Hoe maak je het uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

Hoe maak je het uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 13:58

Hallo allemaal,

voel me raar om dit te moeten vragen op Bokt... Zo iets vraag je toch niet op een internetforum? Maar ik heb het gevoel dat ik het aan niemand anders durf vragen omdat ik me er zelf voor schaam... ;(

Ik ben een meisje van 17 en ben samen met een jongen van 18. We zijn bijna 9 maanden samen, een echte prille relatie dus nog ... Ik voel me opeens niet meer thuis in de relatie en we hebben constant ruzie. Ik sms hem liever de hele dag niet en als hij me kust voel ik niks meer... Ik heb lang, zeer lang nagedacht en getwijfeld... Ik ga het uitmaken...

Hoe doe je zo iets? Het is mijn eerste relatie, en ik wil hem niet het gevoel geven dat ik nooit van hem heb gehouden want dat is wel. Ik heb maanden hem zot graag gezien en ik heb maanden gedacht dat we nog heel lang gingen samen zijn (waarschijnlijk denk je dit altijd op het begin?)
Hoe hebben jullie dit gedaan met jullie eerste liefde? Tips zijn altijd welkom...
Wees a.u.b. vriendelijk, want ik voel me hier enorm slecht over.

Vele groetjes :(

Anoniem

Re: Hoe maak je het uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:00

Spreek met hem af, leg je gevoel uit en geef aan dat je niet meer met hem samen verder wilt.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:01

Op een rustig moment als jullie onder 4 ogen zijn eerlijk zijn over hoe jij je voelt. Er geen doekjes om winden, het niet uitstellen, dat maakt het alleen maar moeilijker (voor jullie allebei!)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:01

Altijd rot als je relatie niet meer werkt, maar denk dat eerlijk zijn toch het beste is.
Zou vragen of je naar hem toe mag komen of hij naar jou en dat je even wil praten. In dit gesprek gewoon aangeven dat voor jou het gevoel weg is en dat je denkt dat het beter is om het uit te maken, meestal gaan dit soort gesprekken ook gewoon vanzelf als je er eenmaal in zit.
Het is meestal wel even huilen, maar nog veel rotter als je hier mee blijft lopen

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:02

Relatie 1 heb ik uitgemaakt door een smsje. Toen was ik 17 en een half jaartje samen.
Relatie 2 heb ik persoonlijk uitgemaakt (hij was vreemdgegaan, en wou direct mijn sleutels weer hebben)
Relatie 3 heb ik persoonlijk uitgemaakt, heel lang gepraat maar van mijn kant was het klaar.

Relaties uitmaken is nooit mooi -O- en ik vind het vreselijk, maak liever kwaad een relatie uit dan dat het gewoon niet meer werkt.
Laatst bijgewerkt door _Mellanie op 14-12-16 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:02

Zulke dingen zijn lastig he? je hoeft je niet slecht te voelen hoor, dit gaat je misschien (of waarschijnlijk) nog wel vaker overkomen. Je bent nog jong en je bent aan het ontdekken wat je wel en niet wil en wat wel of niet bij je past.

Leg inderdaad uit wat je nu voelt en geef aan dat je geen verdere toekomst voor jullie ziet en dat je ermee stopt.
Tip: wees duidelijk, geef geen hints en draai er niet om heen. Als je niet duidelijk bent snapt hij misschien niet exact wat je bedoelt en blijft hij misschien hoop houden of denken dat jullie toch nog iets hebben.
Sterkte.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 14:46

En hoe begin ik zo'n gesprek het beste volgens jullie?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:56

Je kunt hem opbellen en vragen of jij bij hem langs kan komen om even te praten. Dan kan je uitleggen hoe je je voelt en dat je er liever mee stopt. Omdat jij dan bij hem thuis bent kan je ook weer gaan ipv dat je hem de deur moet wijzen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:01

Wat vervelend TS. Het is nooit leuk om het uit te moeten maken. Je hoopt toch altijd samen te blijven.

Ik heb mijn eerste relatie uitgemaakt tijdens het broodsmeren 8)7 .
Net als jij heb ik lang getwijfeld en nagedacht. We stonden in de keuken van mijn ouders brood te smeren en hadden het over iets onbenulligs en ineens viel bij mij het kwartje. Dit wil ik niet meer. 'Oja, ik wil het graag uitmaken'.
Geen inleiding ofzo. Arme jongen.

De tip van Golden Hero om naar hem toe te gaan vind ik trouwens wel een goede. Dan kun je weggaan als het klaar is.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:10

In een slecht nieuws gesprek begin je altijd door gewoon gelijk te zeggen wat er is. Ga niet een half uur (of 5 minuten) om de hete brij heen draaien of eerst mooi weer spelen. En laat het vervolgens inzakken, het is niet erg als er een stilte in een gesprek valt. Het geeft hem tijd om het te verwerken en laat hem ook even reageren zonder dat je gelijk in de verdediging schiet.

Vervolgens kun je het er verder over hebben. En hou het vooral bij jezelf, want hij kan niet twisten over jouw gevoelens :Y)

En de tip van xGoldenHero is een goede. Ik had ooit een (kersverse) ex die ik niet bij de voordeur vandaan kreeg.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:16

pompidou2602 schreef:
En hoe begin ik zo'n gesprek het beste volgens jullie?

Geef direct aan: "Ik wil even met je praten" of "we moeten even praten".
Niet er omheen draaien inderdaad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:26

Riddershow schreef:
In een slecht nieuws gesprek begin je altijd door gewoon gelijk te zeggen wat er is. Ga niet een half uur (of 5 minuten) om de hete brij heen draaien of eerst mooi weer spelen. En laat het vervolgens inzakken, het is niet erg als er een stilte in een gesprek valt. Het geeft hem tijd om het te verwerken en laat hem ook even reageren zonder dat je gelijk in de verdediging schiet.

Vervolgens kun je het er verder over hebben. En hou het vooral bij jezelf, want hij kan niet twisten over jouw gevoelens :Y)

En de tip van xGoldenHero is een goede. Ik had ooit een (kersverse) ex die ik niet bij de voordeur vandaan kreeg.

De officiële communicatie regel voor een slecht nieuws gesprek is dat je binnen 1,5minuut in je gesprek het slechte nieuws moet melden.

Dus: ga naar hem toe, zeg: 'ik voel me niet zo fijn meer in deze relatie en wil er graag mee stoppen'. En klaar is Klara :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:29

Ik wil het uitmaken, ik waardeer je als persoon maar ik wil niet meer verder met je?

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:45

Oh meis, ik voel met je mee :(:)
Ik had dit gesprek met mijn eerste vriendje ook voor mezelf gepland, alleen ik kon het niet..
Ik vond het zo zielig en werd misselijk van het idee dat ik dat moest gaan zeggen.. Toen werd ik zo stil en bleek dat hij vroeg wat er met me aan de hand was, toen heb ik gelijk huilend alles eruit gegooid.
Luchtte onwijs op en hij is eigenlijk vrij snel weggegaan en "begreep het wel".

En ga inderdaad naar hem toe, zorg dat je ook snel weer alle spulletjes terug kunt geven enzo, scheelt ook een hoop gedoe..

Edit: enne, je ervoor schamen hoef je niet. Blijkt alleen maar dat je ook goed over zijn gevoelens na denkt / hebt gedacht :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:00

Oei, dit soort dingen zijn altijd lastig. Helaas is er geen handboek of format voor dit soort dingen, dat zou alles een stuk makkelijker maken.
Ik kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande tips, dus niet op de brij heen draaien maar geef hem ook de kans om te reageren. Dit zal voor hem ook niet makkelijk zijn.
Woon je nog thuis? Dan is het wellicht een idee om te zorgen dat in ieder geval één van je ouders thuis is, mocht je vriend wel moeilijk gaan doen, wat ik natuurlijk niet hoop, dan sta je niet in je eentje tegenover hem.
Ik wens je veel succes en sterkte hiermee.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:05

Bij mijn eerste "officiële" vriendje vond ik het echt verschrikkelijk en ik heb me in de tijd daarvoor echt niet fijn gevoeld, maar ik ben ook naar hem toe gegaan en gezegd, "ik vind het echt heel jammer, maar ik zie dit niet meer zitten.." Daarna had hij zelf ook wel in de gaten dat dit 'm niet ging worden en hij begreep het wel, we zijn nu, jáááren later nog steeds hele goeie vrienden :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:38

Omdat het topic beter past op Leven zonder Paarden verplaats ik het vanaf Mensenwelzijn en Sport naar Leven zonder Paarden.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 22:03

Ik heb eindelijk alles kunnen vertellen over hoe ik me echt voelde, en heb besloten om het nog eens te proberen... we zullen zien wat de toekomsr brengt... bedankt iedereen voor de steun!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:26

Wat heeft je doen besluiten om toch nog verder te gaan?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:10

Ik wil je veel succes wensen ts, maar ik durf niet te zeggen hoe lang het nou goed zal blijven gaan.

Ik zat in hetzelfde schuitje met mijn eerste vriendje. Ik was een jaar of 16 en we waren anderhalf jaar bij elkaar geweest. Het eerste half jaar was oprecht heel leuk, maar daarna kwam zijn ware "ik" naar boven. Ik heb nog nooit zo'n jaloers, bezitterig, en oprecht gemeen persoon ontmoet. Maar ja ik, zo jong en naief als ik was, liet alles maar gewoon gebeuren. Toen ik eindelijk de moed bij elkaar verzamelde om het wel uit te maken, heb ik hem verteld dat ik dit niet langer meer wilde en hem uitgelegd waarom. Hij begon vreselijk te huilen en heeft me gesmeekt om een 'tweede' kans (ondertussen was het eigenlijk al kans nummer 390892785 maar goed). En die kans heb ik hem gegeven. Ik kon gewoon niet tegen zijn huilen en had medelijden met hem.

Punt van dit verhaal: twee maanden later heb ik het alsnog uitgemaakt. Mensen veranderen heel moeilijk, en als jij zelf niet gelukkig wordt van een relatie: NIET DOEN. Een relatie hoort leuk te zijn. Natuurlijk is vechten voor je relatie niet verkeerd, maar als het vechten meer wordt dan het genieten is het al snel klaar. Of het nou je eerste relatie is, of je twaalfde. Zeker als je nog zo jong bent.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:15

Praten TS.. ik vind het altijd zo raar als mensen het zomaar uit willen gaan maken. Je moet praten in je relatie! Zodra je iets dwars zit!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:25

Heel herkenbaar! Maar je moet vooral doen wat goed voor jou voelt. Als jij het nog een kans wilt geven dan moet je daar voor gaan, maar zoals Sanne ook zegt, mensen veranderen niet zo snel. Zelf heb ik meerdere relaties gehad, varierend van 1 tot 2.5 jaar en uitmaken was nooit leuk. Soms moet je voor jezelf kiezen, ook al is dat ontzettend eng en verdrietig, uiteindelijk kom je er wel!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:29

Op uitmaken weet ik geen raad, het zal altijd even moeilijk blijven. Het enige wat ik je wel kan meegeven is dat je het absoluut niet moet uitstellen. Ik heb maanden met zo'n gevoel gezeten omdat ik de stap niet durfde te zetten (ging wel om een relatie van 5 jaar), dat gevoel sleurt je helemaal mee. Ik heb alles opgekropt tot de bom ontploft is, wij zijn dus niet op een goede manier uit elkaar gegaan, ondanks dat we wel een goede relatie hadden.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:49

Dit had k ook met mijn toenmalige vriendje. Waren bijna jaar samen toen kwam ie ermee dat ie wou uitmaken. Lang erover gepraat en besloten het opnieuw te proberen en dit maal alles gelijk eruit. Waren allebei opkroppers die elkaar liever niet lastig vielen met irritaties. Halfjaar later ging het alsnog uit want hij voelde niks meer. Voor al minstens een half jaar ... sinds dat gesprek hield ie dus al niet meer van me maar ws vond ie me zielig dus wou die nog proberen.

Maak alsjeblieft niet dezelfde fout ts, je doet niet alleen jezelf er pijn mee maar ook je partner.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:06

Je voelt niks meer tijdens een kus en hebt continu ruzie na 9 maand maar je gaat het verder proberen?

Wie houd je nu voor de gek?