Gescheiden ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Gescheiden ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 21:52

Hoi!

Ik zit momenteel in een vervelende situatie, echt een heel lang verhaal wat al drie jaar speelt. Mijn ouders zijn na 45 jaar huwelijk uit elkaar en dit speelt nu een tijd, ze zitten nu verwikkeld in een rechtzaak en het er is zo veel haat in het spel... Vreselijk. Ik ben heel lang best ongelukkig geweest en het ging stukken beter maar sinds gister weer een beetje down door wat gebeurtenissen.

Ik wilde altijd neutraal blijven, alleen dit is nooit gelukt waardoor ik mijn moeder al een flinke tijd niet gesproken heb. Zij kon niet accepteren dat ik 'normaal' wilde blijven omgaan met hem. Mijn vader zit veel in het buitenland en dat is prima zo. mijn vader en ik delen een huis en onze band is sinds dit alles sterk gegroeid.

Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? De rest van de familie steunt haar onvoorwaardelijk en schrijft hem af als de boe man, ik woonde nog thuis in die periode en weet dat dat niet waar is. Kerst staat voor de deur en ik denk dat ik maar gewoon ga werken deze kerst. Heb mijn vadedr gevraagd om lekker bij zijn familie in het buitenland te blijven (anders zitten we met zn tweeen aan tafel, leuk zeg) Mijn broer heeft mij uitgenodigd voor de kerst maar ik voel er toch niets voor om na zo'n tijd weer met mijn moeder onder ogen te komen. Er is teveel gebeurd en ik voel me nog steeds heel erg gekwetst door haar.. Ik voel me ook niet op mijn gemak tussen alle mensen die een bepaalde mening hebben over iemand waar ik wel goed contact mee heb en zelfs mee samen woon (ook al is hij er eigenlijk nooit)

Lang vaag verhaal, sorry hiervoor. Ik wilde het gewoon even kwijt.. Het echte verhaal is veel langer en te specifiek. Heb jij ervaring hiermee? Ouders die op latere leeftijd gingen scheiden? Hoe ging je ermee om?

Wat ik vooral mis is het hebben van ouders, we waren zo'n hechte familie. Altijd samen, iedereen bemoeide zich met iedereen. We hadden een lange eetafel in de eetkamer en iedereen at altijd bij ons, die tafel.. is al drie jaar niet aan gegeten. Iedereen heeft onderling wel een conflict met de ander maar het wel duidelijk dat iedereen tegen hem is, daar kan ik niet mee leven.
Laatst bijgewerkt door Yevrah op 19-11-16 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

peachyparis

Re: Gescheiden ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:02

Aw sterkte meid! Mijn ouders gingen scheiden toen ik zelf 4 was, dus weet er niet zo heel veel meer van :? Maar mijn vader en zijn vriendin daarna zijn later nog wel uit elkaar gegaan en dat vond ik al heftig.. Heb er nu geen last meer van tho. Ik ben gewoon blij dat ze allebei beter af zijn nu met een nieuwe relatie - ik heb dan ook hele leuke stiefouders. <3

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:09

mijn ouders zijn gescheiden na een huwelijk van 23 jaar. ik was toen 20.. heel lastige periode geweest wat jaren heeft geduurd voor de knoop eindelijk werd doorgehakt. dat voelde toen voor mijn moeder, mijn zus en mij als een opluchting. Op dat moment zijn zus en ik ook allebei vrij snel op onszelf gaan wonen. Met vader geen contact meer gehad.. van beide kanten leek dat wel oke... tot we bericht kregen dat hij dood was... dat was toen wel een hele schok. Achteraf heb ik toch nog veel vragen gehad, en spijt dat ik geen contact meer heb gehouden (ook al wilde hij dat niet)... Ik heb het nu wel een plekje kunnen geven, maar het blijft toch ergens wel een los eindje.
voor wat betreft mijn moeder is de scheiding goed geweest. Ze heeft daarna nog een fijne tijd alleen gehad, helaas is zij 2 jaar geleden ook overleden.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 22:11

juval schreef:
mijn ouders zijn gescheiden na een huwelijk van 23 jaar. ik was toen 20.. heel lastige periode geweest wat jaren heeft geduurd voor de knoop eindelijk werd doorgehakt. dat voelde toen voor mijn moeder, mijn zus en mij als een opluchting. Op dat moment zijn zus en ik ook allebei vrij snel op onszelf gaan wonen. Met vader geen contact meer gehad.. van beide kanten leek dat wel oke... tot we bericht kregen dat hij dood was... dat was toen wel een hele schok. Achteraf heb ik toch nog veel vragen gehad, en spijt dat ik geen contact meer heb gehouden (ook al wilde hij dat niet)... Ik heb het nu wel een plekje kunnen geven, maar het blijft toch ergens wel een los eindje.
voor wat betreft mijn moeder is de scheiding goed geweest. Ze heeft daarna nog een fijne tijd alleen gehad, helaas is zij 2 jaar geleden ook overleden.

Jeetje.. wat heftig allemaal. Sterkte!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:18

Ik denk dat je topic niet goed staat, dus heb even getemd.

Maar denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Trek je niet teveel aan van wat anderen vinden, dan kun je rustig kerst bij je broer vieren.
Kun je niet proberen om eventuele vragen van je moeder af te kaarten?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:23

Ik herken je gevoel ontzettend! Het missen van je ouders, je familie, gewoon je houvast..

Mijn ouders zijn bijna een jaar geleden gescheiden.
Ik ben nu 22 en heb alles heel bewust meegemaakt.
Ik heb er nog steeds ontzettend veel moeite mee.

Inmiddels woon ik nu 3 maanden samen en heb ik wel meer rust gevonden.
Ik hoef ook niet te horen wat mijn vader en broertje hebben of als er weer eens iemand anders ruzie heeft.

Nu de kerst en oud&nieuw eraan komen merk ik dat ik nog meer moeite heb.
Het gaat nooit meer worden zoals toen en jemig, dat steekt nog onwijs.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 22:23

pinto_1 schreef:
Ik denk dat je topic niet goed staat, dus heb even getemd.

Maar denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Trek je niet teveel aan van wat anderen vinden, dan kun je rustig kerst bij je broer vieren.
Kun je niet proberen om eventuele vragen van je moeder af te kaarten?

Er zijn gister en vandaag helaas best hevige dingen gebeurd waaruit blijkt dat mijn moeder er alles aan doet om hem het leven zuur te maken. Chantage en rare berichten, daardoor besloten dat ik haar (na alles wat er tussen ons gespeeld heeft) er toch niet klaar voor ben om haar te zien. Ik merk dat afstand mij goed doet alleen dan blijf je ook alleen over natuurlijk. Er zijn echt twee kampen, geen tussenweg.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 22:25

JoycexLynn12 schreef:
Ik herken je gevoel ontzettend! Het missen van je ouders, je familie, gewoon je houvast..

Mijn ouders zijn bijna een jaar geleden gescheiden.
Ik ben nu 22 en heb alles heel bewust meegemaakt.
Ik heb er nog steeds ontzettend veel moeite mee.

Inmiddels woon ik nu 3 maanden samen en heb ik wel meer rust gevonden.
Ik hoef ook niet te horen wat mijn vader en broertje hebben of als er weer eens iemand anders ruzie heeft.

Nu de kerst en oud&nieuw eraan komen merk ik dat ik nog meer moeite heb.
Het gaat nooit meer worden zoals toen en jemig, dat steekt nog onwijs.

Precies dit! Ik woon nog in het ouderlijke huis samen met mijn vader. Zij wilde zelf weg daar, help hem het te onderhouden wanneer hij er niet is. Huis staat uiteraard te koop maar dat zal wel even duren. Mijn moeder is echt heel erg veranderd, het vertrouwen is compleet weg. Maar ik mis hen zo als duo... Mijn ouders... :-( Het zal inderdaad nooit meer zo zijn zoals het was. Dat doet vreselijk pijn en heb ik zo veel moeite mee.

Ik heb alles meegemaakt en moest uren lang de een over de ander aanhoren of met hen beide aan tafel zitten om dingen te bespreken. Vooral mijn moeder deed dit heel erg, toen ze ergens anders woonde ben ik vaak bij haar geweest om haar te steunen maar ik was gewoon geen prater. Ik kon er niet over praten, zij dacht daardoor dat het mij niet boeide. Ik heb heel wat verwijten gehad en heel veel steken onder water, zo erg dat het onze hele relatie kapot gemaakt heeft. Ik mis de moeder die ik savonds nog even ging knuffelen toen zij hier nog gewoon woonde, of dat we gezellig even gingen winkelen samen of boodschappen doen. Onze band is nooit 100 procent geweest maar we hadden het heus wel leuk samen. Dat is helemaal weg, herken haar niet meer.. Zie alleen maar haat en boosheid.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:30

Wat je zou kunnen doen is afspreken met je broer op een moment zonder je moeder.

Je kunt op kerstavond gezellig langs, of bijvoorbeeld brunchen op de een of andere kerstochtend als je moeder er tijdens het avondeten komt. Geef maar aan bij je broer dat je het contact met hem heel graag wil behouden, maar dat het contact met je moeder nog te lastig is.

Eerst maar eens zien of je hem uit het "kamp" idee kan krijgen.

Benoem gerust dat zijn contact voor jou heel belangrijk is.

Succes met deze lastige situatie.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:32

-> LZP aangezien het niks met paarden te maken heeft en het op LZP hoort.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 22:34

kippetje schreef:
Wat je zou kunnen doen is afspreken met je broer op een moment zonder je moeder.

Je kunt op kerstavond gezellig langs, of bijvoorbeeld brunchen op de een of andere kerstochtend als je moeder er tijdens het avondeten komt. Geef maar aan bij je broer dat je het contact met hem heel graag wil behouden, maar dat het contact met je moeder nog te lastig is.

Eerst maar eens zien of je hem uit het "kamp" idee kan krijgen.

Benoem gerust dat zijn contact voor jou heel belangrijk is.

Succes met deze lastige situatie.

Bedankt voor je advies! Zou een idee zijn alleen heeft de hele familie op kerstavond afgesproken. Voor de rest moet iedereen werken op andere dagen. Dus daarom hebben ze deze avond afgesproken. Mijn vriend werkt zelf ook helaas maar ik denk dat ik dan gewoon aan het werk ga. Mijn moeder is er sowieso de hele dag bij, helemaal in haar huidige staat (ze doet een beetje naar) dan weet ik al dat ze heel erg aan hun hangt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:46

Nodig wat leuke bokkers of vriendinnen uit en vier het lekker thuis joh! Dat maakt de situatie niet beter, maar dan hoef je ook niet uit werken te gaan.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:03

Mijn ouders zijn als 60-plussers gescheiden. Ik herken het gemis van de vertrouwde ouderlijke huiselijkheid, maar ik heb het geluk dat het contact onderling tussen alle gezinsleden goed is gebleven, ook tussen mijn ouders.

Zoals jij het schrijft klinkt je moeder verbitterd, een vervelend iets om mee te moeten leven en gaat vaak ten koste van redelijkheid.

Al ben je lang getuige geweest van de relatie tussen je ouders, dan nog is er genoeg wat je als kind niet weet. Dat kan ook een hoop oud zeer zijn. Maar dat neemt niet weg dat jij daar als kind niet de dupe van mag worden en er zeker niet op aangekeken mag worden dat jij de mening van je moeder en familie niet deelt.

Probeer je eigen weg te vinden in het contact, trek je grenzen in wat je wel of niet wil horen over de ander en probeer jezelf los te koppelen van hoe ze je over je vader denken. Hem verdedigen zal toch niet helpen.
Ze moeten maar genoegen nemen met jou als persoon, zonder ouderlijke vetes. Je moeder al helemaal, ze kan bij alles en iedereen klagen en mopperen, maar niet bij jou als het jouw eigen vader betreft.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 23:18

Grit schreef:
Mijn ouders zijn als 60-plussers gescheiden. Ik herken het gemis van de vertrouwde ouderlijke huiselijkheid, maar ik heb het geluk dat het contact onderling tussen alle gezinsleden goed is gebleven, ook tussen mijn ouders.

Zoals jij het schrijft klinkt je moeder verbitterd, een vervelend iets om mee te moeten leven en gaat vaak ten koste van redelijkheid.

Al ben je lang getuige geweest van de relatie tussen je ouders, dan nog is er genoeg wat je als kind niet weet. Dat kan ook een hoop oud zeer zijn. Maar dat neemt niet weg dat jij daar als kind niet de dupe van mag worden en er zeker niet op aangekeken mag worden dat jij de mening van je moeder en familie niet deelt.

Probeer je eigen weg te vinden in het contact, trek je grenzen in wat je wel of niet wil horen over de ander en probeer jezelf los te koppelen van hoe ze je over je vader denken. Hem verdedigen zal toch niet helpen.
Ze moeten maar genoegen nemen met jou als persoon, zonder ouderlijke vetes. Je moeder al helemaal, ze kan bij alles en iedereen klagen en mopperen, maar niet bij jou als het jouw eigen vader betreft.

Bedankt! Mijn ouders zijn ook als 60+ gescheiden, iets wat je nooit verwacht. Dit begon toen ik 22 was, nu ben ik 25 en zijn we nog geen steek vooruit. Eerst zouden ze scheiden, alles aangevraagd, kwam het goed, was het 1 jaar helemaal prima en toen alles finaal naar de .... weer scheiding en nu rechtbank met geldkwesties en advocaten die over en weer gaan. Ze is inderdaad verbitterd, wat jij aangeeft heb ik heel vaak geprobeerd. Ze kon het niet... Uiteindelijk bleef ze mij toch verwijten (jij gelooft alles wat je vader zegt, je bent door hem gemanipuleerd blablabla of weet je wel wat hij mij allemaal heeft aangedaan etc etc, jij doet niks je hebt me nooit geholpen blabla) Ik was mentaal zo uitgeput dat ik na onze laatste knallende ruzie geen contact meer met haar heb. En ik ben eindelijk gelukkiger maar zodra ik via mijn vader hoor hoe het er aan toe gaat (hij probeert mij er nooit bij te betrekken maar hij moet soms ook ff zijn ei kwijt) dan voel ik me weer net zo misselijk en ziek als de afgelopen twee jaar, stresslevel op 20000. Ik ben zo dankbaar voor mijn vriend hondjes en paard. Bij hen kan ik altijd terecht. Ik ben soms heel bang voor hoe naar het nog gaat worden... :-(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:30

Als het jou zoveel stress geeft snap ik dat je afstand neemt van je moeder. Maar kun je dan ook niet aan je vader vragen dergelijke zaken niet met jou te delen. Want dat rakelt duidelijk ook al jouw stress weer op.
Je vader is een volwassen man en zal hopelijk voor hem genoeg mensen hebben bij wie hij zijn ei kwijt kan als het over jouw moeder gaat, dat hoeft niet bij jou.

Mijn ouders kan ik prima tegelijk uitnodigen en ze gaan goed met elkaar om, maar natuurlijk speelt er bij hun ook verdriet en oud zeer, ze kiezen niet voor niets voor een scheiding. En ze hoeven dit ook niet voor mij te verbergen, maar ze weten ook beide dat ik niet wil dat ze mij inhoudelijk van alles vertellen. Dat doen ze maar bij anderen, maar niet bij hun kinderen. Iets wat ze beide ook gelukkig zelf zo aanvoelen en respecteren.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:39

Mijn ouders zijn dan gelukkig nog bij elkaar, maar mijn schoonouders liggen sinds twee maanden in scheiding.
De een had een ander ontmoet, de ander wilde het nog proberen maar uiteindelijk zijn er heel vervelende dingen gebeurd, waardoor er nu niets anders op zit dan te scheiden.

Ondanks dat het niet mijn eigen ouders zijn, vind ik het ook echt verschrikkelijk. De relatie met mijn vriend lijdt er ook flink onder helaas. Mijn vriend is de bemiddelaar tussen zijn ouders, dus word constant lastig gevallen door zijn ouders. Het is echt een vreselijke situatie.

Wij hopen dat het snel een beetje tot rust komt. Maar ben bang dat het heel lang gaat duren en heel lastig zal gaan worden.

Kerst en zo zal inderdaad hier ook niet al te gezellig worden.

Mijn vriend en ik zijn net gaan samenwonen in ons koophuis, die tijd hadden we helaas wat anders gezien. Het is niet niks om een aantal dagen met je schoonvader in huis te zitten; uiteindelijk hebben we die ook weer weg gestuurt.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 23:43

Grit schreef:
Als het jou zoveel stress geeft snap ik dat je afstand neemt van je moeder. Maar kun je dan ook niet aan je vader vragen dergelijke zaken niet met jou te delen. Want dat rakelt duidelijk ook al jouw stress weer op.
Je vader is een volwassen man en zal hopelijk voor hem genoeg mensen hebben bij wie hij zijn ei kwijt kan als het over jouw moeder gaat, dat hoeft niet bij jou.

Mijn ouders kan ik prima tegelijk uitnodigen en ze gaan goed met elkaar om, maar natuurlijk speelt er bij hun ook verdriet en oud zeer, ze kiezen niet voor niets voor een scheiding. En ze hoeven dit ook niet voor mij te verbergen, maar ze weten ook beide dat ik niet wil dat ze mij inhoudelijk van alles vertellen. Dat doen ze maar bij anderen, maar niet bij hun kinderen. Iets wat ze beide ook gelukkig zelf zo aanvoelen en respecteren.

Wat fijn dat je ouders er zo volwassen mee omgaan en respect hebben hiervoor. Dat is waar het bij mijn moeder mis ging, ze betrok mij en ook de rest er te veel bij. De rest staat nu volledig achter haar en daarom zal ze tegen hun niet zo uitvallen als ze bij mij deed. Maar omdat ik ook weet hoe zij zich kon gedragen was ik het niet overal me eens, dit botste vanaf het begin al. Toch mis ik haar natuurlijk wel heel erg alleen ben ik gewoon bang dat als ik wel contact neem ze mij weer meesleurt in die negatieve spiraal. Ik kom zo egoistisch over wanneer ik aangeef er niks van te willen weten.. Dat vinden mijn broers en zus en mijn moeder. Mijn vader begrijpt het wel maar ook hij is zijn familie verloren wat dat betreft en hij zat in het begin van dit alles 100 % fout maar dat hebben we inmiddels achter ons gelaten.

Ik wil eigenlijk gewoon rust.. Na 3 jaar drama. Alleen dat gaat niet gebeuren ben ik bang.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 23:45

Fee_ schreef:
Mijn ouders zijn dan gelukkig nog bij elkaar, maar mijn schoonouders liggen sinds twee maanden in scheiding.
De een had een ander ontmoet, de ander wilde het nog proberen maar uiteindelijk zijn er heel vervelende dingen gebeurd, waardoor er nu niets anders op zit dan te scheiden.

Ondanks dat het niet mijn eigen ouders zijn, vind ik het ook echt verschrikkelijk. De relatie met mijn vriend lijdt er ook flink onder helaas. Mijn vriend is de bemiddelaar tussen zijn ouders, dus word constant lastig gevallen door zijn ouders. Het is echt een vreselijke situatie.

Wij hopen dat het snel een beetje tot rust komt. Maar ben bang dat het heel lang gaat duren en heel lastig zal gaan worden.

Kerst en zo zal inderdaad hier ook niet al te gezellig worden.

Mijn vriend en ik zijn net gaan samenwonen in ons koophuis, die tijd hadden we helaas wat anders gezien. Het is niet niks om een aantal dagen met je schoonvader in huis te zitten; uiteindelijk hebben we die ook weer weg gestuurt.

Wat naar! Probeer er voor hem te zijn, had zelf echt heel veel steun aan mijn vriend. Ik heb ook heel lang als bemiddelaar gespeeld en dat is echt vreselijk. Hij gaat een nare tijd tegemoet! Ik woonde toen thuis, het is fijn dat jullie een plekje voor jezelf hebben.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:49

Citaat:
Precies dit! Ik woon nog in het ouderlijke huis samen met mijn vader. Zij wilde zelf weg daar, help hem het te onderhouden wanneer hij er niet is. Huis staat uiteraard te koop maar dat zal wel even duren. Mijn moeder is echt heel erg veranderd, het vertrouwen is compleet weg. Maar ik mis hen zo als duo... Mijn ouders... :-( Het zal inderdaad nooit meer zo zijn zoals het was. Dat doet vreselijk pijn en heb ik zo veel moeite mee.

Ik heb alles meegemaakt en moest uren lang de een over de ander aanhoren of met hen beide aan tafel zitten om dingen te bespreken. Vooral mijn moeder deed dit heel erg, toen ze ergens anders woonde ben ik vaak bij haar geweest om haar te steunen maar ik was gewoon geen prater. Ik kon er niet over praten, zij dacht daardoor dat het mij niet boeide. Ik heb heel wat verwijten gehad en heel veel steken onder water, zo erg dat het onze hele relatie kapot gemaakt heeft. Ik mis de moeder die ik savonds nog even ging knuffelen toen zij hier nog gewoon woonde, of dat we gezellig even gingen winkelen samen of boodschappen doen. Onze band is nooit 100 procent geweest maar we hadden het heus wel leuk samen. Dat is helemaal weg, herken haar niet meer.. Zie alleen maar haat en boosheid.

Ik ben al vrij snel vertrokken uit mijn ouderlijk huis, ik heb dan ook 6 maanden bij mijn vriens gewoond (en zijn ouders).
Ons huis werd op dat moment gebouwd.
Ik vind het knap dat je daar nog woont, voor mij was alles een herinnering en dat kon ik toen ook echt niet verdragen.

Bizar hoe je vader of moeder kan veranderen he? In mijn geval is het mijn vader.. een totaal andere man geworden, komt mede door zijn nieuwe vriendin denk ik.

Mijn band is altijd sterker geweest met mijn vader dan met mijn moeder.
Dat is nu echt 360 graden omgedraaid, ik heb geen contact meer met mijn vader.

Nog iedere dag word je geconfronteerd met de veranderingen en de heftige gebeurtenissen.
Scheiden is voor geen één kind leuk, ongeacht je leeftijd maar ik ben wel van mening dat wanneer je alles echt heel bewust meemaakt dat alles dubbel zo hard aankomt.
Erover praten vind ik heel moeilijk, ik kan er net zoals jij heel moeilijk over praten.
Ik loop wel al enige tijd bij een psych en ik merk dat dat heel erg helpt!
Zij laat me op een andere manier naar de situatie kijken.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 23:57

JoycexLynn12 schreef:
Citaat:

Ik ben al vrij snel vertrokken uit mijn ouderlijk huis, ik heb dan ook 6 maanden bij mijn vriens gewoond (en zijn ouders).
Ons huis werd op dat moment gebouwd.
Ik vind het knap dat je daar nog woont, voor mij was alles een herinnering en dat kon ik toen ook echt niet verdragen.

Bizar hoe je vader of moeder kan veranderen he? In mijn geval is het mijn vader.. een totaal andere man geworden, komt mede door zijn nieuwe vriendin denk ik.

Mijn band is altijd sterker geweest met mijn vader dan met mijn moeder.
Dat is nu echt 360 graden omgedraaid, ik heb geen contact meer met mijn vader.

Nog iedere dag word je geconfronteerd met de veranderingen en de heftige gebeurtenissen.
Scheiden is voor geen één kind leuk, ongeacht je leeftijd maar ik ben wel van mening dat wanneer je alles echt heel bewust meemaakt dat alles dubbel zo hard aankomt.
Erover praten vind ik heel moeilijk, ik kan er net zoals jij heel moeilijk over praten.
Ik loop wel al enige tijd bij een psych en ik merk dat dat heel erg helpt!
Zij laat me op een andere manier naar de situatie kijken.

Dat wilde ik ook in die tijd alleen is dat er niet van gekomen. Nu is het zo dat hij nooit thuis is en dit huis anders leeg komt te staan, nu onderhou ik het en draag ik overal aan bij. Het is een groot huis dus ook veel werk maar als ik hem daarmee kan helpen doe ik dat graag. Ik ben blij dat ik nog even hier kan wonen met mijn vriend tot we onze zaken in elk geval op orde hebben en mijn vader die van hem. Het is zeker niet ideaal maar soms loopt het leven net even anders. Ik zou ook niet willen dat dit huis leeg komt te staan en er verlaten uit gaat zien. Ook niet handig voor de verkoop.

Ik heb nooit een goede band gehad met haar maar het was ook niet slecht maar de afgelopen drie jaar is alles kapot gegaan. Met mijn vader ben ik veel closer geworden, dat was ik ook altijd al wel maar nu zijn we heel eerlijk tegen elkaar. Ik kan met hem wel over de situatie praten maar met mijn moeder niet. Zo stom...
Ook met broers en zussen kan ik het niet, voel het verwijt dat ik wel met hem omga en goed met hem ben. Zij staan er ook zo anders in, er valt niks te bespreken zonder dat we dikke ruzie krijgen. Overigens... heb ik niet echt het idee dat ze zich ooit om mij bekommerd hebben. De afgelopen drie jaar heeft niemand aan mij gevraagd hoe het ging. Terwijl ik er best aan onderdoor ging.. Maar hey, ik widle niet praten en steunde me pa. dus fout! Wat overigens niet waar is.. Ik steunde niemand, wilde gewoon dat mijn ouders samen oud werden. Heb er echt heel erg mijn best voor gedaan maar het is gewoon kapot gegaan.

Goed dat je er met iemand over praat, heb ik ook een tijdje gedaan maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk. Misschien zou het handig zijn als ik echt vaker met iemand praat..

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:22

Oh jeetje wat een nare verhalen :(
Zelf ook helaas erg vervelende ervaringen hierbij wat nog steeds aan de gang is...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:30

Mijn ouders zijn nog steeds gelukkig bij elkaar, echter mijn schoonouders niet meer. Zij hebben jarenlang een enorme vechtscheiding gehad. Hierbij is mijn man achter zijn moeder blijven staan en mijn schoonzus bleef neutraal, maar die woonde ook echt zo ver weg dat dit wat 'makkelijker' ging. Ik en mijn man kwamen samen toen de vechtscheiding net 1 week ervoor was afgerond. Zijn moeder en ik konden het goed met elkaar vinden en heeft mij er veel over verteld. De verhalen die ik hoorde, daar lustten de honden geen brood van.

Echter toen mijn man en ik ons eerste kind kregen zag ik dat het hem veel verdriet deed dat hij geen contact meer had met zijn vader. Zijn moeder hield dit ook tegen en zij hebben ook samen een bedrijf. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben met baby naar het huis (schip toen) van mijn schoonvader gereden. Ik heb aangebeld en heb mijzelf voorgesteld en daarna aan zijn kleindochter. Ik ben er neutraal heen gegaan en heb gewoon kennisgemaakt. Huilend heeft hij kennisgemaakt. Hij was er zo kapot van dat de scheiding hem en zijn zoon uit elkaar heeft gedreven.

Ik heb de keer erop een afspraak gemaakt met ons drietjes op neutraal terrein en daar hebben vader en zoon voor het eerst in een paar jaar weer gesproken. Mijn schoonmoeder heeft dit vernomen en is daarop een vete tegen mij begonnen. Ik ben de boe-vrouw ik neem haar haar zoon af en ik ben beschuldigd van alles wat los en vast zit. Zelfs mijn ouders heeft ze gebeld om mij zwart te maken. Uiteindelijk eb ik het scheidingsdossier gezien en ook de kant van mijn schoonvader aangehoord. Mijn schoonmoeder heeft zo vreselijk veel gelogen en bedrogen dat dit de band tussen vader en zoon heeft kapot gemaakt.

Ondertussen heb ik ook het contact met mijn schoonmoeder definitief verbroken. En dat terwijl ik helemaal geen kant wilde kiezen ik wilde alleen dat mijn man zijn vader weer zou zien en dat zij in vrede met elkaar konden leven. Dat heeft mij 2 1/2 jaar ellende gekost. Mijn schoonmoeder heeft er echt alles aan gedaan om mij kapot te maken. Mijn kinderen mogen alleen nog bij haar onder toezicht. Die vrouw is gestoord.

Ik laat de details erbuiten, maar ik raad je aan te wachten met het contact tot de scheiding achter de rug is en alle emoties zijn gezakt. Als iedereen zijn / haar draai weer heeft gevonden kun je nog eens afspreken met je moeder. Zodra het huis verkocht is en jij en je vriend op jullie zelf kunnen wonen en op neutraal terrein zitten kun je proberen de band weer wat op te krikken.

Mijn schoonvader zien we niet vaak, op de verjaardagen is hij erbij en wij komen ook bij hem. Het is misschien 5 x per jaar, maar de band is ok en hij probeert een leuke opa te zijn. Vader en zoon zijn weer herenigd en hij werkt nog steeds samen met zijn moeder en kan nu zijn rug recht houden tegen haar.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 11:44

Mer1980 schreef:
Mijn ouders zijn nog steeds gelukkig bij elkaar, echter mijn schoonouders niet meer. Zij hebben jarenlang een enorme vechtscheiding gehad. Hierbij is mijn man achter zijn moeder blijven staan en mijn schoonzus bleef neutraal, maar die woonde ook echt zo ver weg dat dit wat 'makkelijker' ging. Ik en mijn man kwamen samen toen de vechtscheiding net 1 week ervoor was afgerond. Zijn moeder en ik konden het goed met elkaar vinden en heeft mij er veel over verteld. De verhalen die ik hoorde, daar lustten de honden geen brood van.

Echter toen mijn man en ik ons eerste kind kregen zag ik dat het hem veel verdriet deed dat hij geen contact meer had met zijn vader. Zijn moeder hield dit ook tegen en zij hebben ook samen een bedrijf. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben met baby naar het huis (schip toen) van mijn schoonvader gereden. Ik heb aangebeld en heb mijzelf voorgesteld en daarna aan zijn kleindochter. Ik ben er neutraal heen gegaan en heb gewoon kennisgemaakt. Huilend heeft hij kennisgemaakt. Hij was er zo kapot van dat de scheiding hem en zijn zoon uit elkaar heeft gedreven.

Ik heb de keer erop een afspraak gemaakt met ons drietjes op neutraal terrein en daar hebben vader en zoon voor het eerst in een paar jaar weer gesproken. Mijn schoonmoeder heeft dit vernomen en is daarop een vete tegen mij begonnen. Ik ben de boe-vrouw ik neem haar haar zoon af en ik ben beschuldigd van alles wat los en vast zit. Zelfs mijn ouders heeft ze gebeld om mij zwart te maken. Uiteindelijk eb ik het scheidingsdossier gezien en ook de kant van mijn schoonvader aangehoord. Mijn schoonmoeder heeft zo vreselijk veel gelogen en bedrogen dat dit de band tussen vader en zoon heeft kapot gemaakt.

Ondertussen heb ik ook het contact met mijn schoonmoeder definitief verbroken. En dat terwijl ik helemaal geen kant wilde kiezen ik wilde alleen dat mijn man zijn vader weer zou zien en dat zij in vrede met elkaar konden leven. Dat heeft mij 2 1/2 jaar ellende gekost. Mijn schoonmoeder heeft er echt alles aan gedaan om mij kapot te maken. Mijn kinderen mogen alleen nog bij haar onder toezicht. Die vrouw is gestoord.

Ik laat de details erbuiten, maar ik raad je aan te wachten met het contact tot de scheiding achter de rug is en alle emoties zijn gezakt. Als iedereen zijn / haar draai weer heeft gevonden kun je nog eens afspreken met je moeder. Zodra het huis verkocht is en jij en je vriend op jullie zelf kunnen wonen en op neutraal terrein zitten kun je proberen de band weer wat op te krikken.

Mijn schoonvader zien we niet vaak, op de verjaardagen is hij erbij en wij komen ook bij hem. Het is misschien 5 x per jaar, maar de band is ok en hij probeert een leuke opa te zijn. Vader en zoon zijn weer herenigd en hij werkt nog steeds samen met zijn moeder en kan nu zijn rug recht houden tegen haar.

Wauw... wat een verhaal. Bedankt voor je advies. Ik herken me er wel een beetje in qua leugens en haat. Ik denk dat dat beste zou zijn inderdaad, er zijn nog teveel emoties in het spel.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:53

Mijn ouders zijn ook gescheiden, ondertussen zo'n 16 jaar geleden.
Ik herinner me er niet alles van, maar wel dat het heel heftig was. Er was geen liefde in huis, geen gezellig samen zijn. Enkel haat en pijn. Als jong kind van 6-7jaar is dat zeker geen goede basis voor het leven. Gelukkig zijn ze gescheiden, maar het is nog steeds koud tussen de twee en ze maken elkaar af en toe nog zwart. Maar er is veel gebeurd en dat laat zijn sporen na.

Ik raad je aan vooral jezelf niet te vergeten. Dat ook jij belangrijk bent en zij moeten rekening met je houden, dat moet. Ik heb er voor moeten vechten, maar jij bent wat ouder en kan hopelijk zo gemakkelijker gehoord worden.

Sterkte er mee, uiteindelijk gaat de storm wel weer liggen.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:07

Ik vind het een taak van ouders, ongeacht hoe oud de kinderen zijn, dat zij omwille van de kinderen een scheiding op een respectvolle manier realiseren. En de schade voor kinderen beperken. Dat kost ouders mega energie en dat realiseren mensen zich vaak niet als ze gaan scheiden. Een huwelijk is keihard werken. Een scheiding is in goede banen leiden is nóg veel harder werken. Daar zijn ouders zich te weinig van bewust. Maar als je een goede ouder bent, doe je dat voor je kinderen. Ik zou oudere kinderen willen adviseren om niet in de valkuil te stappen dat je partij kiest. Je wilt als kind je ouders loyaal blijven (volkomen normaal gedrag), ongeacht wat ze onderling elkaar aandoen. Ik blijf mij verbazen over scheidende ouders die hun kinderen niet respecteren in hun kindgevoel. Egoïstisch. Als scheidende ouder moet je je eigen (rot)gevoel heel vaak parkeren omwille van je kinderen. Ik spreek uit ervaring en kan ook zeggen dat er ontelbaar veel momenten zijn geweest, waarbij ik mezelf heb moeten inhouden maar onze kinderen tot dusver opgroeien als evenwichtige volwassenen. Dus het was het dubbel en dwars waard. TS, onderhoud het contact met je beide ouders. Ook al zal er wrijving zijn. In de situatie dat je ouders niet gescheiden zijn, kun je vaak ook met de ene ouder beter worden dan met de ander, dus dat is op zich niks bijzonders. En als 1 van de ouders tegenover jou begint te zeuren over de ander, stelselmatig zeggen dat jij daar geen partij in wil zijn, niks wil weten. Dat is iets tussen je ouders. Je hebt het recht om te alle tijde bij je ouders een kindgevoel te mogen hebben. Ongeacht leeftijd.
Het leven is maar kort, verspil je tijd niet met ruzie en dat soort dingen. Stap er overheen. Veel sterkte.