NYE van 2014-2015 was in principe erg gezellig. Maar met de vriendengroep waar ik mee ben (standaard met NYE en Koningsdag) gebeurd er altijd wel wat. 4 van de 10 waar we mee waren werden uit de club gezet in verband met een vechtpartij. Ik wilde wel blijven (eigen schuld dikke bult) maar het zijn meer mijn vriends vrienden en die wilde hij niet laten zitten. Ok, snap ik dus we waren alweer erg vroeg thuis. Zonde van het kaartje die we hadden gekocht maarja so far was het gezellig.
NYE van 2015-2016 was minder.
Wederom met het zelfde groepje. Elk jaar kiezen we een andere stad en zo waren we dit jaar in Leiden bij een jongen die daar woont. Alhoewel daar waren we eerst vervolgens gingen we naar een studentenhuis van jongens die wij allemaal niet kenden behalve die gast uit Leiden zelf. Oke apart maargoed het is oudjaarsavond en het is nooit te laat om nieuwe mensen te ontmoeten. We stonden buiten om 00:00 en een vriendinnetje en ik keken naar het vuurwerk. Tot het helaas vreselijk verliep. Er viel een pot om en jawel, precies onze kant op. Ik voelde die bolletjes vuurwerk uiteenspatten bij onze benen en voeten. Wat een pijn. Ik heb er niets aan over gehouden (waarschijnlijk door de honderd laagjes kleding die ik aan had) behalve wat blauwe plekken, lichte brandwondjes en een paar dikke bulten. Vriendin daarentegen een een enkel die drie keer zo dik was, flinke brandwond. Niet fijn om te zien.
Een gezin uit de straat heeft voor ons gezorgd, we waren zowat iedereen kwijt maar daarna vonden we elkaar weer terug. Toen nog op stap.. €30 betaalt voor een feestje die echt ruk was. En wederom werd er gevochten door een jongen uit ons groepje. Ik trok het niet meer van de hele happening en we zijn met z'n alle vertrokken rond 03:00. De eerste trein naar huis ging rond 6en.
Het was allemaal echt te rot voor woorden en ik ben er zo klaar mee dat ik lekker oud en nieuw ga vieren bij mijn ouders dit jaar. Heerlijk zoals vroeger, geen klote feestjes meer die je een fortuin kosten. Lekker thuis.
Maarja hier denkt mijn vriend natuurlijk anders over. Toen wij 1 januari 2016 in de trein naar huis zaten heb ik gezegd dat ik er klaar mee ben en gewoon lekker thuis blijf volgend jaar. Hij in de hoop dat ik nog wel bij kwam daarover.
Well, I'm not. Hij vindt het jammer want hij wilt het met mij en met zijn vrienden vieren. Maar dat gaat natuurlijk niet. Heb gezegd dat als hij lekker op stap wilt gaan hij dat gewoon moet doen. Zijn er meer mensen die helemaal klaar zijn met die feestjes waar het alleen maar gaat om hoe dronken je wel niet bent?

Kan niet wachten tot ik lekker weer eens thuis ben met O&N. Flinke schaal oliebollen en appelflapjes.
Geen gevechten en een super fijne sfeer! Ohja en een beetje safe kunnen kijken naar vuurwerk.

Verder wel heel gezellig allemaal, maar dat vuur hoeft van mij echt niet en vind ik super onnodig...