Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik snap dus helemaal je punt Yasmine. Je hebt ervoor gestudeerd, je bent veel beter onderlegd en dat is vaak ook nodig. Je weet waar je over praat. Ik heb bv een afgeronde opleiding én ervaring in het onderwijzen van kinderen. Ik vraag me af waarom daar niet voor betaald 'mag' worden.
Shadow0 schreef:Als mensen goedkoper bijles kunnen vinden, en jij de tijd er eigenlijk niet voor hebt, zou ik zeggen dat het snel is opgelost, dan gaan ze toch ergens anders heen?
En als er redenen zijn waarom ze liever bij jou komen (omdat je al werkervaring hebt, wat ouder bent dan veel studenten die bijles geven, omdat je de kinderen al kent, of om welke andere reden dan ook), dan heb je meteen ook de reden te pakken waarom je daar best wat meer voor kunt vragen.
Nico12 schreef:Als wij werken, respectievelijk HBO nivo en universiteit afgestudeerd, dan is het salaris met veel ervaring ongeveer € 12,- per uur netto per persoon. Dit is inclusief reiskostenvergoeding en reiskostentijd. Er is geen opbouw voor pensioen. Waarom moet jij dan meer vragen, mede je hebt geen speciaal iets waar extra investering inzit. Als ik klus als bijbaan, bijvoorbeeld pakketdienst, dan krijg ik daarvoor, per stop € 1, en kom ivm grote regio op bruto € 5,- per uur. Om geld harder uitgegeven dan er binnenkomt dat is vaak geen optie.
Sheran schreef:Dag allemaal,
Maar ik vroeg me wel af: hoe komt het dat bijles niets mag kosten?

Science90 schreef:Wat? 20 euro? Pfff
Ik werk voor StudentsPlus en krijg dan 10 euro per uur + eventueel reiskostenvergoeding. Vind ik meer dan genoeg. Ik bereid meestal ook sommen voor, dat kost dan een half uurtje.
Overigens geef ik aan bekenden ook particulier bijles en dan vraag ik hetzelfde.
Tuurlijk mag je als bevoegddocent meer vragen, maar waarom zou je als er goedkopere alternatieven zijn die ook goed werken?
Ik ben 4e jaars student en ga volgend jaar m'n onderwijsbevoegdheid halen.

ingvdh schreef:Waarom wil je voor een gediplomeerde paardrijinstructrice wel €40 per uur neerleggen maar niet voor een (bijna) gediplomeerde docent?
Als ouder zou ik liever investeren in de opleiding (en toekomst) van mijn kind dan een paardrijles dat leuk is maar mijn kind in de toekomst niet veel verder zal brengen.
In een jaartje tijd.