Máár ik train met honden, 2 avonden en 1 of 2 hele dagen. Dat betekent minimaal 4/5 uur buiten staan/lopen in weer en wind. We hebben wel een kantine, maar tijdens de training loop je toch met z'n allen buiten. En daar komt het grote probleem, ik heb het nu al vreselijk koud.
Op dit moment loop ik al met mijn thermo broek aan, met daar overheen een broek speciaal aangeschaft voor de training. Dat zijn hele fijne broeken, maar ik merk dat het nu al niet meer warm genoeg is. De volgende optie is mijn skibroek, maar dan heb ik niks warmers meer als het echt winter wordt. 
Daarnaast loop ik nu op outdoor laarzen waar de meeste mensen warme voeten in hebben, ik niet. Ook verslijt ik die binnen een half jaar en volgens de winkel waar ik ze haal zijn ze niet geschikt voor zulk gebruik.
In mijn wandelschoenen blijven ze iets warmer, maar die zijn een stuk korter. De simpele oplossing zijn snowboots, maar daar heb ik al een aantal paar van versleten/weggedaan omdat ik niet tevreden was.Ik ben dus eigenlijk op zoek naar tips voor een goede broek/onderkleding, een paar handschoenen die warm zijn, maar waar je nog wel mee kan bewegen, een goed paar schoenen(laarzen) en eventueel andere handige spullen!
heb hem als paardenjas, en heb het echt altijd koud behalve als ik deze jas aanheb. Hij is extra fijn omdat het een sportjas is en hij dus 'ademt', ik kan er dus ook mee rijden zonder dat ik zweet als een otter en hem uit moet trekken. 
deze tot -30 nu mooi in de aanbieding
Alleen is er geen oplossing voor die bij mij werkt jammer genoeg. O.a. Vitamine D is niet goed en wordt regelmatig gecontroleerd of de supplementen nog aanslaan. Kleding voorverwarmen doe ik inderdaad ook, het is ook meer dat het niet warm blijft die uren dat ik buiten loop.
Maar de tips zijn wel enorm fijn, dank jullie wel!