Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tivoli schreef:Kijk even in dit topic van vandaag
[STW] Ontslag en WW
Denk dat je geen recht hebt op WW.
Dat is een noodvoorziening en niet geldig bij een vrijwillig ontslag nemen.
Ashleytjuhh schreef:Ik zou blijven tot je zeker iets nieuws hebtveel mensen werken tegenwoordig onder hun nivo.
Ik denk ook niet dat je ww krijgt wwnt je weigert zelf een verlenging. Dus eigenlijk neem je zelf ontslag
StalNollie schreef:geen recht op ww, maar ik zou als de donder solliciteren er zijn werkelijk genoeg banen zeker voor 40 uur. dan maar overal een beetje maar werk is er. en druk? tja wat is belangrijker, en je weet al langer dat er een einde aan komt en dat je het niet leuk vind? dus tijd genoeg.
Dus hop een schop onder je billen en vooruit. ( is maar goed dat er niet word uitgekeerd in zo'n situatie).
StalNollie schreef:negatief ben je zelf natuurlijk waarom ww aanvragen ?
omdat je al langer wist dat deze baan niet blijvend zou zijn?
kijk op indeed echt enorm veel vacatures voor vast/tijdelijk/parttime/fulltime
je kan zo overal aan de slag soms voor een tijd soms voor paar dagen. maar joh geld is geld toch?
Ir111 schreef:Ik snap dat je niet gelukkig bent maar waarom niet doorwerken in deze functie tot je wat anders hebt? Ik begrijp niet goed waarom het geen optie is om te blijven behalve dat je het niet leuk vindt en ver moet reizen. Dat klinkt zo vanachter mijn computerscherm niet direct als een reden om niet nog 1 of 2 maanden langer vol te houden en door te blijven solliciteren.
Janine1990 schreef:StalNollie schreef:negatief ben je zelf natuurlijk waarom ww aanvragen ?
omdat je al langer wist dat deze baan niet blijvend zou zijn?
kijk op indeed echt enorm veel vacatures voor vast/tijdelijk/parttime/fulltime
je kan zo overal aan de slag soms voor een tijd soms voor paar dagen. maar joh geld is geld toch?
Ik geloof dat je de situatie niet helemaal hebt gelezen en nu uitgaat van de topictitel, maar misschien is het wel handig om even de OP te lezen. De vragen die je nu stelt, staan namelijk in de OP.
Kleine toevoeging, werken via dit uitzendbureau betekent dat ik straks een hypotheek kan afsluiten. Die weken heb ik nodig, ik ging er vanuit dat het per 31-12 afgelopen zou zijn. Die tijd kon ik wel uitzingen. Nu willen ze me echter mogelijk langer hebben.
Een slimme meid is voorbereid op zo'n gesprek. Dus concrete informatie daaromtrent is meer dan welkom. Sollicitatietips vraag ik elders (in het werklozentopic) wel om.
Janine1990 schreef:Vervelende intimidaties door collega's zijn een reden. Dit gaat overigens niet om seksuele intimidatie hoor.
Wát baalde ik!!
Ir111 schreef:Oei, ja, ik kan me wel voorstellen dat je daarom wilt stoppen.
Aan de andere kant, je geeft aan uren etc nodig te hebben ivm een hypotheekaanvraag. Dat lijkt me nog belangrijker eigenlijk dan het wel of niet krijgen van een uitkering. In hoeverre is die intimidatie bespreekbaar met het uitzendbureau?
Ik zou de intimidaties bespreekbaar maken maar toch blijven. Volgens mij kleven er voor jou meer nadelen dan voordelen aan als je voortijdig vertrekt.
Kentaro schreef:Dat is toch juist het voordeel van via een uitzendbureau werken, dat je kunt gaan wanneer je wilt?! Ik heb ook ooit ergens via een uitzendbureau gewerkt waar ik het ook totaal niet naar m'n zin. Maar 'trouw' als ik was bleef ik daar zitten. Je mag maar een maximaal aantal dagen/uren via een uitzendbureau bij hetzelfde bedrijf werken. Op vrijdagmiddag kreeg ik te horen dat ik daaraan zat en dat ik maandag niet meer hoefde te komen....Wát baalde ik!!
Kun je niet bij het uitzendbureau aangeven hoe je erin staat en dat ze iets anders voor je zoeken?!?
Maar dan moet ik zelf wel iets hebben gevonden, juist omdat het blijven via dat uitzendbureau zo belangrijk voor me is.
Djilna schreef:Maar als je de verlenging hier aanneemt, kun je toch altijd nog een maand later alsnog opzeggen als er een andere functie is die je wel wil doen? Dat is nou net uitzendwerk, dat je ergens niet eindeloos aan vast zit.
Kun je dat niet met het uitzendbureau overleggen? Dat je hier 'wil' blijven zitten tot er iets anders beschikbaar is?