zijn ook heel euk klein & redelijk tam . en hangoor konijntjes Haha! zijn ook heel leuk .

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 20:39

Een (of twee) tamme rat(ten)!! Zijn superleuk om mee te spelen en te knuffelen (vooral mannetjes knuffelen graag) Ik heb er ook een gehad, een mannetje, helaas overleden Verdrietig Die was wel suuuperlief! Mannetjes stinken alleen wel meer als vrouwtjes. Ik wilde vroeger ook altijd een hamster, maar die slapen overdag heel veel en maken 's nacht lawaai. De meeste vinden het niet leuk als je ze overdag wakker maakt en heel veel hamstertjes bijten. Je hebt natuurlijk ook hele lieve, zoals die van m'n vriendin. Maar ook hele stoute... Knipoog

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 20:49

Als je aan ratten begint (maar ik geloof dat je al Lovers bent op een konijntje) dan niet 1 maar echt twee! Eentje is echt zielig. Mannetjes zijn wat rustiger en knuffeliger idd, vrouwtjes zijn lekker actief. Qua stinken maakt het niet uit, gewoon een kwestie van vaak genoeg verschonen.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 22:23

konijn
Haha!
of een poes Lovers

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 23:10

CAVIA!!!!
Die beesten begroeten je altijd zo leuk!! (althans, die van ons wel, ook als ze honger hebben of rond 6 uur de reclame pingel op tv horen Haha!)
oe-wiet -oe-wiet oe-wiet *stef onderneemt serieuze poging een cavia te immiteren*.... Haha!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:29

Hee dat doet onze cavia nou ook
Het is net een alarm want hij staat in de berging
en als je binnen komt dan doet hij heel hard piepen (of zoiets wat daar op lijkt Lips are sealed ) *LOL*

seleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:24

ratjes Lachen
Als je ze van een goede plek haalt zijn het echt zo'n lieve leuke beestje Lachen
Heb er zelf 9. zo knuffelen dat ze kunnen Lovers
Groetties