Sinds kort werk ik bij een klein IT-bedrijf op de Front-Office (nieuw gecreëerde functie, die ik nu met begeleiding van mijn manager en directie aan het invullen ben, 1 Fte).
Ik wist van tevoren dat het bedrijf een grote ambitie heeft om in het komende jaar flink te gaan groeien(van 25 -> 40/45 werknemers en misschien wel groter). Het inpassen van mijn functie is een van de stappen om die ambitie waar te maken en ik merk dat ze heel hard bezig zijn de new business en de teams zo snel mogelijk uit te breiden.
Dat betekend (denk ik) dat er in de toekomst voor mij doorgroeimogelijkheden gaan ontstaan. Mijn functie zal groeien. Enerzijds doordat er meer collega's komen die ik moet gaan ondersteunen in allerhande zaken, anderzijds omdat daar dan meer overkoepelende zaken bij komen en er meerdere processen bij gecreëerd moeten worden.
Nu ben ik voornemens mezelf daar goed op voor te bereiden, met een opleiding. Puur omdat ik heel graag bij dit bedrijf wil blijven, maar af en toe merk dat ik wat kennis en inzicht tekort kom om "verder te kijken dan mijn neus lang is", met oog op de toekomst.
Office Management lijkt mij het meest passend (lees: lekker breed) Facility Management zou ook een optie zijn die me erg aanspreekt.
Is er iemand op bokt die ervaring heeft met het halen van een Asociate Degree? Zo ja, wat zijn je ervaringen qua diepgang en studielast? Of heb je de volledige opleiding gevolgd? Op eigen houtje, of via je werkgever?
Ik denk dat het voor mij nog iets vroeg is, dit op kosten van mijn werkgever aan te vragen, maar wil het zeker bij mijn volgende gesprek aan bod laten komen!
Even voor jullie beeldvorming: Ik heb een Havo-diploma en heb daarna (verkort) mijn Paraveterinair-papieren gehaald. Wel werkervaring in het office management bij verschillende kleine bedrijven, maar geen relevante opleiding gevolgd.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

' maar nu zie ik het