Vriend in buitenland, ruim 24u geen contact. UPDATE pag. 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Vriend in buitenland, ruim 24u geen contact. UPDATE pag. 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 07:21

Oke, misschien overdrijf ik of ben ik veel te bezorgd.. maar mijn vriend is alleen aan het reizen door Indonesie. Ik ga 'm volgende week opzoeken in Bali.

Nu hebben we echt veel contact, voornamelijk via whatsapp. Elke dag appt hij me wat ie aan het doen is, en sowieso stuurt hij me altijd een appje om me welterusten te wensen.
Nu is het laatste contact gisterochtend 0430u geweest. 1130u daar. Daarna heb ik niks mee gehoord, en hij is ook om 0430u voor het laatst op whatsapp geweest.
Heb hem eergister nog telefonisch gesproken, hij vertelde dat hij met een scootertje wilde rond rijden en dat hij even aan het werk moest op z'n laptop voor z'n eigen website.

Inmiddels is het daar nu weer overdag, 1430u. Hele dag en nacht dus voorbij zonder één teken van leven. Heb hem gebeld, telefoon schakelt gelijk door naar voicemail. Heb hem gemaild (want: misschien telefoon kwijt o.i.d.), geen reactie. Hij heeft dus een laptop, slaapt de laatste paar nachten in een hostel met wifi (overal is wel wifi daar).

Ik maak me nu echt zorgen.. is dat overdreven? Of zouden jullie de ambassade vanmiddag gaan bellen, als hij bijv 36u niet te bereiken is?
Laatst bijgewerkt door Murthul op 22-12-16 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg met TS titel aangepast

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:23

Blijf ademen. Ik kan me voorstellen dat hij daar niet overal goed bereik heeft? Misschien heeft het flink geregend en ligt het internet eruit? (Het is daar niet allemaal zo goed geregeld als hier).
Ik zou het nog even afwachten, al kan ik me je bezorgdheid best voorstellen, hoor! Misschien is de batterij van zijn telefoon leeg?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:25

Nou ik zou er ook een naar gevoel bij hebben hoor, zeker als je normaal meer contact hebt met hem!
Weten zijn ouders hiervan?

Ik denk dat ik inderdaad nog even tot aan het einde van de dag zou wachten met verdere acties!

Maar ik begrijp je bezorgdheid!

Ben benieuwd!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:28

Ik snap dat je hier echt heel nerveus van wordt en dat het heel naar voelt!

Mijn vriend reist voor zijn werk enorm veel, ook naar landen als Iran. Soms is hij te druk of is er gewoon domweg geen internet. Dan hoor ik ook wel eens wat langer niets. Of hij stuurt zo'n appje met: ik weet niet of ik vertraging heb er was hier net een aanslag. Nou toen was ik wel echt helemaal hysterisch.

Ik zou even afwachten. Verder heb ik geen tips voor je, het is bij mij gewoon gewenning geweest. Probeer jezelf een beetje af te leiden en het is wel fijn om er even met iemand over te praten, dat lucht erg op!

Heel veel liefs en sterkte. Hou je ons in ieder geval op de hoogte?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 07:28

Ja ik probeer het haha! Ben echt goed om in rampscenario's te denken.

Maar vorige week ergens had hij onverwachts geen bereik, toen heeft hij een telefoon geleend van iemand met lokaal nummer, om me toch een berichtje te sturen.
Stel telefoon kapot; dan heeft 'ie z'n laptop nog. Stel wifi kapot; dan kan 'ie smsen. Of via internetcafe een FB berichtje sturen.

Maar goed kan allemaal gewoon iets simpels zijn. Toch voelt het niet oke :(:)

Hij vliegt morgen om 0900u NL tijd richting Bali. Als hij dat vliegtuig mist weet ik in ieder geval dat er iets niet oke is.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 07:30

Maar het stomme is. Ik ben echt een angsthaas eersteklas, zie overal gevaar. Dat weet hij uiteraard :D dat hij nu zolang niks laat horen past gewoon niet bij hem.

@Fortitude: lijkt me heel naar als je vriend zoveel weg is! Ik heb het al moeilijk met 3 maand, waarbij ik hem tussendoor opzoek in Bali en de laatste maand mee reis in Nieuw Zeeland :D

Z'n ouders weten hier nog niet van. Denk dat ik ze vanmiddag een appje stuur, als ik dan nog steeds niks heb gehoord.
Laatst bijgewerkt door Mloes op 22-12-16 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:31

Heb je het nummer van dat hostel niet? Of het adres?
Ik zou me nog niet te druk maken. Grote kans dat hij gewoon even geen bereik heeft, misschien gewoon een stroomstoring in de stad.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 07:34

8nnemiek schreef:
Heb je het nummer van dat hostel niet? Of het adres?
Ik zou me nog niet te druk maken. Grote kans dat hij gewoon even geen bereik heeft, misschien gewoon een stroomstoring in de stad.

Nee weet niet welk hostel hij zit. Al een paar dagen in dezelfde, t/m morgen.
En pfff ja. Je hebt vast gelijk. Straks gewoon naar m'n werk en maar afwachten tot ik wat hoor.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:35

Mloes schreef:
Maar het stomme is. Ik ben echt een angsthaas eersteklas, zie overal gevaar. Dat weet hij uiteraard :D dat hij nu zolang niks laat horen past gewoon niet bij hem.

@Fortitude: lijkt me heel naar als je vriend zoveel weg is! Ik heb het al moeilijk met 3 maand, waarbij ik hem tussendoor opzoek in Bali en de laatste maand mee reis in Nieuw Zeeland :D

Z'n ouders weten hier nog niet van. Denk dat ik ze vanmiddag een appje stuur, als ik dan nog steeds niks heb gehoord.

Ik ben ook zo'n doemdenker. Ik zou inderdaad anders vanmiddag gewoon eens aan zijn ouders vragen of ze wat gehoord hebben. Waarschijnlijk is er echt een stomme reden dat hij niks laat horen en kun je hier straks samen om lachen.

Achja het hoort bij zijn werk en hij vindt het heerlijk! Meestal is hij maar 1 week achter elkaar weg, dus dat scheelt wel.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:49

Ik zou me ook zorgen maken denk ik.
Raar dat die niks laat horen.
Sterkte TS.

Chocopasta

Re: Vriend in buitenland, ruim 24u geen contact.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:53

Oh daar zou ik ook heel zenuwachtig van worden!
Hopelijk hoor je snel iets :(:)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:02

Wat vervelend Ts! Ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten en snel reactie krijgt! :(:)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:11

Wanneer wijk je af van je normale bel/mail gedrag? Als je tas gestolen is. Of als je met een flinke buikgriep in bed ligt. Nou ja er zijn nog wel wat opties maar dit lijken me ee meest voor de hand liggende. Wel super vervelend voor je.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:13

Goh. Ik snap op zich je zorgen wel, maar aan de andere kant; die jongen is lekker aan het reizen, aan bijna de andere kant van de wereld.
Ik vind het sowieso nogsl wat om te verwachten dat hij iedere dag contact met thuis opneemt eigenlijk.

TS niet te druk maken. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je even niets hebt gehoord. Hij neemt vanzelf wel weer contact op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:15

Overigens, over je opmerking dat als er geen internet is dat hij dan kan smsen; vergeet niet dat er ook nog steeds plekken op de wereld zijn waar je helemaal geen bereik hebt he en waar je dus ook niet kunt smsen ;)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 08:31

Goof schreef:
Overigens, over je opmerking dat als er geen internet is dat hij dan kan smsen; vergeet niet dat er ook nog steeds plekken op de wereld zijn waar je helemaal geen bereik hebt he en waar je dus ook niet kunt smsen ;)

Eens hoor. Alleen appt hij mij meer dan ik hem :D ik ben vrij druk met werk, vrienden, paard. Dan wil hij bellen, en komt het mij niet goed uit. Dus dat doet 'ie echt uit zichzelf, daarom vind ik het nu ook zo raar. Als ik een dagje niks laat horen, a la. Andersom is nog niet voorgekomen..

En hij zit al vanaf begin deze week op dezelfde plek. Dan zou er tijdelijk geen telefonisch bereik en internet mogelijk zijn ofzo. Dat kan natuurlijk.

Ennn we wachten nog 'vrolijk' af :-)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:39

Ik ben ook zo'n doemdenker als jij TS, ik zou ook bezorgd zijn. Maar er is vast niks ernstigs aan de hand!

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:03

Oei, dat zou ook niks voor mij zijn. Ik ben echt een stresskip wat dat betreft.
Ik hoop dat je gauw wat hoort van hem!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:14

Ik zou ook bezorgd zijn ts. Hoop dat je snel wat hoort.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:19

Vervelend hee. Mijn eerste gedachte is ook dat er daar gebieden zijn met echt 0 bereik. Mijn vriend is ook in Indonesië geweest en van hem hoorden we ongeveer eens per 4 dagen wat :+ De andere tijd zat hij in vulkanen ofzo.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:25

Ik herken je gevoel wel en dan zit mijn vriend gewoon in Nederland. Als ik daar langer als gewoonlijk niets van hoor dan ga ik ook van alles in mijn hoofd halen terwijl als ik rationeel denk ik weet dat dat ook wel eens kan gebeuren. Hopelijk krijg je vlot weer contact.

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:26

Waar in Indonesië zit hij nu?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:30

Ik snap je gevoel heel goed hoor ts, vooral als jullie normaal wel veel contact hebben. Hopelijk hoor je snel weer van hem.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:31

Jeetje wat vervelend voor je TS. Hoop echt snel dat je weer iets hoort van je vriend. Het enige wat je nu kan doen is afwachten tot een berichtje van je vriend komt. Snap ook heel erg goed dat het moeilijk voor je is. En misschien zit je vriend nu in een omgeving waar het bereik heel erg slecht is.
Ik zal ook bezorgd zijn hoor , daarom geef ik je een :(:)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:33

Dikke :(:) voor jou TS! Ik ben zelf ook zo'n angsthaas, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je dit niet tof vindt. Maar iedereen hierboven heeft ook wel gelijk: er zijn zoveel redenen te bedenken waarom hij even niks kan sturen. Ik hoop dat je snel weer wat van hem hoort!