Wat is slim ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jarco

Wat is slim ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 13:21

hallo lieve mensen van bokt,

Ik moet toch het een en ander van mij afschrijven want zelf weet ik het even niet meer. ( heerlijk dat dit op bokt kan )

Mijn dochter werd gisteren 5 jaar *\o/* *\o/* *\o/*

Wakker worden met slingers en ballonnen, cadeautjes uitpakken in je pyjama en je mooiste outfit aan doen voor naar school. Al je trakteer spullen meenemen en op school aangekomen de complimenten van kinderen en ouders krijgen over haar ballerina tutu en wat ook helemaal geweldig was . . . de troon waar je als jarige mag zitten. Haar gezicht straalde en wat kan je dan genieten als moeder!

Als moeder zorg je ervoor dat zo een dag perfect verloopt. Je regelt de mooiste taart, traktaties voor op school, eten en drinken in huis voor visite, je zorgt dat iedereen op de hoogte is van haar feestje en dat het huisje mooi versierd is. Je zou denken dat niets meer fout kan gaan.

En dan . . . Komt ze terug van school en hoop je dat ieder langzaam zal binnen druppelen. De mensen waarvan je weet dat ze komen en welk tijdstip is goed uit te leggen aan een 5 jarige dame maar de mensen die zijn uitgenodigd ( en altijd langskomen ) hadden dit keer niks van zich laten horen. ( opa en oma van haar vaders kant en haar vader zelf ) Je hoopt natuurlijk dat de bel gaat en de jarige ze met een big smile ontvangt . . . Helaas bleef het stil van hun kant.

Ik was zoooo blij dat ik niet had verteld dat ze kwamen waardoor mijn dochter daar niet teleurgesteld over kon worden maar als moeder breekt je hart. Ik heb eigenlijk de hele dag een naar gevoel gehad hierdoor en vandaar dat ik het even kwijt moet.

Even een kleine situatie schets over mij en haar vader.

Toen mijn dochter ongeveer 5 maanden was is haar vader dronken de auto in gestapt en heeft spook gereden over de snelweg en daarna de auto tegen een paal stopgezet en is weggerend. Op dat moment was ik bij mijn moeder en ben ik nooit meer terug gegaan bij haar vader. Doordat hij al vaker met alcohol achter het stuur heeft gezeten werd zijn rijbewijs ontnomen voor een jaar, moest een cursus volgen en werd in dat jaar bloed geprikt ivm de alcohol misbruik. Haar vader is een alcoholist die weinig tot geen verantwoording kent.

Doordat ik vind dat mijn dochter maar 1 vader heeft en dat contact heel belangrijk is ben ik het eerste half jaar elk weekend zijn kant op gereden om hem dat contact met haar te gunnen. Alleen zorgde dit ervoor dat ik al vanaf midden in de week super chagrijnig werd omdat ik wist dat ik weer geconfronteerd werd met haar vader. Uiteindelijk het besluit genomen om hem onze dochter te laten halen om het weekend ( zijn ouders haalde haar op ). In dat half jaartje wat nog volgde dronk hij bijna niet of wist dit goed te verschuilen. Helaas toen hij zijn rijbewijs terug had ( plus een nieuwe vriendin ) begon het drinken weer. En dat is tot nu toe niet veranderd. Soms komt hij straalbezopen onze dochter halen ( zijn vriendin rijdt ) maar doordat ik in deze weekenden moet werken, geef ik haar met flinke tegenzin mee. En niet alleen de alcohol zijn redenen om haar niet mee te geven maar ook de zorg die hij geeft wat dus nihil is. Ik heb een heel boekje vol met data's en wat er toen loos was op dat moment wanneer ze opgehaald werd en of terug gebracht. Hier gaat ik jullie niet mee vervelen.

Nu ben ik dus op het punt om nee te zeggen tegenover het ophalen as. vrijdag. Ik vind het zo extreem erg dat hij niet is komen opdagen op haar verjaardag zonder iets te zeggen ( is twee keer uitgenodigd en wist precies vanaf welk tijdstip ze welkom waren ) dat ik helemaal wil stoppen met onze deal dat hij haar om het weekend ziet. Het lijstje met ellende is dusdanig lang, het feit dat hij geen alimentatie betaald en überhaupt niks betaald aan dit prachtige meisje en alleen de lusten heeft en zelfs dit verschuift naar zijn ouders zegt mij al maanden genoeg. Maar dit was de druppel !

Wat is slim ?

Sorry voor het lange verhaal en misschien ook wel erg onduidelijk maar het doet mij echt pijn en ik voel me in tweestrijd. Hij verdiend haar niet maar mijn dochter verdiend de wereld.

luuntje

Re: Wat is slim ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:31

Heb je hem al gebeld om te vragen waarom hij er niet was?

Voor je dochter wel erg sneu.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:37

Ik zou niet vrijdag afzeggen omdat hij niet op haar verjaardag is geweest. Dat klinkt alsof je hem wilt straffen, en misschien heeft hij wel het plan om haar verjaardag met zijn familie van het weekend te vieren?

Voor wat betreft het drinken heb je wel een punt. Ik kan me voorstellen dat je je dochter niet mee wil geven aan een dronken vader. Dat zou ik wel een reden vinden om de omgangsregeling stop te zetten, maar daar zou ik dan wel eerst met hem over in gesprek gaan.
Ik vind dat een kind in principe beide ouders moet kunnen zien, maar het moet wel veilig zijn om haar met hem mee te geven.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:40

Jeetje wat zwaar! Ik snap je dilemma, aan de ene kant wil je je dochtertje niet blootstellen aan zo iemand, maaar het is en blijft haar vader.

Zoals het nu gaat kán het niet, je wil je dochter toch niet bij een bezopen figuur in buurt hebben. Maar ik zou echt eerst de dialoog aangaan, aangeven dat je je zorgen maakt en dat het zo niet gaat.

Hoe is het contact tussen jou en zijn ouders? Kan je daar een beetje mee praten? Is ze daar vertrouwd? Kunnen die niet wat medieren? (Wel erg bot dat ook zij niets hebben laten horen..). Is het ene idee dat ze dáár dan gaat logeren, en hij haar dan daar kan zien?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:43

Ik zou direct naar een advocaat gaan eigenlijk om de omgangsregeling te laten veranderen op basis van zijn drankmisbruik. Je kunt de regeling veranderen naar toegangsrecht onder toezicht en dan bijv zijn ouders (als die wel verantwoordelijk zijn) aan laten wijzen als toezichthouder. Op korte termijn zou ik contact zoeken met zijn ouders en hun vragen om alvast deze rol op zich te nemen voor de veiligheid van hun kleinkind. Zij zullen toch ook wel inzien dat dit gevaarlijk is?

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 14:25

Heb je hem al gebeld om te vragen waarom hij er niet was?

Mijn woede en frustratie ligt zo hoog dat wanneer ik hem nu een belletje geef hij de volle lading over hem heen krijgt, zo wil ik niet zijn. Wel nog een appje van hem gehad met de vraag of ze en leuk feestje heeft gehad en dit laat mijn bloed koken . . . zo hypocriet in mijn ogen.

Ik zou niet vrijdag afzeggen omdat hij niet op haar verjaardag is geweest. Dat klinkt alsof je hem wilt straffen, en misschien heeft hij wel het plan om haar verjaardag met zijn familie van het weekend te vieren?

Meisje is op 15 november jarig, niet een andere dag. Als je zoiets van plan bent dan bespreek je dit toch met elkaar en kom je niet niet opdagen. Zijn ouders zijn tot nu toe bij elke verjaardag geweest. Haar vader nog maar bij 1 omdat hij moest werken, al vind ik dat geen smoes om niet te komen.

Zoals het nu gaat kán het niet, je wil je dochter toch niet bij een bezopen figuur in buurt hebben. Maar ik zou echt eerst de dialoog aangaan, aangeven dat je je zorgen maakt en dat het zo niet gaat.

Hoe is het contact tussen jou en zijn ouders? Kan je daar een beetje mee praten? Is ze daar vertrouwd? Kunnen die niet wat medieren? (Wel erg bot dat ook zij niets hebben laten horen..). Is het ene idee dat ze dáár dan gaat logeren, en hij haar dan daar kan zien?

Ik heb meerdere malen aangegeven dat wat er allemaal gebeurd niet door de beugel kan. Vaker in dialoog gegaan met hem en ook zijn vriendin. Er is geen officiële omgangsregeling, dat hij haar om het weekend ziet is puur uit mijn goedheid en het feit dat het haar vader is. Zijn ouders zijn mensen die een handje boven haar vader houden. Ook zou ik nooit en te nimmer iets verkeerds zeggen over haar vader maar vanuit opa en oma worden er toch wel lelijke dingen gezegd over mij. Dus in mijn ogen geen goed voorbeeld. Ook wist de vader dat ik het niet fijn vind als ze daar slaapt, vaker naar hem benoemd. Maar de moed zakt je in de schoenen wanneer elke keer dat jij iets benoemd wat misschien anders kan ( vaak aangegeven dat wanneer hij iets niet weet hij mij kan bellen om advies ) het niet serieus wordt genomen. Ook wil ik dus niet diegene zijn die elke keer wat te 'zeuren' heeft.

Ik zou direct naar een advocaat gaan eigenlijk om de omgangsregeling te laten veranderen op basis van zijn drankmisbruik. Je kunt de regeling veranderen naar toegangsrecht onder toezicht en dan bijv zijn ouders (als die wel verantwoordelijk zijn) aan laten wijzen als toezichthouder. Op korte termijn zou ik contact zoeken met zijn ouders en hun vragen om alvast deze rol op zich te nemen voor de veiligheid van hun kleinkind. Zij zullen toch ook wel inzien dat dit gevaarlijk is?

Ik heb toen der tijd ( tijd van spookrijden ) een agent langs gehad die vertelde dat mijn dochter waarschijnlijk in het systeem kwam door haar vader. Dat jeugdzorg contact zou opnemen met mij om mij hierin te helpen. Ik heb gevraagd of dit te vermijden was want ik wil niet die stempel van 'problemen' krijgen aangezien ik niet meer terug ging richting vader. Uiteindelijk ook niks van jeugdzorg gehoord.

Jouw oplossing doet mij heel erg aan die stempel denken. Het liefst zou ik willen dat ik gewoon tegen haar vader zeg, blijf aub weg en zorg voor het gezin van je vriendin en wij redden ons prima zonder jou. Wat dus ook klopt, ik ben totaal niet afhankelijk van hem, zijn geld en sinds kort ook niet van zijn weekenden omdat ik moet werken. Ik zou zo graag hem willen wegtoveren op dit moment zonder daar maar 1 advocaat voor te hoeven inlichten. Helaas zal dit niet zo zijn tenzij hij beseft dat wanneer ik het boekje ellende open sla, hij weinig kans heeft ( maar dat is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen wat het dus ook zo eng maakt )

Super lief dat jullie willen meedenken, erg dankbaar voor !

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:35

Als dochter van een alcoholist die enorm veel schade heeft opgelopen tijdens haar jeugd zeg ik, hou je kind bij hem weg. Zorg dat je iets achter de hand hebt voor als je moet werken, maar als hij bezopen is geef je haar niet mee. Ik heb het mijn moeder altijd kwalijk genomen dat ze mij toch liet gaan (ook zij vond dat ondanks dat mijn vader een banketstaaf was, kinderen recht op een vader hadden..)
En ja, het kan zijn dat hij dan naar de rechter stapt, maar misschien ook niet, want dat kost geld en geld kun je ook uitgeven aan alcohol.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:37

Als ik zou weten dat mijn kind niet veilig is bij zijn vader, gaat hij niet mee. Werken of niet, veiligheid voor alles. Ik begrijp je goede intensie, maar je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:32

Heel erg vervelend dat hij of zijn ouders niet geweest zijn, dit kun je niet maken tegenover een 5 jarig meisje. Op die leeftijd is een verjaardag heel erg belangrijk.

Ik zou even helemaal niks van me laten horen, ook geen appjes sturen of beantwoorden. En als hij dan belt over hoe en wat, zou ik eens ernstig met hem praten, om de tafel en niet over de telefoon of via de whatsapp.

Dat je het contact niet helemaal wilt verbreken, vind ik goed van je. Maar ik zou wel strenger zijn in jouw eigen regels (zoals geen drank of losse scharrels in haar bijzijn). Gaat hij over die regels heen, mag hij best weten dat er consequenties aan zullen zitten. Maak daar nu al goede afspraken over, desnoods met zijn ouders erbij.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:32

Als dochter van een alcoholist die enorm veel schade heeft opgelopen tijdens haar jeugd zeg ik, hou je kind bij hem weg. Zorg dat je iets achter de hand hebt voor als je moet werken, maar als hij bezopen is geef je haar niet mee. Ik heb het mijn moeder altijd kwalijk genomen dat ze mij toch liet gaan (ook zij vond dat ondanks dat mijn vader een banketstaaf was, kinderen recht op een vader hadden..)
En ja, het kan zijn dat hij dan naar de rechter stapt, maar misschien ook niet, want dat kost geld en geld kun je ook uitgeven aan alcohol.

Super waardeloos dat jij hiermee te maken heb gehad in je jeugd en idd, dit is niet wat ik mijn dochter gun. Ook erg bang voor blijvende schade en ook voor de mening die ze in de toekomst gaat vormen. Je wilt je kinderen zo lang mogelijk zorgeloos houden. Al vind ik het heel lastig om het 'gokje' te nemen voor een rechtzaak, zeker met mijn dochter als prijs.

Als ik zou weten dat mijn kind niet veilig is bij zijn vader, gaat hij niet mee. Werken of niet, veiligheid voor alles. Ik begrijp je goede intensie, maar je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd.

Jup, je hebt ook helemaal gelijk. Ontzettend tegenstrijdig als moeder zijnde. Soms heb je niet de middelen om bepaalde keuzes te kunnen maken en hoop je dat zijn vriendin wel verantwoordelijk genoeg is voor een meisje van 5 jaar. ( heeft zelf puberende kinderen )

Ik zou even helemaal niks van me laten horen, ook geen appjes sturen of beantwoorden. En als hij dan belt over hoe en wat, zou ik eens ernstig met hem praten, om de tafel en niet over de telefoon of via de whatsapp.

Dat je het contact niet helemaal wilt verbreken, vind ik goed van je. Maar ik zou wel strenger zijn in jouw eigen regels (zoals geen drank of losse scharrels in haar bijzijn). Gaat hij over die regels heen, mag hij best weten dat er consequenties aan zullen zitten. Maak daar nu al goede afspraken over, desnoods met zijn ouders erbij.

Ik ben ook even van de silent treatment en op dit moment zit het nog zo hoog en daar komen geen goede dingen uit en dat wil ik voorkomen. Het punt is dat ik al vaker een 'goed gesprek' met hem heb gehad en ook gedreigd heb met dat het anders klaar is maaaaar dan kom ik toch in de knoop met mezelf en wil ik haar niet der vader ontnemen, hoe grote zak hooi het ook is. En na gisteren ben ik dus geneigd om het wel echt te stoppen maar ik ben zoooo bang dat ik richting een procedure gaat en mijn dochter is de winst. Met haar leven wil ik niet gokken. Er is weinig speling wat betreft omgang met haar, om het weekend is al niet extreem veel. Ze mag van mij niet mee op vakanties en blijft ook echt niet langer dan een weekend daar. Zijn ouders zien geen fouten in hun zoon. ( in de tijd dat ik bij hem was, heb ik hem minstens 4 keer uit de cel gehaald. Ik heb elke keer zijn ouders gebeld om te laten weten dat hij echt niet de perfecte zoon is en hopende dat ze hem eens wakker schudde, ze weten het maar houden altijd hun hand boven zijn hoofd. Type ouder die zegt : mijn kind doet dat niet.

Ik vraag hem om met vragen te komen wanneer hij het niet weet, ik houdt hem om de hoogte van belangrijke keuzes zoals kinderdagverblijf, basisschool, zwemles etc. Overal mag hij zijn voorkeur in aangeven en houdt ik daar rekening mee. Maar als ik wat vraag... het werkt niet en hij doet er niks mee. Het is zo ontzettend teleurstellend

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:41

Maar als ik kijk naar de verschillende meningen is het voornamelijkste :

-Dochter niet meegeven wanneer niet veilig ( alcohol in het spel )
-Andere bezoekregeling vinden, desnoods met zijn ouders
-Met elkaar in goed gesprek
-Advocaat zoeken

En dan kom ik tot de conclusie dat mijn enige weg nog een advocaat zoeken is. De andere 3 opties zijn al geweest ( gesprek ), niet gewenst ( zijn ouders ) en nog te doen ( niet meegeven wanneer alcohol luchtje aan zit ).

Ik gaat er nog even diep over nadenken en wie nog meer tips heeft, let me know please ... Het is zoooo lastig dit.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:47

Bellen als je heel boos ben is inderdaad niet heel handig.

Een advocaat zoeken wel.
Die kan jou vast helpen hoe nu verder.
Want dat jij dit niet wil snap ik heel goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:28

eerlijk gezegd zou ik een kind nooit mee geven aan zo iemand zonder toezicht.
In België kunnen vaders die niet verantwoord zijn hun kinderen zien onder toezicht van een sociaal werker. Zo wordt de veiligheid van het kind gegarandeerd. Kan dat in Nederland ook?
Wellicht dat aanvragen op basis van het alcohol misbruik en de verwaarlozing wanneer ze daar is. En zeker gezien hij dronken achter het stuur kruipt (ook met zijn dochter in de auto) voor haar veiligheid.
Dat hij zichzelf dood rijdt moet hij weten en dat zijn vriendin daar bij in stapt ook, maar jouw dochter heeft geen keuze.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 20:49

eerlijk gezegd zou ik een kind nooit mee geven aan zo iemand zonder toezicht.
In België kunnen vaders die niet verantwoord zijn hun kinderen zien onder toezicht van een sociaal werker. Zo wordt de veiligheid van het kind gegarandeerd. Kan dat in Nederland ook?
Wellicht dat aanvragen op basis van het alcohol misbruik en de verwaarlozing wanneer ze daar is. En zeker gezien hij dronken achter het stuur kruipt (ook met zijn dochter in de auto) voor haar veiligheid.
Dat hij zichzelf dood rijdt moet hij weten en dat zijn vriendin daar bij in stapt ook, maar jouw dochter heeft geen keuze.

Ik gaat er vanuit dat hij niet met alcohol achter het stuur kruipt als mijn dochter erbij zit. Ik heb haar toendertijd meegegeven omdat zijn vriendin de BOB was en het geen gevaar is voor mijn dochterop dat moment. Toch ben je er op de hoede mee, ik zal haar nooit en ten nimmer meegegeven als hij de dronken bestuurder zou zijn of al iets naar alcohol zou ruiken. Daar hoeft niemand zich druk om te maken.

Het onder toezicht van een sociaal werker is voor mij echt een grote stap te ver ( meer laatste redmiddel en wanneer nodig, uitgesproken door rechter bijv. ) De 'stempel' is totaal niet wat ik wil voor mij en mijn dochter. Waarom zou mijn dochter deze stempel moeten krijgen omdat HAAR vader zich niet kan gedragen en geen verantwoording neemt ?

Ik wil het liefst gewoon alles stopzetten van zijn kant en er verder geen gezeur mee maar zo makkelijk zal het allemaal niet zijn. Ik ben gewoon ontzettend bang dat wanneer ik de instanties inschakel, rechter, sociaal werker of bemiddelaar, dit allemaal juridisch gaat uitpakken naar iets wat ik NIET wil.

De grootste fout die ik heb gemaakt is hij, mijn dochter is het tegenover gestelde. . . mijn alles.
Het is zo ontzettend zuur om daarmee te gaan 'gokken' en wekt enorm veel angst bij mij. Ook al zou ik het hele verhaal erbij vertellen of daarvan bewijzen leveren, je weet nooit wat de uitslag wordt.

Dus of advocaat en onzekere toekomst op dit gebied of zo door stuntelen zoals we het nu al 5 jaar doen. Beiden wil ik niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:52

Waar ben je precies bang voor als je een advocaat inschakelt? Dat hij meer rechten krijgt als hij nu heeft of dat ze hem helemaal niet meer mag zijn? Welke stempel zou zij daardoor krijgen?

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:58

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je dochter liever niet meer naar haar vader laat gaan als hij zich niet aan de gemaakte afspraken houdt en daarnaast ook (teveel) alcohol nuttigt in het bijzijn van jou dochter. Ze is nu wel op een leeftijd dat ze dit soort dingen steeds bewuster mee zal gaan maken en ik denk niet dat dit positieve invloeden zijn voor jou dochter.

Om eerlijk te zijn begrijp ik ook niet echt waarom je geen advocaat in wil schakelen. Dat je liever niet met jeugdzorg in aanmerking komt kan ik daarentegen wel erg goed begrijpen omdat deze je dochter wél een stempel geven voor het leven, maar bij hulp van een advocaat is daar volgens mij echt geen sprake van. Als jij je dochter wil beschermen tegen de slechte invloeden en zorg van deze man, dan zit er niet heel veel anders op dan dit via de officiële weg te regelen lijkt mij.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:49

En wat zou er gebeuren als je hem niet meer op de hoogte brengt van alles? Dat je het een beetje dood laat bloeden? Laat alles maar eens van zijn kant komen, jij doet al meer dan je best. Ik denk dat het contact dan minder en minder zal worden zoals je hem omschrijft.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:38

Dat niemand iets van zich heeft laten horen met haar verjaardag vind ik schandalig.
Dat hij dan nog de guts heeft om te vragen hoe het was. Ik was geloof ik ontploft.

Zijn er vaste afspraken over hoe laat en wanneer ze door hem opgehaald word? En is dit ergens vast gelegd? Stel dat je haar niet meer mee geeft zou hij dan stappen ondernemen?

Ik vind het lastig want wanneer bescherm je je kind en wanneer neem je haar haar vader af. Het is zo een dunne lijn.
Maargoed dat is de verstandige buitenstaander.
Als dit mijn ex zou zijn had ie haar niet meer mee gekregen. Al een hele lange tijd niet. Fijn dat zijn vriendin nuchter is maar tis niet haar kind

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:42

Lastig om hier wat over te zeggen, weet je waarom hij niet op haar verjaardag aanwezig was?
Een verhaal heeft altijd 2 kanten en vaak bij ouders die uit elkaar zijn niet helemaal objectief helaas.
Daarmee wil ik niet zeggen dat jou verhaal niet klopt maar zou het niet kunnen zijn dat hij zich niet welkom voelt? Je praat nl niet erg positief over hem

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:10

Heel sneu dat hij niks heeft laten horen op haar verjaardag, ik snap dat dat misschien de "overlopende druppel is". Alleen.. en dit bedoel ik niet verwijtend.. Ik zou mijn kind nooit en een dronken persoon meegeven, dit is vele malen erger dan niet op haar verjaardag komen, want op dat moment was hij al niet meer welkom geweest.

Ik zou er goed over nadenken welke toegevoegde waarde hij heeft in het leven van je dochter en daar je plan op af stemmen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:24

Wat wil je dochter zelf? Is ze gek op hem, of ziet ze hem als tweeweekelijks logeerpartijtje?
Ik wist namelijk op jonge leeftijd al dat mijn vader geen echte vader was maar meer een verplicht speelkwartiertje (hij kwam zondags om de week 1,5 uur lang). Ik had geen band met hem en soms wilde ik liever met het buurmeisje op pad.

echter vond mijn moeder dat hij recht had om mij te zien. Hij zei ook steeds dat mijn moeder mij hersenspoelde als hij aangaf niet met hem mee te willen. Moeder heeft regelmatig met tegenzin hem toch laten komen. want hij was immers mijn vader.

Hij wilde me op een dag gewoon meenemen zonder overleg naar zijn huis (voor een verjaardag), lokte me mee naar buiten en wilde me in zijn auto tillen. Ik ben toen weggerend. Paar weken later belde hij wanneer hij weer kon komen maar heb hem toen vertelt dat dat niet meer hoefde van mij.

Later nog hoop gezeur mee gehad omdat ie natuurlijk niet meer wilde betalen (terwijl dat echt noodzakelijk was).
Ik snap aan een zijde heel goed dat je er klaar mee bent. eigenlijk vind ik ook dat hij financieel mee moet betalen aan zijn dochter. Had ie maar over na moeten denken toen ie hem er in stak (sorry, heel lomp, maar zo denk ik ook over mijn eigen vader).
Neem je verantwoordelijkheden, dat isbasis. En dat hij niet op de verjaardag komt is gewoon lomp.

Vraag je dochter wat zij wil en ga daarover in gesprek met hem als je rustig bent. Dit is de wens van jullie dochter. Geef daar gehoor aan, want zij gaat voor.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:43

zonnebloem18 schreef:
Waar ben je precies bang voor als je een advocaat inschakelt? Dat hij meer rechten krijgt als hij nu heeft of dat ze hem helemaal niet meer mag zijn? Welke stempel zou zij daardoor krijgen?

Ik ben zo ontzettend bang dat wanneer ik een advocaat inschakel ik een grote gok neem met mijn dochter. Wat zal de uitslag worden, is datgeen wat ik vraag realistisch etc. Het enige wat haar vader heeft gedaan is haar erkennen maar dan nog hebben ze ook rechten. Dus hoe meer het met een susser afloopt, hoe minder instanties ik erbij hoef te halen. ( stempel is jeugdzorg gericht, ik neem aan dat wanneer er een bezoekregeling wordt geëist vanuit vaders kant en de rechter stemt toe dat hierbij ook bepaalde instanties gehaald worden. En dan zit je ook op mijn grootste nachtmerrie, een bezoekregeling gewettigd door een rechter )

RoyceMack schreef:
Wat wil je dochter zelf? Is ze gek op hem, of ziet ze hem als tweeweekelijks logeerpartijtje?
Ik wist namelijk op jonge leeftijd al dat mijn vader geen echte vader was maar meer een verplicht speelkwartiertje (hij kwam zondags om de week 1,5 uur lang). Ik had geen band met hem en soms wilde ik liever met het buurmeisje op pad.

echter vond mijn moeder dat hij recht had om mij te zien. Hij zei ook steeds dat mijn moeder mij hersenspoelde als hij aangaf niet met hem mee te willen. Moeder heeft regelmatig met tegenzin hem toch laten komen. want hij was immers mijn vader.

IK heb toevallig gisteren navraag gedaan op school bij haar lerares of ze over haar vader praat. Net zoals thuis doet ze dat niet. Ik weet ook zeker dat wanneer ze niet meer die kant op gaat, ze zijn naam niet zou benoemen. Ze vind het soms wel en soms niet leuk, ligt eraan wat ze doen. Hij heeft meer financiële zekerheid dan ik dus er wordt elke keer gekozen voor een Monkey Town of een speeltuin en welke 5 jarige vind dat niet leuk. Daar in tegen vind ze zijn vriendin verschrikkelijk, ze wordt snel boos ( bij plassen in broek, hierdoor veel problemen met zindelijkheid als ze terug komt van haar weekend bij der vader. Ook haar gedrag is anders en zelfs school viel het op ).

Tiffany schreef:
Heel sneu dat hij niks heeft laten horen op haar verjaardag, ik snap dat dat misschien de "overlopende druppel is". Alleen.. en dit bedoel ik niet verwijtend.. Ik zou mijn kind nooit en een dronken persoon meegeven, dit is vele malen erger dan niet op haar verjaardag komen, want op dat moment was hij al niet meer welkom geweest.

Ik zou er goed over nadenken welke toegevoegde waarde hij heeft in het leven van je dochter en daar je plan op af stemmen.

Hij heeft geen toegevoegde waarde ( behalve zijn vlees en bloed ) in haar leven. Zoals hierboven beschreven is het elke keer ellende als ze terug komt. Er wordt niet geluisterd naar mijn adviezen wat averechts werkt wanneer ze weer thuis komt. Het meisje heeft een halve week tot een week tijd nodig om weer te acclimatiseren aan de normale gang van zaken zoals vriendelijk dingen vragen, dank je wel en alstublieft zeggen, geen grote mond geven als je dingen op normale toon zegt en het zindelijkheid gedeelte. Ze zegt ook altijd tegen mij, 'mama jij wordt nooit boos op mij als ik in mijn broek plas of poep'. En idd, dat vind ik niet nodig. Je merkt dat wanneer je dit doet, ze het stiekem gaat doen en het niet meer durft te vertellen.

Beretto schreef:
Lastig om hier wat over te zeggen, weet je waarom hij niet op haar verjaardag aanwezig was?
Een verhaal heeft altijd 2 kanten en vaak bij ouders die uit elkaar zijn niet helemaal objectief helaas.
Daarmee wil ik niet zeggen dat jou verhaal niet klopt maar zou het niet kunnen zijn dat hij zich niet welkom voelt? Je praat nl niet erg positief over hem

Het klopt, een verhaal heeft twee kanten. Even een klein weetje om zijn manier van doen te laten zien;

Hij en zijn vriendin zijn pas getrouwd. Ik had via via te horen gekregen dat ze op vrijdag ( ik noem maar een dag, ik weet exacte datum niet meer ) zouden trouwen en het was nu donderdag. Niet veel later belt hij op, of hij mijn dochter die vrijdag in de ochtend mocht komen halen zonder uit te leggen waarom. Dus ik vertelde dat ze school had en daarna zwemles en het gewoon de normale tijdstip werd. Dit is meestal eind van de middag. ( ik voelde me echt een k*twijf hierdoor ). En ik feliciteerde hem met zijn grote dag. Ik vertelde hem dat wanneer hij mij had ingelicht, ik had gezorgd dat ze vrij was, ze de mooiste jurk aan kreeg en ze er picobello uit zou zien voor jullie bruiloft, want ja . . . daar hoort je dochter toch ook bij. ( en ook mijn bloed kookte, waarom op deze manier mijn dochter meevragen, wetende dat dit niet mogelijk is. Is ze dan niet belangrijk genoeg voor hem? )

Nu deze verjaardag, een paar weken geleden vroeg hij wat de planning was. Ik uitgelegd, ze heeft school, gaat leuk trakteren en om 15:15 is ze klaar en is visite welkom, nodig jij ook je ouders uit ?

Daar geen reactie op gekregen, en ik dacht dat dit wel goed zat. Zijn ouders zijn elk jaar aanwezig geweest en vonden het fijn dat ik ondanks dat hun zoon en ik niet bij elkaar waren, ze alsnog werden uitgenodigd. Nog een weekje voor haar verjaardag heb ik een groepsapp aangemaakt en nogmaals uitgelegd voor vrienden en familie wat de bedoeling was die dag plus tips voor cadeautjes aangegeven.
Ook hier had hij niet op gereageerd.

Toevallig heb ik de nacht hiervoor amper kunnen slapen door dit dilemma, heb ik hem een berichtje gestuurd dat ik het echt een heel slecht 'grapje' van hem vond. En ik blij was dat ik mijn dochter niet heb gek gemaakt met het feit dat ze wel zouden komen ( om haar te beschermen ).

Ik kreeg als antwoord, Dochter wist dat we het zaterdag gingen vieren dus je hoeft haar niks te vertellen en daarachter een knipoog smiley. . . . . . . . Dit is toch niet normaal ??? en zegt genoeg over zijn manier van dingen doen.

Donna89 schreef:
Dat niemand iets van zich heeft laten horen met haar verjaardag vind ik schandalig.
Dat hij dan nog de guts heeft om te vragen hoe het was. Ik was geloof ik ontploft.

Zijn er vaste afspraken over hoe laat en wanneer ze door hem opgehaald word? En is dit ergens vast gelegd? Stel dat je haar niet meer mee geeft zou hij dan stappen ondernemen?

Samen gewoon de afspraak om het weekend en hij haalt haar op rond 17 uur. Ook hier zit veel verschil in hoor en wilt hij dat ik mij aanpas. Wandel je net lekker op de markt en belt vaders op dat hij er nu aan komt. Of heb je net een afspraak gemaakt om met je vriendinnen uit eten te gaan, belt hij op dat het 20 uur wordt. En wanneer ik hem erop aanspreek . . . tja tot nu toe geen effect gehad.

Ik hoop dus ook dat hij het gewoon laat varen wanneer ik zeg dat hij niet meer welkom is, zoveel moeite heeft hij nooit gedaan voor zijn dochter dus waarom nu wel ?

Storm schreef:
En wat zou er gebeuren als je hem niet meer op de hoogte brengt van alles? Dat je het een beetje dood laat bloeden? Laat alles maar eens van zijn kant komen, jij doet al meer dan je best. Ik denk dat het contact dan minder en minder zal worden zoals je hem omschrijft.

Dan appt hij zoals hij altijd doet met 'ik ben er rond 17 uur' en geeft geen kick verder, Soms stuurt hij een standaard appje met 'geef haar een knuffel van mij'. Ik gaat al een tijdje zo minimalistisch om met hem maar zoiets als haar verjaardag kan je niet links laten liggen vind ik.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:51

Alles wat ik hierboven heb beschreven is nog steeds hoe het voor mij voelt. Het is je dierbaarste bezit, je dochter en haar vader is niet veilig en verantwoordelijk genoeg maar wel haar vader. Stappen ondernemen is heel makkelijk gezegd maar wel ontzettend moeilijk. Wat als het niet loopt zoals ik wil ? Dan zit ik er keihard aan vast, doordat een rechter dit zo heeft bemachtigd. Als ik het op mijn manier doet, zonder rechter en hij neemt niet de stap om de rechtbank op te zoeken dan heb ik exact wat ik wil. En wanneer hij wel de rechtbank opzoekt, dan is dat nou eenmaal zo.

Helaas ben ik bang dat ik wanneer ik mijn dochter van hem onthou, dit niet ten goede zou komen als ik wel naar een rechtbank moet. Het is zo ontzettend dubbel !

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar de advocaat en we maken aankomende week een afspraak om het een en ander te bespreken.

Ik wil jullie allemaal nogmaals bedanken voor jullie goede tips, terechte zorgen en persoonlijke verhalen. Dit soort ellende gun je niemand !

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:23

Ik wilde al zeggen maak een afspraak met een advocaat en neem de mogelijkheden door, maar dat heb je al gedaan lees ik. Familierecht advocaten kunnen vaak prima een grove inschatting maken van wat je 'kansen' zijn. Geef ook je zorgen aan. Nog een tip: Je zegt dat vader het financieel ruimer heeft, kom je in aanmerking voor toevoeging van de raad voor rechtsbijstand? Als je minder dan € 36.800 verdient en aan de vermogenseis voldoet kan je in aanmerking komen voor toevoeging, dit betekent dat je zelf een eigen bijdrage betaald en de rest van de advocaatkosten worden gesubsidieerd.

Over jeugdzorg zou ik mij niet te veel zorgen maken er gaan jaarlijks zoveel mensen uit elkaar met kinderen, die krijgen echt allemaal niet direct bjz achter zich aan.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:45

Lieve ts, wat een rot situatie.

Mijn vader was/is een alcoholist. Mijn moeder stond er hetzelfde in als jij: je hebt maar 1 vader. Hij is me 1x dronken op komen halen, maar dat hoorde mijn moeder achteraf (ze was er toen niet bij). Ze heeft hem woest opgebeld met de mededeling dat als ze dat ooit nog eens zou merken, het afgelopen was. Ik wist hier niks van af, hoorde dat pas jaaaaaren later toen ik zelf al geruime tijd had besloten niets meer met hem te maken te willen hebben.

Ik denk dat het ook een beetje aan je situatie ligt. Mijn moeder heeft direct na de scheiding volledige vogdij over mij gekregen. Ze was dus ook niet verplicht tot bezoek et cetera.

Maar eerlijk is eerlijk. Als ik een kind had en pa kwam haar dronken ophalen dan zou ik hetzelfde doen als mijn moeder. Als het een 2e keer gebeurd kan hij doodvallen.