Vandaag heb ik een dag vrij en ik had mij voorgenomen om naar Centro-O te gaan een dagje. Ik heb er de hele week naar uit gekeken, totdat ik vanochtend om 7 uur wakker werd van moeders; Tine, ze willen een aanslag plegen in Centro, lijkt mij niet verstandig dat je gaat.
Ik heb meteen NOS geopend en vrienden geappt.
De meesten zeiden: Nee, ik zou niet gaan, ik voel me er niet fijn bij.
Sommigen zeiden: Lastig, maar er is beveiliging.
Ik ben gegaan maar ik heb niet lekker kunnen winkelen. Ik was er om 10 uur en bij de eerste winkel vroeg ik de cassiere hoe zij er tegenover stond. Zij zei dat ze 'angst' had, dat ze niet had willen werken vandaag en dat ze ook familie thuis had zitten. De politie en alle andere beveiligingsmensen die gisteren door Centro-O liepen hadden een diepe indruk achter gelaten bij haar.
Ik heb 2 vleugels niet gezien want eenmaal in de DM, waar ik mijn karretje zat te vullen, ging het alarm af. Niet het alarm bij de poortjes maar achterin. De winkelbezoekers stonden rustig om hun heen te kijken maar ik zag de cassieres met elkander communiceren. Vervolgens ging nogmaals het alarm af en toen heb ik als een wiedeweerga de winkel verlaten, mijn auto gepakt en terug naar Nederland gereden. Ik heb mij nog nooit zo bang gevoeld. Mijn knieën begonnen te knikken, ik werd zwak en mijn hart klopte door mijn ribben heen. Bizar.
Onbewust merkte ik dat ik en welke store ik ook kwam, keek waar de nooduitgang was. Ik hield mijn uitgang in de gaten richting de auto en voelde mij heel opgelaten.
Al met al een bijzondere ervaring.
Maar hoe denken jullie er over? Zouden jullie zijn gegaan? Denken jullie: Wanneer het mijn tijd is, is het mijn tijd? Ik ben benieuwd
Gevaar is er altijd, je kunt ook morgen onder een auto lopen of ongelukkig van je paard stuiteren.. Moet je gewoon niet teveel over nadenken.. Wij zijn een aantal jaren dan ook gewoon naar Egypte gegaan en ik ben dit jaar ook naar Turkije geweest.