Hoelang per dag praat je je tegen jezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Hoelang per dag praat je je tegen jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 22:10

Nou bij mij is het echt 24 uur per dag raak, ik praat en praat en praat en praat... Ook als ik alleen thuis ben klets ik de posters van de muur hahaha! Maar hoe zit dat bij de medebokkers? Staat daar het solomondje ook niet stil? :')

pinkie87

Re: Hoelang per dag praat je je tegen jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:18

Echt praten hard op of ook in je hoofd. Want ik ben altijd als ik aan iemand wat moet vragen de vragen met desbetreffende antwoorden 1000x aan het herhalen in mijn hoofd. En dat gaat dus altijd door

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 22:19

pinkie87 schreef:
Echt praten hard op of ook in je hoofd. Want ik ben altijd als ik aan iemand wat moet vragen de vragen met desbetreffende antwoorden 1000x aan het herhalen in mijn hoofd. En dat gaat dus altijd door

hardop praten :) Hoe lang?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:20

Hier ook de hele dag :D
'snachts soms als ik anderen moet geloven, haha :+

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:23

Haha wat grappig!
Ik betrap mezelf er ook wel eens op; vooral dat ik mezelf dan een vraag stel en dan antwoord geef haha.
'even kijken hoe laat zal ik op boodschappen gaan doen' 'Mm rond drie uur dan kan ik nog even huiswerk maken' 'mm ja. Ja goed'
En dan natuurlijk al mompelend :p Vind het zelf wel gezellig eigenlijk haha

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:23

Ik 'praat' tegen dingen: 'je mag wel aan gaan hoor' tegen de gasaansteker die moeilijk doet.
Of 'oké....jij mag ook wel weg' tegen melk die over datum is :D
Verder praat ik alleen tegen de katten (of andere dieren)
Echt in mezelf praten doe ik niet,wel 'hoor' ik mezelf in mijn hoofd als ik me dingen afvraag. ('Had ik de deur nou op slot gedaan?')

Hoe lang,zou ik niet weten :)

Edit: typo

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:28

Ik praat echt tegen alles wat los en vast zit, continu. Mijn laptop, dingen in het huis, katten in het asiel.

Heb zelfs een keer gehad dat ik niet doorhad dat een mede-vrijwilliger van het asiel binnen kwam terwijl ik een verblijf aan het schoonmaken was en een uitvoerig met een kat stond te praten. Ze keek me aan alsof ik gek was geworden :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:28

Constant, vooral in de auto merk ik dat het echt erg is. :+ Of ja, tegen mijn paarden vertel ik ook hele levensverhalen :P

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:29

Fijn om te horen dat anderen het ook doen! Is meest in mijn hoofd, maar soms ook hardop, en dan schaam ik me kapot als ik betrapt word. Heb zelfs al gedacht dat ik psyschiatrische hulp nodig had hiervoor, maar gelukkig ben ik toch nog niet zo abnormaal... of ben ik in ieder geval niet de enige... :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:33

Ik praat echt bijna nooit hard op tegen mezelf! Haha ben ik nu een uitzondering?
In mijn hoofd is er geen moment stilte trouwens, maar hard op (volgens mij) eigenlijk nooit.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:43

Britt_Sisi schreef:
Ik praat echt bijna nooit hard op tegen mezelf! Haha ben ik nu een uitzondering?
In mijn hoofd is er geen moment stilte trouwens, maar hard op (volgens mij) eigenlijk nooit.

Precies dit eigenlijk. /3

Cinzia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:46

Ik ook eigelijk nooit.
Wel echt bijna non stop door in mijn hoofd, echt bijna niet normaal veel over alles xD. Maar nee eigelijk nooit hardop.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:02

Ik ben wel benieuwd wat jullie bespreken met jullie posters, laptops en andere dingen in huis?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 23:20

Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd wat jullie bespreken met jullie posters, laptops en andere dingen in huis?

Dat wil je niet wéten! :') _O-

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:22

Ik praat vooral hardop tegen mezelf :P
En inderdaad zoals hierboven al beschreven wanneer voorwerpen niet meewerken bijvoorbeeld.

Ik praat trouwens ook tegen mijn eten als ik biefstuk eet. Ik ben echt gek op een goede biefstuk van Willie 265 en zeg ook hardop dat ik haar zo lekker vind. Het was overigens ook niet zo'n lieve koe, dus daarover wil ik ook nog wel eens praten tegen mijn vlees :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:23

Hardop ja , als ik onzeker ben als ik het druk gehad heb ik frustratie heb . Oh ja ook voorwerpen :j

In mijn hoofd nog veel drukker :+

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:25

Goof schreef:

Als iets niet meewerkt (wat gewoonlijk mijn laptop is) dan kan ik heb volledig uitfoeteren. Gemiddeld gesprek gaat als volgt:
Ik terwijl ik werk op m'n laptop: "Nee, ik wil niet updaten. Doe dat maar lekker een andere keer."
Laptop: *update midden in de nacht*
Ik 's ochtens vroeg: "Was dat nou nodig? Was dat daadwerkelijk nodig?"

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:02

Ach zoals mijn zus laatst zei (was wel gejat): Soms praat ik tegen mezelf, en als ik dan wat grappigs zeg dan moeten we allebei lachen :))

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:03

De hele dag door. Als er niemand anders in de buurt is hardop, anders voer ik hele gesprekken in mijn hoofd. :=

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:05

Ik klets heel wat af tegen mezelf, ik leg mezelf vaak dingen uit. Soms in het Nederlands, soms in het Engels. Het voelt ook niet als tegen mezelf praten, maar meer tegen 'de imaginary persoon op de bijrijdersstoel'.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:06

Nee ik klets wel de hele dag tegen mn dieren. Ik zeg ook gedag als ik ga en als ik weer thuis ben, vraag of iedereen lekker geslapen heeft etc :+

Tegen apparaten praat ik alleen als ze t niet doen maar dat is geen taal om op bokt te zetten :o

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:21

Jup herkenbaar ik praat zelfs tegen me scooter :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:29

Ze zijn het bij mijn paarden al lang gewend dat ik die luidkeels begroet als ik uit de auto stap. En dat ik dan vraag hoe het met ze is en zo. Wie die puinzooi heeft gemaakt. :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:43

Hier nog iemand die hele goede gesprekken met zichzelf en met voorwerpen voert :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:10

Goof schreef:

'Moet je dit nu echt doen?' 'Komaan vriend je mag wel op schieten nu..' En m'n auto heeft een klein probleempje dat ze niet vinden vanwaar het komt, die geeft een seconde of twee motor-storing (is wel weer even geleden bedenk ik me nu) waarbij hij dus even niet meer goed op trekt. (Hij blijft rijden maar z'n 'pk's ' lijken even weg.) Soms doet hij het zo lang niet dat ik het haast vergeet (zoals nu) soms een paar keer op een rit, dan gaat 't van 'nee Dobby manneke we gaan niet beginnen, gewoon vooruit als ik gas geef ... Niet moeilijk doen '
Vooral mijn auto verpersoonlijk ik. :') bied ook netjes m'n excuses aan aan 'm als ik niet goed schakel. :') en tegen m'n mede-weggebruikers die me toch niet horen.... 'Zou je dat wel doen?' 'Lijkt me niet zo'n strak plan..' Of 'Wtf ga jij nou proberen :oo'