Barbie verhaaltjes, wat speelde jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Barbie verhaaltjes, wat speelde jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 18:17

Ja kom maar op met de leuke verhalen die jullie vroeger met Barbies speelden :D

Ik had er niet veel maar een klasgenootje van school wel. Zij had een zeemeermin barbie en ik een atletische die haar armen en benen kon buigen wat heel wat was vroeger := Mijn barbie wilde altijd naar de disco *D maar die van haar kon niet mee want ze moest in het water blijven als zeemeermin zijnde. Uiteindelijk hadden we een Barbie paardenkoets vol water gedaan :)* zodat de zeemeermin daar in kon en met paard en al toch de disco in kwam 8-)

Moeder van het vriendinnetje was iets minder blij met de waterzooi op haar kamertje :')

Er was ook een Ken, maar hij was altijd de sigaar. Als Barbie+vriendin gingen shoppen moest hij thuis het huishouden doen en op baby passen. Maar hij deed het nooit goed genoeg en eindigde op zijn kop in het potje van baby.

Ben benieuwd naar jullie verhaallijnen :P

Lusitana

Re: Barbie verhaaltjes, wat speelde jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:21

Mijn schoolvriendinnetje en ik speelden manège. (Ja dat schreef je toen nog met een accent en sprak het dus ook anders uit). De Barbies waren amazones, instructrices, stalhulp of manège eigenaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:27

Ik had twee huizen, een trailer, 15 paarden (in een door paps gemaakte stal :D ), 30 Barbies en een kist vol kleren voor Barbie.

Ik was een klein verwend meisje := :=

Afijn. Mijn Barbies maakten van alles mee. Gingen meestal op avontuur met de paarden, kwamen dan Action Man tegen (vakkundig door mij gejat van m'n broertje) en dan gingen ze samen op avontuur. Barbie is ook heel wat keren afschuwelijk dood gegaan :') En even vaak gelukkig getrouwd met Action Man. Ken had ik ook wel, maar dat vond ik zo'n sufferd. Action Man, die had tenminste beweegbare armen en benen. En spieren :D

Overigens heb ik alles nog steeds, staat bij mijn ouders. Mag ook absoluut níet weg. Niet dat ik kinderen wil, maar de Barbies... die blijven van mij :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:30

Geen barbies maar Grand Champions :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:32

Mijn barbies lagen in een hoek want ik speelde alleen met de wilde paarduh :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 18:32

Jaa mijn buurjongen had ook een action man! Maar die wilde alleen maar in bomen klimmen en Barbie voelde zich daar te goed voor :')

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:38

Berdien schreef:
Ik had twee huizen, een trailer, 15 paarden (in een door paps gemaakte stal :D ), 30 Barbies en een kist vol kleren voor Barbie.

Ik was een klein verwend meisje := :=

Afijn. Mijn Barbies maakten van alles mee. Gingen meestal op avontuur met de paarden, kwamen dan Action Man tegen (vakkundig door mij gejat van m'n broertje) en dan gingen ze samen op avontuur. Barbie is ook heel wat keren afschuwelijk dood gegaan :') En even vaak gelukkig getrouwd met Action Man. Ken had ik ook wel, maar dat vond ik zo'n sufferd. Action Man, die had tenminste beweegbare armen en benen. En spieren :D

Overigens heb ik alles nog steeds, staat bij mijn ouders. Mag ook absoluut níet weg. Niet dat ik kinderen wil, maar de Barbies... die blijven van mij :D

Alsof je mijn verhaal typt! Haha
Ik had een hele rijke fantasie. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:31

Mmh ik was nooit zo lief voor barbies. Knipte ze altijd kaal := En mijn vriendinnetje beet altijd de voetjes er af dus eigenlijk leken het meer op zombies :o

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:54

Ik had altijd scala lego en speelde dan hele paardenverhaal. Soms gingen ze met de hele familie kamperen, te paard natuurlijk. En een andere keer liepen de meisjes juist weg te paard.
Ook had ik veel champion paarden en die deden ook altijd mee met het verhaal. Ze moesten natuurlijk de paarden beleren er was maar 1 meisje dat op die ene wilde zwarte hengst kon rijden.

Bij speelden de paarden dus vooral de hoofdrol. Dat konden wilde hengsten zijn, enorme goede dressuur/spring paarden, mishandelde paarden ed. Hele brave kinderpony's kwamen niet in mijn woordenboek voor vroeger.

Oh ik bedenk nu, later kreeg ik van scala ook de moeder en die speelde natuurlijk de bezorgde moeder als de kids weer eens weggelopen waren en zelf kon ze absoluut niet paardrijden.

Edit: Al mijn scala en champions paarden staat nog bij mijn ouders op zolder en mag absoluut niet weg. Is ooit voor mijn kinderen en mochten die niet komen, dan blijft het altijd mijn speelgoed.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:08

eenitraM schreef:

Haha jaaaa die had/heb ik ook. Een hele bak vol. Mijn dochter speelt er nu mee is er ook gek op. Blij dat ik het altijd bewaard heb. Jammer dat het niet meer te koop is denk dat mn dochter dat fantastisch had gevonden. Moest laatst zo lachen....ik maakte blijkbaar van paarden elastiekjes hoofdstellen en zelfs een martingaal ..best knap als ik zo terug denk.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:10

Dat ze moesten inbreken in een kasteel, dat een barbie beroemd was en de andere jaloers waren, Maar het belangrijkste is dat mijn barbie geweldig was en de barbies van anderen waren mijn hulpjes :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:11

Ik had dat volledige Ariël pakket en wat gewone barbies. Maar verder dan aankleden ging het niet, ik speelde liever met Baby Born.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:11

diesel83 schreef:
eenitraM schreef:

Haha jaaaa die had/heb ik ook. Een hele bak vol. Mijn dochter speelt er nu mee is er ook gek op. Blij dat ik het altijd bewaard heb. Jammer dat het niet meer te koop is denk dat mn dochter dat fantastisch had gevonden. Moest laatst zo lachen....ik maakte blijkbaar van paarden elastiekjes hoofdstellen en zelfs een martingaal ..best knap als ik zo terug denk.

Dit deed ik dus bij mijn Schleich :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:16

Hier een eigengemaakte stal door mijn vader en maakte zelf zadels, hoofdstellen, dekens, hindernissen enz.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:18

Ik kauwde vroegâh op de handjes en voetjes van Barbies. Die van mijn zus waren favoriet. De meesten konden niet meer staan en/of wat vasthouden. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:33

Ik had uiteindelijk ruim 30 barbiepaardjes verzameld, en daar uiteraard een grote manege voor gebouwd met een bak en hindernissen, en allerlei zadels en hoofdstellen geknutseld, en ik had er ook een trailer bij.. en ooit met een kleurwedstrijd een barbieauto gewonnen met afstandsbediening, man dat was toen gewéldig :))
Ik had er een enkele barbie bij, een echte amazone-barbie met scharnierende knieën en met cap en al. Maar het was veel leuker om die barbie niet op het paard te zetten maar op onze kat en cavia's :') Die vonden alles best _O-

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:55

Mijn barbies kregen volgens mij alleen maar baby's elke keer :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:59

Ik speelde niet met Barbies of poppen oid. Ooit eens poppen gekregen van mijn overgrootoma toen ik 6 werd, ik wist niet wat ik er mee aan moest of wat ik moest zeggen maar ik was er totaal niet blij mee :') :o die zijn dus de kast in gegaan en er nooit meer uit gekomen.

Wel had ik een hele hoop dinosaurussen, daar speelde ik veel mee net als mijn knuffels (allemaal dieren) en verder lego, treintjes etc. Als klein kind had ik niet bijzonder veel met paarden dus ik speelde vooral met mijn dino's, daar maakte ik hele verhalen/avonturen mee. :))

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:16

Ik was altijd heel erg 'planmatig' bezig met mijn barbiepaarden: De een moest naar buiten en dan kon ik die mesten terwijl de ander door een andere barbie werd gereden. Ze 'moesten' allemaal er uit en aandacht hebben.

Ik denk dat dat komt omdat ik opgroeide op een pensionstal waarbij dat toch wel wat centraal stond :')

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:20

Samen met mijn zusje heel wat uren met de Barbies gespeeld. De paarden waren altijd mijn paarden en ging dan haar les geven. Of ze gingen met de camper op vakantie. Of winkeltje spelen, we hadden de supermarkt van Barbie.
Maar meestal was het dat we samen in 1 huis woonden en dat Barbie en Ken wat kregen en dat de mijne manloos bleef :')
En Playmobil was ook een geliefd vermaak. Daar hadden we altijd een soort manege met wedstrijden en al

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:22

Jaa playmobiel! Ik had vanalles, grote manege, verschillende huizen, dierenkliniek, vakantiehuis, zwembad en speeltuin. En nog allerlei losse dingen en dieren. Had zelf met losse spulletjes en overige dingen een supermarkt en een school gemaakt en vond het helemaal geweldig om een schoolklas enzo na te spelen en wat ze na school deden haha.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:23

Ik speelde niet met mijn barbies, ik spaarde ze :j.
Mijn vader had van een plankje en wat ijzerdraad een houder gemaakt waardoor ze allemaal konden blijven staan. Af en toe kregen ze andere kleren aan, maar meestal de originele.
Vriendinnetjes die er maar naar kéken kregen direct dodelijke blikken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:29

Ik had een Anky barbie met Bonfire erbij, inclusief dekentjes, zadel, dekje, transportbeschermers. Dat was echt mijn favoriet! <3 Maar ik vond Anky niet leuk genoeg, dus een andere barbie kaal geknipt zodat ik ook een mannelijke barbie had :') Mijn barbies waren dus vooral aan het paardrijden

Daarnaast had ik een hele mooie barbie met een baljurk waar lichtjes in zaten en een barbie die zwanger kon zijn, inclusief baby en opzetbuik. Helaas heeft mijn zusje al mijn barbies aan mijn buurmeisje gegeven, kon wel janken dat ze zelfs de mooiste weg had gedaan. Gelukkig heb ik bonfire nog steeds, voor als ik later kinderen krijg. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:36

Dit waren overigens een paar van mijn grote trotsen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:38

Die bovenste had ik ook!!